Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan være vi skal sette valper på Blondie en gang!


MegaMarie

Recommended Posts

Har snakket med mamma en god del om vi kan sette valper på Blondie en gang men vi er begge redde for at noen av valpene kommer i dårlige hjem.

Derfor sa mammma i dag at vis vi fant 4 valpe kjøpere(før vi har funnet hannhund og sakt sikkert at vi skal ha valper, det er jo egentlig liten sjanse for å finne kjøpere da) så kunne vi se om det gikk ann å få et valpe kull på Blondie.

Jeg har så lyst på valp etter Blondie shønner du, og mamma sa atte da måtte jeg få valpe kull på henne før hun var 5 år, eller 1 valpe kull på henne før hun blir 5 år.

Er dette sant??

Vi har sett på en hannhund som vi vurderer å spørre om de kan parres(etter 4 valpe bestillinger da).

Ville bare spre gleden min til folket, håper vikrelig at dette kommer i boks. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag menar inte att vara otrevlig på något vis, men att sätta valpar till

världen är ett stort steg för din tik.

man ska planera noga för det. & man ska se till att tiken själv

vill ha valpar alltså para sig med en hane.

man ska aldrig tvinga en tik att para sig anser jag . en del tvångshåller tikarna.

visst stämmer det att man ska helst ta en valpkull innan tiken når 5 år ålder.

sedan tycker jag att tiken börjar bli till åren för valpning.

& man ska endast ta kull på en frisk tik & hane.

är själv tik ägare till en vacker tik.

vad är det för ras du har ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie ser veldig fin ut, og hun ser jo ut til å få gode kritikker på temperament også (ikke minst viktig). Jeg synes mora di høres ut som et fornuftig menneske - hun har kanskje erfaring med oppdrett fra før?

Det virker som om dere skjønner at det er både mye jobb og ansvar å sette valper på ei tispe. Jeg håper dere har flinke folk å rådspørre - og at du ikke blir for skuffet om det av en eller annen grunn ikke skulle passe å ha valper på Blondie likevel. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Mamma har ikke hatt valper på noen av hennes hunder, men hennes bror har hatt valper før og noen av venninene hennes har også hatt det, så hun vet hvordan det er, ja.

Rasen jeg har er papillon, og så klart skal hun ikke få valper med mindre hun vil.

Jeg vet at det er stort å sette valper på en hund og trenger lang tid med planlegging, men dette er jo bare begynnelsen.Det er jo enda ikke sikkert at det blir valper i det hele tatt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...