Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva vil du at din neste hund skal hete?Eller hva het din gamle hund?

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Det er jo så mange navne tråder her innpå fordi folk skal få seg en ny hund og slikt.

Nå kan jo vi lage en ny tråd hvor vi skriver navnet som vi har tenkt at vår neste hund skal hete eller hva våre gamle hunder het. :P

Da kan jeg begynne da. :D

Her er bare noen navn som jeg ville kaldt hunden min for vis jeg fikk en akkurat nå, for det er jo ikke sikkert jeg ville kaldt dem for det da... :P

Lykketroll - aka Lykke

Perlemor- aka Perle

Hope

Mambo

Twiggy/Twiggi(betyr kvist på engelsk :P)

Samantha

eller kanskje April vis den er født i April, hihi. Pent navn syns jeg.

Mamma sin hund heter Gipsy og det betyr jo sigøyner på engelsk.

Mamma`s neste hund skal kanskje hete Joy.

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Min gamle hund het Puma, et fantastisk fint navn synes jeg (fant det ikke på selv, han het det da jeg fikk han), min neste hund skal hete Tundra om det er tispe og Frost om det er hannhund:)

Skrevet
Min gamle hund het Puma, et fantastisk fint navn synes jeg (fant det ikke på selv, han het det da jeg fikk han), min neste hund skal hete Tundra om det er tispe og Frost om det er hannhund:)

Da må du nok bare få deg tispe neste gang, for Frost har jeg også tenkt på. :D

Skrevet

Noen navn jeg synes er fine og som jeg godt kan finne på å bruke på min neste hund:

Shabtay

Kenya

Chile

:D

Caroline: Dionysos er også guden for fruktbarhet, sex og teater. :lærer:

Skrevet

Neste sobel skal hete Denya, og hun blir født i mai :D

Min første tric skal hete Dimma, når enn hun kommer.

Blå tispe må jeg tenke mer på.

De jeg har fra før heter Jóga og Saeta.

Betydninger:

Jóga - islandsk forkortelse for Jóhanna, som betyr gud er nådig (oppkalt etter sangen med samme navn)

Saeta - latin, betyr hår (finnes også et band fra USA med samme navn)

Denya - avledet av gresk Dionysos, vinguden. Navnet kommer først og fremst fra mamma'n som heter Enya

Dimma - islandsk, betyr mørk(e)/skumring

Har også et par navn klare til eventuelle hannhunder.

Får jeg en blå hann skal han hete Frosti (islandsk, betyr frost), en tric hann, Skuggi (islandsk, skygge).

Sobelt er usikkert :P Men så har jeg heller ikke planer om hannhund på lenge enda.

Skrevet

Frost passer både til tispe og hanhund, synes jeg. Jeg og min familie hr hatt Toya, Luka, Thale og Gullet (alle tisper, trodde virkelig at Luka var et jentenavn...). Tror den neste blir Frost... Neida, skal finne noe annet, men Frost er et veldig fint navn. Har ikke bestemt meg helt for rase på neste hund ennå, så jeg tror jeg venter litt.

Skrevet

Frost passer både til tispe og hanhund, synes jeg. Jeg og min familie hr hatt Toya, Luka, Thale og Gullet (alle tisper, trodde virkelig at Luka var et jentenavn...). Tror den neste blir Frost... Neida, skal finne noe annet, men Frost er et veldig fint navn. Har ikke bestemt meg helt for rase på neste hund ennå, så jeg tror jeg venter litt.

Luka er et jentenavn også! :D

Skrevet

Noen navn jeg synes er fine og som jeg godt kan finne på å bruke på min neste hund:

Shabtay

Kenya

Chile

Vin, fruktbarhet, sex OG teater. For en moroklump han er :P

Skrevet

Shabtay

Kenya

Chile

Hihi.. Håper det blir ei fruktbar lita ei jeg får meg da :P

Skrevet

Da må du nok bare få deg tispe neste gang, for Frost har jeg også tenkt på. :D

Knis. Kan vel ikke ha en svart hund som heter Frost vel? :P Ellers får jeg få meg tispe da? hm.

Skrevet
Frost passer både til tispe og hanhund, synes jeg.

