Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort?

Guest Christine

Recommended Posts

Hva ville du gjort dersom hunden din var en notorisk mattyv- fra benk og bord, både når du ser på og når du ikke ser på? (hilsen eier av en BC som tror han er en labrador)

Holdt benker og bord ryddige slik at hunden aldri får belønnet seg selv ved å forsyne seg fra bordet/benken. Dette har vi måttet gjort med mattyven Varja, og det har hjulpet mye. Vi har også lært inn 'unna bordet'/'ikke på 'bordet' for de gangene Varja sniker på oss når vi spiser. Helst legger vi henne på plassen sin når vi spiser, er ikke så glad i snikere/tiggere.

Hva ville du gjort dersom hunden rev tapeten av veggene om natten dersom den får være løs i et rom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt benker og bord ryddige slik at hunden aldri får belønnet seg selv ved å forsyne seg fra bordet/benken. Dette har vi måttet gjort med mattyven Varja, og det har hjulpet mye. Vi har også lært inn 'unna bordet'/'ikke på 'bordet' for de gangene Varja sniker på oss når vi spiser. Helst legger vi henne på plassen sin når vi spiser, er ikke så glad i snikere/tiggere.

Hva ville du gjort dersom hunden rev tapeten av veggene om natten dersom den får være løs i et rom?

Knis. Nok en kjent problemstilling. Jeg ville sørget for å slite ut hunden litt mer på dagtid, tross alt, er man sliten og trøtt gidder man ikke rive tapeten av veggene på natten. Samtidig har jeg en supereffektiv spray mot biting, har funket på min dørkarmeter.

Hva ville du gjort dersom hunden utviklet matforsvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matforsvar:

Øvd inn bytting. Begynt forsiktig med litt "kjedelige ting" og byttet med skikkelige god biter. Rost masse. Være rundt hunden når hunden spiste, men ikke rettet fokus mot hunden. La hunden bli avslappet med oss i nærheten og at det ikke er farlig. kanskje klappet litt på hunden innimellom. Og så ville jeg latt hunden få spist griseører etc i fred uten å forsyrre den. Ser ingen vits i det.

Hva ville du gjort hvis hunden din måtte amputere en fot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlivet den.

Hva ville du ha gjort dersom du oppdaget at noen nabobarn plaget hunden din mens den stod i hundegården?

Skjelt dem ut etter noter, hadde ikke det funket så hadde foreldrene fått en sinna nabo på døra...

Hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du ha gjort dersom du oppdaget at noen nabobarn plaget hunden din mens den stod i hundegården?

Tatt barna i nakken og hjem til foreldrene, og snakket om det. Passet bedre på hundegården i fremtiden.

Hva ville du gjort hvis hunden var en engel i bånd med deg, men når noen andre gikk med den og du var ute av syne så begynte den og dra og nektet å røre seg hvis han fant en intressant tisseflekk?

Edit; tar denne også:

"hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?"

-trent sittetrening i møter, hunden skal sitte og bli sittende hvis han skal få lov å hilse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gjort hvis hunden var en engel i bånd med deg, men når noen andre gikk med den og du var ute av syne så begynte den og dra og nektet å røre seg hvis han fant en intressant tisseflekk?

Vel, så lenge den gikk bra med meg, så ville jeg latt den holde på sånn som den ville med den andre "føreren", så lenge denne personen syntes det var ok.

Litt sånn som med bestemødre og barn... alt er lov hos bestemor..

Så, hva ville dere ha gjort hvis hunden hoppet opp i vinduene når den var alene hjemme og la seg der i vindusposten (aner ikke hvordan han egentlig får plass.. han er ikke en liten hund akkurat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelt dem ut etter noter, hadde ikke det funket så hadde foreldrene fått en sinna nabo på døra...

Hva ville du gjort dersom hunden din hoppet opp på alle den møtte?

Jeg ville sette i gang et læring/treningsprogram med det som mål å avlære den å hoppe på alle den møter.

Ville du ansett at hunden din utførte kommandoer dere har trent på selv om den viser tydlig uvilje og vegring? Med andre ord..er det nok at hunden legger seg når du sier dekk..eller ser du også på hvordan og ikke minst hvorfor den legger seg på kommando?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...