Gå til innhold
Hundesonen.no

Lest at ørken rotte anbefales


MegaMarie

Recommended Posts

er det noen av dere som har hamster som er plaget av at hamsteret/ene er voksne om natten og plager dere med lyder og slikt???

Eller plages ved at hamsteret lukter???

Eller er det noen med ørken rotte som kan fortelle meg litt om hvordan det er å ha ørken rotte og om det er bedre en hamster???

Noen som har bilder av forksjellige ørkenrotter, størelse og farger.

Og eventuelt hvor gamle de blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke akkuratt si at jeg var plaget av hamsterne mine når jeg hadde dem.

Mitt eget valg og ha dem (hadde opptil 5 med barn) og var fullt klar over at de var nattaktive. Og ja de har en lukt hvist du ikke skifter buret ofte nok. Men de er flotte kjæledyr! :lol:

Alle som skaffer seg ett dyr burde være klar over hvilke fordeler og "ulemper" det har!

Men vist du vil ha et dyr som er luktfritt og som ikke bruker løpehjul, ja da er vel ørkenrotter bedre for deg.

MEN, de roter forferdelig masse! De sparker ut masse spon og tygger istykker alt du gir dem.

(ikke gi dem løpehjul da de kan ødelegge halen sin i dem!)

Du bør helst kjøpe ett akvarium istedenfor gitterbur da de tygger veldig på gitteret og kan få sår på snuten sin. (dette bråker også en del) Akvarium er også bedre for deres naturlige adferd, altså grave tunnelere og ganger. Legg også inn røtter som de kan gnage og leke på.

Ørkenrotter kan bli opp til 7 år på det meste så du kan ha dem ganske lenge.

Bedre enn hamster...er vel opp til person til person tror jeg!

Har du lyst på et kjæledyr du kan holde på med og kose på er nok hamster det beste da de er roligere enn ørkenrotter.

Ørkenrotter er ikke så sosiale mot mennesker som hamstere, men de er fremdeles veldig morsomme og se på ;) selfølgelig kan du få dem håndtamme, men hamstere i en større grad.

De kommer i alle slags farger! Svarte, hvite, grå, agouti og flekkete.

Sverami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...