Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål til oppdretter ved første kontakt


Carina

Recommended Posts

Jeg tenker på å ta kontakt med en oppdretter for å vise interesse for et kull. Vanligvis tenker man jo på så mye man vil spørre om, men nå er jeg dritnervøs for å si det mildt, og er helt blank i hodet.

Hva ville dere spurt oppdretter om / hva spurte dere oppdretter om første gang dere tok kontakt?

Fant en gang en internettside med en liste med slike spørsmål, selvsagt har jeg klart å miste adressen til den siden. Noen som vet om den eller en annen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg spurte om var om tispa gikk med valpene alle 8 ukene, etter at jeg hadde vært i kontakt med en oppdretter som tok vekk tispa i løpet av 6. uka....

Snakket naturlig nok med oppdretter på telefon første gangen, og vi fant med en gang en god tone og praten gikk. Jeg spurte om foreldrene, om tidligere kull, hva oppdretter gjorde for å miljøtrene de, hvordan de bodde, sykdom i linjene osv..

Hun spurte meg om mitt liv; alder, hva jeg drev med, tidligere hundeerfaring, hvordan jeg bodde, hvorfor jeg ønsket bc, hva jeg ville bruke den til etc.

vi pratet lenge på telefonen, før vi avtalte at jeg skulle komme på besøk dagen etter, og fortsatte "intervjuet" der...

En stor fordel om du har gjort hjemmeleksa de, og vet en del om rasen, og gjerne også linjene til oppdretter du ringer til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...