Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundepensjonat

Bee

Recommended Posts

Har vært i kontakt med et par hundepensjonat i.f.m at vi planlegger ferietur. Etter en ringerunde sitter jeg igjen med et inntrykk om at prakisisen er veldig forskjelllig. Den ene, og desisdert dyreste, mente hunder ikke hadde vondt av å stå i hundegården hvor den hadde egen bås innendørs, i 14 dager -uten å bli gått tur med eller sluppet løs i innhegning eller lignende -Dvs at hundene da er i sine innhegninger konstant i 14 dager) En annen, en del rimeligere, hadde et opplegg hvor hundene fikk være i samme type hundegård som den første, men i tillegg ble de sluppet løs med andre hunder (som de gikk sammen med selvfølgelig) og tatt inn i huset dann og wann. Nå kan ikke jeg gå god for at det denne innehaveren sa er sannheten, men for meg virket dette som et bedre tilbud for alle hunder.

Så hva forventer dere av et slikt opphold?

Jeg tørr ikke sette igjen mine gull på en plass hvor de blir stående innestengt 24/7, uten annen stimulans enn fra de andre hundene som står på rekke; Noe vi kanskje heller kan kalle stress...

Et siste spørsmaål; Hva er dere vandt til å betale, eller hva forventer dere maks å betale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet på et hundepensjonat for noen år siden og der fikk alle hundene en tissetur på ca. 15min om morningen i tillegg fikk alle skive med leverpostei til frokost. På formiddagen gikk det litt på rundgang hvem som fikk lang tur og hvem som stod i hundegård(ofte flere sammen). På kvelden fikk alle en ny tisserunde på ca. 15min.

Jeg syns hundene hadde det godt der, de som trengte noe ekstra fikk det.. Hunder som f.eks trengte medisiner eller lignende fikk selvfølgelig det. Noen fikk også komme inn i huset av og til, men det var ofte hunder som var "stamgjester".. Når det var sol var det alltid noen hunder ute med oss. Selv utenom de faste turene.

Det begynner å bli endel år siden jeg har jobbet der så jeg husker ikke alt, men har prøvd å skrive det jeg husker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer at det er en lengre tur hver dag. Tissetur på morgen og kveld minst. Litt lek og kos. Samvær med andre hunder under eierens premisser.

Og selfølgelig daglig vask av kennel og slikt så hundene ikke ligger i sin egen lort og hår.

Og selfølgelig mat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri hatt hunden min på pensjonat og kommer nok ikke til å ha det heller. men for at jeg i det hele tatt kunne ha vurdert å sette fra hunden på et pensjonat måtte hundene fått flere lufteturer til dagen og helst en lengre tur, hundene måtte også fått en viss kontakt med mennesker i løpet av dagen, altså kos og slikt, gjerne leik med andre hunder hvis eier ønsker det og hunden trives med andre hunder. mat så ofte som hunden er vant med og skifting av vann daglig, og at burene blir holdt reine.. å stå i buret 24 timer i døgnet er noe jeg vil karakterisere som dyreplageri rett og slett, og jeg hadde aldri satt igjen hunden min på et slikt sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer at hunden min får minst 2 timers mosjon hver dag, eller halvparten mosjon og halvparten trening! :) Dessuten forventer jeg at hunden skal få sove under dynen om natten og ha en kosestund med barna i huset i løpet av dagen, slik:

IMG_1493_4.jpg

Dermed blir det vanskelig for meg å kunne sende hunden avgårde på kennel igjen, men det blir nok til det likevel! Da tror jeg jeg vet hvor det blir, selvom det ikke blir helt som hjemme :D !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet selv på en pensjonat som hadde veldig like rutiner som det Sfs beskrev. Der kunne man forsåvidt legge opp opplegget selv. Ville man at hunden skulle få være med på AG banen ble det gjort, annen type trening, badeturer, skiturer osv. På slutten av oppholdet får alle hunder gjenombørsting av pels, og evt. kloklipp. Det er mye kos og hundene er mye med mennesker, og barn, om de liker det (om hundene liker barn altså, ikke omvendt.).

Dette pensjonatet har mye, for ikke å si alt jeg gjerne vil at min hund skal få i løpet av et opphold. lange, varierte turer, sosialisering med andre hunder, barn og miljøer, trening, kos, oppmerksomhet og ikke minst: Daglige turer der han får være løs på hvertfall en av dem med andre hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha hunden min 2 uker på pensjonat til våren.

Har ikke bestemt sted enda, men om noen kjenner noen flinke som holder til på Østlandet - send meg en pm.

Jeg ønsker ikke at noen skal trene med hunden min. Det er jeg som trener og jeg vil ikke at noen andre skal "klusse" med treningen min. Men at hunden får tur, det vil jeg gjerne. Samt at den kan være ute og inne. Og at samvær med andre hunder er under kontrollerte former da min hund er usikker på andre hunder. Ikke er hun vant til å stå ute heller ( ikke for det, alt blir jo annerledes enn hjemme ).

Usj som jeg gruer meg til å sette henne bort.

Pris spiller ingen rolle, men så klart - det er ikke noe koselig å betale i dyre dommer. Men det viktigste er at voven har det bra. Det betaler jeg gjerne ekstra for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...