Gå til innhold
Hundesonen.no

Halloween i kveld...


Guest Christine

Recommended Posts

Etter å ha latet som jeg ikke var hjemme i noen timer, ble jeg litt skamfull. Nå har jeg akkurat kommet inn fra en forrykende snøstorm med godteri under armen. Fikk besøk av to gutter utkledd som monstre. Jeg tok bikkja på armen og godteskåla i den andre. Tok også med et griseøre barna kunne gi i tilfelle hunden skulle synes masker og skrik var skummelt, men neida: hunden min er ikke redd spøkelser heldigvis. Snakk om å åpne døra forberedt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloween er egentlig en gammel europeisk hedensk feiring. Bare at det da het Samhain (noe vi i wicca fremdeles helst kaller det), som var en feiring av de døde. For å vise sin respekt bygde mennesker alter og stablet hauger av epler som takkoffer.

Epler ble ansett som udødelighetens.

De kristne tok så feiringen og kalte den Allehelgensaften. Noe de senere fjernet da de ikke ville at døden skulle feires. Tradisjonen kom tilbake i 1920, da kirken tenkte at alle hadde glemt hva den opprinnelige feiringen handlet om.

Senere kom da også "Halloween", og spøkelser og døden ble igjen sentral. Dog denne gangen i form av å kle seg ut, skrekkfilmer osv. Ikke en feiring av slutten på sommeren (som ordet Samhain betyr) og døden som en overgang fra livet, som det opprinnelig var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det er ikke SÅÅ gammelt. Det er etandes, men jeg eter det ikke. ikke liker jeg det heller. Og plager de meg, plager jeg dem (hihi) neida. Men men. Jeg blir hvertfall kvitt det :)

Hehe, det var da godt :P Men de ungene spiser vel sikkert uansett de, det er jo godteri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var greit å kunne bruke disse små monsterne som karaktertestfiguranter! Jeg var spent på hvordan Pippin ville takle å treffe på dem da vi gikk tur, men det gikk over all forventning! Små svartkledde raringer med skrekkfilmmasker tok han med godt humør, han logra med halen og ville hilse på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå...

Nei orker ikke jeg.. Mico(hunden til foreldrene mine) likte det ikke.. han løp rundt å bjeffa å var heelt gææærn.. Så åpnet kun for fetteren min.. Resten gadd jeg ikke..

mico likte ikke dette kostyme maset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...