Gå til innhold
Hundesonen.no

mina svenska rashundar

rednose & blacknose

Recommended Posts

Hihih søte begge 2. Er ikke så mange sjokolade pitbuller i sverige eller? Veldig søte!

tackar !

men vad betyder sjokolade på svenska ?

jag har aldrig hört det norska ordet förut.

tackar så mycket allihopa !

visst är dom fina ! :D

i sverige är det inte förbjudet att ha

varken american pitbull terrier,amstaffar,staffar eller likn.

som dom nu kallar för kamphundsras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Flotte hunder du har! To av mine favoritt raser, foruten rasen vi selv driver med nå selvfølgelig :D Har hatt akkurat slike selv. Huskyen vi hadde måtte desverre avlives pga akutt svikt i indre organer og den andre hadde vi til han var 5 år og mannen savner han fortsatt! Har alltid kalt Brutus som han het for Amstaff, men det er ikke helt den fulle sannheten. Selv om det ikke var lov til å holde Pit i Norge tok vi sjansen i.o.m at omstendighetene rundt av vi fikk tak i han var så spesielle ;)

Gøy å se dine hunder og at du har slike som ligger mitt hjerte nær!

Om du vil se de vi hadde får du rope ut, så jeg ikke tar meg den frihet til å kuppe tråden din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Flotte hunder du har! To av mine favoritt raser, foruten rasen vi selv driver med nå selvfølgelig :D Har hatt akkurat slike selv. Huskyen vi hadde måtte desverre avlives pga akutt svikt i indre organer og den andre hadde vi til han var 5 år og mannen savner han fortsatt! Har alltid kalt Brutus som han het for Amstaff, men det er ikke helt den fulle sannheten. Selv om det ikke var lov til å holde Pit i Norge tok vi sjansen i.o.m at omstendighetene rundt av vi fikk tak i han var så spesielle ;)

Gøy å se dine hunder og at du har slike som ligger mitt hjerte nær!

Om du vil se de vi hadde får du rope ut, så jeg ikke tar meg den frihet til å kuppe tråden din ;)

tack så mycket för det ! roligt att höra att mina hundar är fina. :P

var tråkigt att höra om dina hundar ! :P vet hur det skänns att mista en trogen hundvän.

miste en av mina en vacker pyreneerhunds flicka 8 år i december 2005. :P

hon fick cancer i livmodern & i mjälten.

Sjokolade=Chocolate på engelsk. Chocolate rednose er det vel ikke helt vanlig i sverige?

tack för det. ;)

ber så mycket om ursäkt för missförståndet om sjokolade ordet. :o

det är inte så många rena american pitbullterriers som föds

med färgen: chocolate & med rednose & gula ögon. inte många med dessa gula ögon till.

det är denna färg med rednosen & gula ögonen som många vill para sina apbt tikar med.

men är inte så lätt att hitta. inte där jag bor. där är min lilla pit den enda som är det.

men jag kastrerade min lilla pit när han var 7 månader för att han inte skulle para sig med min

s.husky tik . & för att han skulle bli lugnare.

& det har funkat bra. han har slutat att rida på armar & ben nu. ;)

jag hade tur & är mycket glad över att få ha en sådan fin apbt. ;)

jag är glad att dessa underbara raser inte är förbjudna i sverige. ;)

eftersom amstaff & am.pitbull. är förbjudna i norge, är inte eng.staffordshire bullterrier

det också eftersom dom också räknas till kategori: kamphundar ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tack så mycket för det ! roligt att höra att mina hundar är fina. :D

var tråkigt att höra om dina hundar ! ;) vet hur det skänns att mista en trogen hundvän.

miste en av mina en vacker pyreneerhunds flicka 8 år i december 2005. ;)

hon fick cancer i livmodern & i mjälten.

Ja, det er helt forferdelig. Man blir jo så knyttet til disse hundene. Jeg og mannen holdt Huskyen selv når han sovnet inn og det verste var egentlig at vi ikke var helt forberedt på det. Har ingen bilder av han på denne PC èn, men her er ett av Brutus som 2 åring:

brutusep2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt forferdelig. Man blir jo så knyttet til disse hundene. Jeg og mannen holdt Huskyen selv når han sovnet inn og det verste var egentlig at vi ikke var helt forberedt på det. Har ingen bilder av han på denne PC èn, men her er ett av Brutus som 2 åring:

brutusep2.jpg

är din hund en amstaff ? ;) han är fin tycker jag . :D

håller med dig om att man blir så ett med hunden/hundarna man skaffar sig.

