Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthunden Toya

MonicaT

Recommended Posts

Fiiine Toya! :wub: Ser ut som hun har skjønt apport iallefall. :)

Apporten sitter ( men det har vært litt jobb ).

I sommer hadde vi stor fremgang på vann apporten, så til sommern skal vi fortsette og kanskje stille på apport prøver - det er målet :D

Tusen takk for alle hilsner

Fiine jenta! Og en herlig hund i virkeligheten og=)

Ja ikke sant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen.

Koselig :imrgreen:

Denne høsten har Toya vært veldig flink. Så nå skal vi trene masse fremover og starte på jaktprøver til vintern. Der er målet premie og aller helst 1 premie ( *drømme*drømme )

Til våren/sommeren skal vi fortsette apport treningen og forhåpentligvis stille på apport konkurranse og premie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet er jeg veldig fornøyd med.

Her i høst oppdaget jeg at bildet ble brukt i en annonse i lokal avisen vår. morsomt :)

Så morsomt! det bildet du har som personlig bilde er også veldig fint!

Min forrige hund ble alltid blandet med en breton, alle trodde han bare var en litt stor breton :) Det er helt skjønne hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 2 months later...

Nå er det ikke så lenge til jakta :lol:

Jeg reiser til torsdag og gleder meg kjempe masse. Fant ut at det var greit å lindre vente tiden med noen bilder og her kommer de ( fra i fjor høst )

Gleder meg til lange fine dager ute på fjellet, forhåpentligvis bra med fugl, bikkjer som jobber bra, lange rastepauser i lyngen mens sola skinner. Sitte ute og skravle hund til langt på natt og se på bålet som brenner. ÅÅÅÅ som jeg gleder meg !

jakt06-lillehammer2.gif

4 ryper etter 2 dagers jakt i Lillehammer

jakta06-lillehammer-apport.JPG

Nyskutt rype. Bilde tatt med mobilen

jakta06-sollia-toya1.gif

Full rulle .....

jakta06-sollia-toyaogmeg.gif

Må ha en liten pust i pakken også.

Bare 3 dager igjen til vi reiser til Nord Sverige og får en prøve smak på årets jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...