Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen vår er kommet

sonja027

Recommended Posts

Skrevet

Wee!Vi har fått oss valp,en liten fransk bulldog med navnet Blackie!Han er nesten helt hvit,men med to små svarte flekker på sidene.Han er så nydelig! :) Vi fikk han fra en oppdretter i Sverige,søstra mi kom på besøk idag og hadde med valpen,jeg ante ingenting!Ble så sjokkert når jeg så de!Han er litt over 9uker nå,og er kjempe søt og ikke minst leken!Skal prøve å få tatt noen bilder i løpet av dagen. :D

Skrevet

Takk Marita! :)

Også glemte jeg å nevne at vi får toller valp den 5.desember som da er litt over 8uker gammel! :D

Jøss da! Gratulerer! To valper? Mye stress da? :P

Skrevet

Jepp TO valper! :) Blir sikkert MYE stress.Nikki er helt betatt av den lille.De er bare så nydelige sammen! :D

PS:Bilder kommer i løpet av helga av både franskern og tolleren! :P

Skrevet

Gratulerer! :) Det gikk jammen fort :D Jeg vil ha bilder!

Håper Blackie blir med til Fredrikstad så jeg får hilse på? :P

Skal du ha toller valp også? :P:P Må si du står på :P Mange klemmer fra Helene og Luna.

Skrevet

Gratulerer! :) Det gikk jammen fort :D Jeg vil ha bilder!

Håper Blackie blir med til Fredrikstad så jeg får hilse på? :P

Skal du ha toller valp også? :P:P Må si du står på :P Mange klemmer fra Helene og Luna.

Takk Helene! :P Sefølgelig blir de med!De må jo se på huset de også!Jepp Toller også. :rolleyes:

Stoor klem til deg og Luna fra hele gjengen.

Skrevet

Blackie er en terrorist!Han er heelt vill,han fløyg rett på katta! :)

Katta liker han ikke,Nikki er helt betatt av han.Nå ligger Pia og Blackie i hundesenga å sover,så nydelige! :D

Skrevet

oj...2 valper på en gang ja..det blirn ok iltt slitsomt, men utrolig koselig også :)

kos deg...

gleder meg til masse bilder!!! :D

Skrevet

Gratulerer :) Om du fortsatt er hjemme bør du signe dine foreldre for sin tåmodighet, ikke alle foreldre som hadde orket to voksne hunder og to valper :D

Skrevet

Familie hunder,hadde aldri klart å tatt vare på fire hunder alene.Alle deler på ansvaret som å mate de,lufte de og andre diverse ting,men jeg trener de da. :)

Skrevet

Heia!

Gratulerer sååå masse med en frenchie da! :lol: Welcome to the club! :)

Jeg hadde helge besøk av min franske prinsesse i helga og det føles som om jeg er nyforelska hehehehe. Men gurimalla det er jo en fulltidsjobb å passe valp, er glad jeg skal ha en mnd fri fra jobben til å ta meg av henne. Lykke til videre med Blackie! og pics wanted :)

Skrevet

Heia!

Gratulerer sååå masse med en frenchie da! :) Welcome to the club! :)

Jeg hadde helge besøk av min franske prinsesse i helga og det føles som om jeg er nyforelska hehehehe. Men gurimalla det er jo en fulltidsjobb å passe valp, er glad jeg skal ha en mnd fri fra jobben til å ta meg av henne. Lykke til videre med Blackie! og pics wanted :D

Takk takk. ;)

Så morro at du også har en Fransker!

Den var jo bare helt nydelig da! :lol: Ja det er virkelig en fulltidsjobb,er glad pappa skal ta fri noen uker for å være hjemme med Blackie.Hehe.Jada bilder kommer etterhvert,er ikke så lett å ta bilder av en som aldri står i ro.Har tatt noen bilder,men de er så dårlige,noen har allerede sett bilder av han på Msn,og de synes han er helt nydelig. B)

Skrevet

Den er fra et oppdrett, sant?

Så i debattkjelleren at du hadde planer om å kjøpe fra butikk.

Men såvidt jeg forsto fra den, så la du de planene på hylla da folket forklarte deg om valpefabrikker osv?

I såfall, hvilket oppdrett? ^^

Blir sikkert kos med valp i huset.

Åh, jeg er så valpesyk, jeg nå.. :)

Skrevet

Gratulerer så mye..

Gleder meg til å se bilder..

Heldig som har så hunde kjær familie. Jeg får ikke lov til å fylle opp med flere hunder her.. <_< hehe..

Skrevet

Gratulerer så mye..

Gleder meg til å se bilder..

Heldig som har så hunde kjær familie. Jeg får ikke lov til å fylle opp med flere hunder her.. <_< hehe..

Enig! Da gamlehunden min døde sa pappa at nå ble det ALDRI hund der mer. Så fikk han seg samboer, som hadde hund.. :) Men når DEN hunden er død, da blir det ALDRI hund mer.. <_<

Stemoren min er hundefrelst, så vi får se åssen det går :rolleyes:

Glad jeg har flyttet ut, synd leiligheten er for liten til å fylle opp med flere hunder enn to :)

Guest Just me!!
Skrevet

Oi, så gøy! To valper på en gang hørtes utrolig morro ut, men veldig slitsomt og. Masse lykke til, her må du punge ut med bilder :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...