& det är lika svårt varje gång dom dör.

hemskt jobbigt är det. ;)

hade en en schäfer hane en gång som var min första hund som jag skaffade mig. :P

han var 1 år när han kom till mig & hade vandrat runt i olika hem sedan han var

8-9 veckor gammal.

han blev misshandlad & vanvårdad i sina hem. sedan kom han till mig

när han var 1 år & hos mig stannade han tills han blev 12.5 år gammal.

han dog hemma på sin madrass med mig hos sig i gammalt hjärta. av hög ålder.

jag minns det som det skulle vara i går. jag saknar honom så himla mycket fortfarande trots

att det gått några år. han gick bort 2002. han var speciell vi hade starka band till varandra han & jag.

han finns med på min sida .

så jag förstår vad du menar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

är din hund en amstaff ? :P han är fin tycker jag . :D

Ikke helt, heller storebroren :P

Vi har ikke han lenger. Hadde han inntil 2003. Han var ikke et planlagt kjøp, men vi trivdes veldig godt med han. Snill med alle inkl andre hanner (!), omgjengelig og ikke for mye motor i grunn for rasen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Og så en helt ok dag. Var forberedt på det verste, gitt erfaringer fra stedet vi var på. Fikk fineste adferden tilbudt uten krav. Innfridde samtlige forespørsler. .. lenge. Så skjedde tydligvis noe med ham jeg ikke aner årsaken til, og han begynte stresse og sluttet oppføre seg pent, uten å bli veldig vanskelig heller. La seg pent ned på matten sin for å slappe av i 30 minutter på bussholdeplassen, og begynte ikke flippe før de siste 10, da han ble ufyselig vokal mot to huskyer på andre siden av gaten, nyankomne ventende til holdeplassen og livet og universet og alt. 30 min venting akkurat der, rett oppi en travelt trafikkert vei med mye støy fra tungtransport ble å tøye strikken for mye, altså. Han holdt ut fint i 20 min før han fikk eksistensiell angst av å vente så mye lenger enn han er vant med fra før.  Ikke på sitt mest avslappede, men muttern har gått på skole og lært om former og vinkler og komposisjon og sånn derre der, så vi velger heller det bildet som føles mer behagelig å se på, enn det klønete og keitete som viser hvor flink gutt han kan være, men som ikke lar seg beskjære pent:
    • Ups and DOWNS. Helvetes ***** spoiled brætt drittunge av en byksefaen prepubertal ***** dritt har kommet dit at omgivelsene er mer interessante enn både leker og mat, og han krangler tilbake mot disiplinering. Synes ingenting om å bli avkrevd å holde kontakten og gå ved min side, og enda mindre om å bli straffet med time outs fordi han ikke hører etter. Aggressivt vokal i sure protester mot tyrannen som begrenser hans frie utfoldelse.  Han skal få for at han etter femogtredve *SITT* til slutt setter seg lydig ned og er oppmerksom i noen sekunder uten at det er nødvendig å ty til mer maktbruk, men **** for en håndfull av en forbanna dritt han kan være. Vimser og BYKSER og er MANISK på å gå FORAN meg.  Det hjelper IKKE å mosjonere ham mer. For å få ham sliten må en nemlig gå langt over hva som er anbefalt mtp kroppens utvikling, og det blir også en ond sirkel, hvor han bare krever mer og mer for å føle seg vel.  I dag er første gangen lek ikke har vært mer interessant enn omgivelsene. Godis ville han ha, men han ville ikke oppføre seg pent for å få det, så det ble også en konflikt. Forbanna mareritt av en forbanna kontak-nekt byksebikkje. Vi måtte rekke this and that, så han slapp i for stor grad unna med alt også. Fikk fremdrift på tross av den fullstendig uakseptable adferden.  Mamsen kan trenge valium for å komme seg emosjonelt uberørt gjennom dette, tror jeg. Synd fastlegen antakelig er uenig i at trening av hund er en legit reason for å skrive ut en resept -_- Vel, i morgen har vi ikke noe vi trenger å rekke, så den ***** drittbikkja skal få samme turen som i dag, uten en centimeter fremdrift på FEIL adferd. Han skal få holde KONTAKT og han skal få holde seg på siden av meg, og om den jævelungen BYKSER en gang til etter advarsel, så binder jeg ham i en stolpe og ***** går fra ham - for alltid! ..eller til den lille dritten ***** samler seg og slapper for i ******* av.  Jeg er så lei. Jeg gleder meg så intenst til han er voksen og har mer impulskontroll.  *Aaarrgh* Her legges frem klær og utstyr for en lang dag i drittvær, med kakao og boller og powerbank til mobilen. Den lille rotta skal få lære at å bykse og vimse og ikke høre etter meg når jeg ikke har noe jeg trenger komme tidsnok til - det får dørgende kjedelige konsekvenser for ham.   
    • https://atferdskonsulenter.no/ har stort sett gode folk, selv om jeg ikke kan gå god for alle. Anna Bjurgård Compton, Hilde Arneberg, Kjersti Bjøntegaard, Gry Eskeland, Nina Haaland og Lise Fredriksen kjenner jeg til og kan anbefale. Arne Aarrestad og Siri Linnerud har jeg lest nok av og såvidt møtt til at jeg vil gå god for dem.  
    • Hvilken landsdel? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...