Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyresaker i media

Recommended Posts

Ser i "topplinjen" her at det er bestemt at "dyresaker i media" skal diskuteres på eget sted - ikke finner jeg stedet - og ikke skjønner jeg hvorfor! Sonen er i ferd med å bli så fragmentert at det er vanskelig å holde diskusjoner i gang og interessen ved like... Og hva er poenget med denne nye inndelingen da?

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bare 2 ubesvarte spørsmål igjen:

Hvorfor?

Ser dere at det blir stadig mer manøvrering og leting, og mindre og mindre debattering ut av denne inndelingen?

(Om man sammenligner med aktiviteten og deltakelsen på et annet debattforum som har gjort det stikk motsatte av dere, så blir det litt merkelig, synes jeg - om tanken er å få mange til å bruke Sonen, da?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at inndelingen i emner, under-emner, og underemners underemner ¨kan virke noe forvirrende. Tror heller ikke at dere lager flere debatter/ får flere brukere ut av dette "diktatoriske" oppsettet. "dyresaker i media"er jo et perfekt eksempel på en "generell hundedebatt". Eller er den stygg ønsker man kanskje å legge den i kjelleren? Og hvorfor må man drive å lete opp egne tråder o.a. når man vil komme med gratulasjoner/resultater?

Det kan bli for mye av det gode, selvom jeg skjønner ønskert om å samle like tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det var ikke meningen å rakke ned på arbeids-folket her på sonen. Jeg vet at dere gjør en fantastisk- og frivillig- jobb og ordet diktatorisk var nok ikke riktige ordet (og derfor satt i anførselstegn).

Ville bare dele litt frustrajon over at det ikke alltid er like lett å finne riktig tråd.

Meninger og forslag til forbedringer er vel alltids velkommne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Før var Dyresaker i Media! Bare èn tråd under "Alt mulig" (Artikkeltråden). Nå er det et eget underforum hvor hver sak kan diskuteres. Det må i seg selv være en forbedring fra hvordan det var før... eller?

Hæ? "Dyresaker i media" - er vel dyresaker i media - ymse artikler og saker som er kommet opp i div media og som blir diskutert i forum - f eks som veterinæren på Eidsvoll og den drukna hunden på sørlandet?

Vi har nå to forum nederst på sonen " Annet om kjæledyr" og "Off Topic" Disse skal ryddes opp i og struktureres om slik at det blir mer oversiktlig

Innspillet er nettopp at det allerede er alt for mange forum og for rigid inndeling av debatter - det hemmer meningsytringene tror jeg (jamført andre fora med langt større aktivitet fordi det skjer noe synlig der hele tiden!) - og å lage ENDA ett forum forbedrer ikke DEN delen av saken.

. Problemet er at døgnet har bare 24 timer og det er begrenset hva man rekker. Men dette vil bli forbedret.

Gratulerer! Fra 24 til 25 i første omgang da? ;)

Eller så synes jeg det er frustrerende å få innnspill som at "ting er diktatorisk" osv... vi jobber faktisk sykt mye for å gjøre sonen bedre, og for å oppfylle ønsker og krav fra brukerene. I tillegg så hjelper vi brukere med private småting som bannere, grafikk, koding m.m.

Synes dere får uhorvelig masse skryt jeg da - rettmessig sådan - men "nobody´s perfect" - og motforestillinger må dere vel strengt tatt også kunne ta med godt humør og selvkritikk?

Jeg tror Sonen ville blitt bedre med færre inndelinger og mer action - men hva vet jeg?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

PIP - jeg skjønner at Hundesonen er din baby, som prosjekt- og designansvarlig... men det får da være grenser?!

Når jeg velger å bruke den omsider tilbakevendte "tips oss"-knappen for å "tipse dere" om at trådene til "dyresaker i media" ligger på en helt ubrukelig og bortgjemt plass, så lar du være å svare, for deretter å gå ned å slette et innlegg jeg har skrevet for flere dager siden (som du kanskje ikke har sett SELV engang dernede) UTEN å legge inn noen moderatorkommentar.

Aningen hårsår, kanskje? Dårlig dag - eller bare sur? (For det er jeg!)

Jeg gjentar til noen hører: Dyresaker i media ville fått langt større oppmerksomhet og mange flere gode diskusjoner dersom dere flyttet trådene tilbake dit de hører hjemme - under HUNDEPRAT.

(Hvis noen får lyst å diskutere en undulat på rømmen i VG så kan de kanskje gjøre det i "fugleforumet" - eller, hva tror du?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med Lotta jeg.

Helt ærlig likte jeg hundesonen slik den var før det ble så mye forandringer. Akkura passe inndelinger, lett og holde oversikt og en hel del fine diskusjoner samlet i samme forum.

Jeg stemmer for at sonen (i inndelingene altså) går tilbake der dere var da det fortsatt var Espen og Heidi som drev det. :whistle:

EDIT: Glemte og si at enkelte av forandringene som f.eks profilen, advarsels tegnene, funksjonene som gjør det enkelere og skrive innlegg osv er kjempe flotte. :ahappy: (bare indelingen jeg har noe å si på egentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må desverre meddele at det ikke kommer til å skje. De fleste har vel skjønt det nå, og innfunnet seg med det. Men det blir gjort endringer så fort portalen kommer som gjør at også forumet vil oppfattes mer som eget forum for hund. Hvis man ikke ønsker å se noe annet en hunderelaterte temaer, så kan man bare holde seg innenfor Hundesonen.no.

Lurer på om ikke du misforstod meg litt.:whistle:

At det er flere forumer har jeg vendt meg til egentlig s den er helt grei. :ahappy:

Jeg tenkte mer på inndelingen i hvert forum, det blir for mange undergrupper(om jeg kan kalle det det?).

Eks: Presenter deg selv, tilbake der den var.

Dyrevern: Kan vi ikke ta opp slike ting i hundeprat?

Andre dyr: Siden det nå er andre forumer og snakke om andre dyr i, så er vel det forumet egentlig unødvendig? Vil man ta opp dyr som ikke har ett forum her så kunne vel det funket og legge det i alt mulig f.eks?

Hundesaker i media: Kan vel også diskuteres i hundeprat?

På sett og vis synes jeg nesten raseleksikon og din hund kunne slås sammen også, eller at man legger inn litt fakta til hver rase i leksikonet. Om det bare er bilder blir de to litt av samme greia synes jeg.

Mine forslag foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...