Sssshhh! :D

Jeg og min familie hr hatt Toya, Luka, Thale og Gullet (alle tisper, trodde virkelig at Luka var et jentenavn...). Tror den neste blir Frost... Neida, skal finne noe annet, men Frost er et veldig fint navn. Har ikke bestemt meg helt for rase på neste hund ennå, så jeg tror jeg venter litt.

Thale er også veldig pent. Også synes jeg Canto (K-anto) er kult, men det heter jo naboens hund..

Skrevet

Neste sobel skal hete Denya, og hun blir født i mai :D

Min første tric skal hete Dimma, når enn hun kommer.

Blå tispe må jeg tenke mer på.

De jeg har fra før heter Jóga og Saeta.

Betydninger:

Jóga - islandsk forkortelse for Jóhanna, som betyr gud er nådig (oppkalt etter sangen med samme navn)

Saeta - latin, betyr hår (finnes også et band fra USA med samme navn)

Denya - avledet av gresk Dionysos, vinguden. Navnet kommer først og fremst fra mamma'n som heter Enya

Dimma - islandsk, betyr mørk(e)/skumring

Har også et par navn klare til eventuelle hannhunder.

Får jeg en blå hann skal han hete Frosti (islandsk, betyr frost), en tric hann, Skuggi (islandsk, skygge).

Sobelt er usikkert :P Men så har jeg heller ikke planer om hannhund på lenge enda.

Litt off topic.. Skal du ha valp etter Scarlet-Red sin Enya? *nyskjerrigper*

Skrevet

He, he ikke le da..

Men min neste hund skal hete SUNE... hehe,, Ler litt selv da, men d er gubben som har bestemt det;)

Klem

Kristin.

Skrevet

Min gamle het Scotty.

Har ikke planer om noen annen hund enn Atheo enda, så jeg har ikke noe navn klart! :wub:

Skrevet

Tidligere hunder:

Toya - Norsk Elghund Grå

Tiksi - Schäfer

Toya - Schäfer

Tika - Vorsteh

Tara - Gordon Setter

Timon - Irsk Setter

Nå:

Oscar "Puffi" - Irsk Setter

Skrevet

He, he ikke le da..

Men min neste hund skal hete SUNE... hehe,, Ler litt selv da, men d er gubben som har bestemt det;)

Klem

Kristin.

Det er jo det perfekte hundenavn! Mener jeg har lest et sted at hunder lettest oppfatter navn som har:

- to eller tre stavelser

- ulik vokal i hver stavelse

- minst én sibilant (s, z, sj-lyd)

OT: En hanhund til? Hvor lenge har du drevet oppdrett, sa du? Det er TISPER som får valper... :wub:

Skrevet

Er mest sannsynlig en hannhund vi skal ha, så har nok tenkt mest på maskuline navn.

Aikos

Argos/argus

Amon

Honovi betyr "Sterk"

Kilchii betyr "Rød gutt" (er jo toller vi skal ha så :wub: )

Kimi betyr "Hemmelig"

Koi betyr "Panter"

Vald - "hersker"

Smaug

Har egentlig bare tre forslag til tispenavn nå, men kommer nok ikke til å få bruk for de, siden vi som sagt går for en til hannhund.

Panduro

Anubis (uttales Anubi)

Kohana betyr "Rask"

Har ikke tenkt så mye enda for jeg vil vente å se hva temaet til kullet blir, å så se om jeg finner noe kult ut fra det. Synd de allerede har brukt sjokolade som tema :) . Men det vanskeligste blir nok å bli enige om et navn, vi er jo to om det. Jeg har allerede fått føringer på at Aikos er uaktuellt. Navn er gøøy B)

Skrevet

Tidligere hunder:

Toya

Tiksi

Toya

Tika

Tara

Timon

Nå:

Oscar "Puffi"

Fremtiden(kanskje!):

Storm

Frost(Hah! Det navnet er MITT!)

Terror

Truls

Huan

Togo

Skal visst ikke ha noen tisper jeg :D

Har du hatt TO Toya`er? :)

Terror! Skal ha en liten russisk toy terrier når jeg bli gammel og grå, og han skal hete Terror! :wub:

Skrevet
Har du hatt TO Toya`er? :)

Terror! Skal ha en liten russisk toy terrier når jeg bli gammel og grå, og han skal hete Terror! :wub:

Jepp, to Toyaer, men DET er lenge siden! En elghund og en schäfer forøvrig :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...