Gå til innhold
Hundesonen.no

Hormoner?

Comic

Recommended Posts

Heisann

Jeg har en 2 år gml hannhund. Jeg tenkte jeg skulle höre her om noen har lignende erfaringer som jeg har...

Noenganger får han en ´raptus´. Dette er ikke som raptus i vanlige fall med vill og ustyrlig löping. Det som skjer er at han ligger å slapper av/sover, så brå våkner han og begynner å spinne rundt seg selv på madrassen sin mens han pröver å slikke seg på penisen (som er erigert). De först gangene dette skjedde så sto spruten av en ubestemmelig väske... B) Denne väsken har sluttet. men selve raptusen skjer fortsatt. Kan hunder ha ´våte´ drömmer, eller er dette noe annet. Jeg har tenkt at det kanskje kan väre koblet til noen form for hormon produksjon da jeg synes dette ofte skjer i perioder da han er mer ´umulig´ å ha med å gjöre når det gjelder trening og at han er mer aktiv inne om kveldene...

Håper noen har forslag til hva dette kan väre...

PS jeg la denne inn på canis også, men det var desverre ingen som kunne svare der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vi har hadde våte drømmer før vi kastrerte han. Han kunne ligge å sove og så begynne og jukke for så å våkne med erigert utstyr og grise til teppet sitt da han fotvila gikk rundt i ring uten å skjønne helt hvorfor.

Har ikke skjedd etter kastreringa så det kan godt ha sammenheng med hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare gutta som driver med det der...! :rolleyes: Tequila kan ligge så spretter hun opp og begynner å "vaske seg" og påfølgene jukking ut i løse lufta... Fint, get a room gidder du..? :rolleyes:

Men jeg har konstantert for evigheter siden at hun ER rar, og jeg er også ganske sikker på at hun er lesbisk så litt "onani" innimellom er da vel bare sundt!?" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare gutta som driver med det der...! :rolleyes: Tequila kan ligge så spretter hun opp og begynner å "vaske seg" og påfølgene jukking ut i løse lufta... Fint, get a room gidder du..? :rolleyes:

Men jeg har konstantert for evigheter siden at hun ER rar, og jeg er også ganske sikker på at hun er lesbisk så litt "onani" innimellom er da vel bare sundt!?" :P

Det gjør Lotta også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
    • Ja, det ble tre dager av 2025 det... Så her må det oppdateres med nye mål for 2025 for frøken Lilje: Blodspor: - Starte AK Nosework: - LGT - Merkeprøve(r) Kurs: - Passering - Nesearbeid (spor/søk) - Apport for moro skyld?    
    • Mitt forslag er å døyve smertene med en ny valp eller en voksen omplassering med en gang hun går, så slipper du ha det helt ****** alene. Jeg har prøvd begge deler. Det var mye bedre for meg å ha fokus på ny hund med en gang enn å få tid til å savne. De er jo alltid der i minnene og en savner dem, men en ny som krever oppmerksomheten tar den verste brodden ut av smertene. Personlig kunne jeg aldri hatt en ny som liknet for mye. Det blir awkward for meg. Andre velger samme homogene rase om og om igjen. Jeg synes ihvertfall det er langt bedre å ha ny hund å ta meg av med en gang, enn å være uten i lengre tid.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...