Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthunden Toya

MonicaT

Recommended Posts

Fiiine Toya! :wub: Ser ut som hun har skjønt apport iallefall. :)

Apporten sitter ( men det har vært litt jobb ).

I sommer hadde vi stor fremgang på vann apporten, så til sommern skal vi fortsette og kanskje stille på apport prøver - det er målet :D

Tusen takk for alle hilsner

Fiine jenta! Og en herlig hund i virkeligheten og=)

Ja ikke sant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

Koselig :imrgreen:

Denne høsten har Toya vært veldig flink. Så nå skal vi trene masse fremover og starte på jaktprøver til vintern. Der er målet premie og aller helst 1 premie ( *drømme*drømme )

Til våren/sommeren skal vi fortsette apport treningen og forhåpentligvis stille på apport konkurranse og premie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet er jeg veldig fornøyd med.

Her i høst oppdaget jeg at bildet ble brukt i en annonse i lokal avisen vår. morsomt :)

Så morsomt! det bildet du har som personlig bilde er også veldig fint!

Min forrige hund ble alltid blandet med en breton, alle trodde han bare var en litt stor breton :) Det er helt skjønne hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 2 months later...

Nå er det ikke så lenge til jakta :lol:

Jeg reiser til torsdag og gleder meg kjempe masse. Fant ut at det var greit å lindre vente tiden med noen bilder og her kommer de ( fra i fjor høst )

Gleder meg til lange fine dager ute på fjellet, forhåpentligvis bra med fugl, bikkjer som jobber bra, lange rastepauser i lyngen mens sola skinner. Sitte ute og skravle hund til langt på natt og se på bålet som brenner. ÅÅÅÅ som jeg gleder meg !

jakt06-lillehammer2.gif

4 ryper etter 2 dagers jakt i Lillehammer

jakta06-lillehammer-apport.JPG

Nyskutt rype. Bilde tatt med mobilen

jakta06-sollia-toya1.gif

Full rulle .....

jakta06-sollia-toyaogmeg.gif

Må ha en liten pust i pakken også.

Bare 3 dager igjen til vi reiser til Nord Sverige og får en prøve smak på årets jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...