Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergisk mot sminke


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Virker som om jeg er allergisk mot sminke :P Blunker ekstremt mye og det klør og svir noe enormt når jeg har på mascara osv. Fryktelig ekkelt + at jeg blir kullsvart under øynene siden jeg blunker så fælt :P Dessuten får jeg kviser av foundationen min <_<

Har hørt at apoteket selger sminke, men hvordan ligger det an i pris i forhånd til sminke fra H&M f.eks..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om jeg er allergisk mot sminke :P Blunker ekstremt mye og det klør og svir noe enormt når jeg har på mascara osv. Fryktelig ekkelt + at jeg blir kullsvart under øynene siden jeg blunker så fælt :P Dessuten får jeg kviser av foundationen min <_<

Har hørt at apoteket selger sminke, men hvordan ligger det an i pris i forhånd til sminke fra H&M f.eks..?

Det høres mer ut som du bruker en dårlig mascara enn sminkeallergi. Det er ikke uvanlig å få kviser av foundation, det er tross alt et lag du legger oppå huden og stopper "lufting". Er du ikke nøye nok med å vaske den av er du høyt utsatt for kviser, men det kan gjerne komme likevel. Kjøp en annen mascara og se om det går bedre da, jeg slet med samme problem med min forrige :P Skulle du finne ut at du er allergisk så tror jeg de selger allergivennlig sminke på bodyshop og sånne steder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Det høres mer ut som du bruker en dårlig mascara enn sminkeallergi. Det er ikke uvanlig å få kviser av foundation, det er tross alt et lag du legger oppå huden og stopper "lufting". Er du ikke nøye nok med å vaske den av er du høyt utsatt for kviser, men det kan gjerne komme likevel. Kjøp en annen mascara og se om det går bedre da, jeg slet med samme problem med min forrige :P Skulle du finne ut at du er allergisk så tror jeg de selger allergivennlig sminke på bodyshop og sånne steder :P

Hmm, har jo brukt den en god stund da, så merkelig at den plutselig blir dårlig.(like merkelig som at allergien kom plutselig :rolleyes: )

Var jo på konf. leir sist helg, og det var da det begynte...Tåler ikke høy, var i høyet, men nå tror jeg ikke at det er høyets sin skyld at jeg har vondt i øynene og ser litt dårlig. Brukte jo litt ekstra sminke i helga også da...

Hmm, nei jeg vet ikke :P

Jeg kan jo alltids kjøpe meg en mascara fra apoteket for å se om hvordan det blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Pass på å rens huden ordentlig og godt hver kveld om du absolutt føler for å bruke foundation. Og du... kviser får man jo nesten uansett, så jeg ville ikke tro det var pga allergi.

Jaja, men har fått ekstra av foundationen..Men er ikke abre jeg som får det så :P

Edit:

Helene: Ikke så veldig lenge. I underkant av 3 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mascara skal man bare bruke ca. 3 månder. Når du tar opp kosten fra tuben, hvordan gjør du da? Tar du den "opp,ned,opp,ned" eller tar du den "opp og ut"? Kan ha noe med det og gjøre. Hvis du går på et parfymeri så skal de ha en mascara kalt Clinique tror jeg det er, som er for folk som har sensitive øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en mascara fra Kanebo som heter 38°, tror jeg. Moren min reagerer på alt av mascaraer, men denne tåler hun. Den sitter fint på og er vannfast, men man kan vaske den avmed vann.

Ang. foundation burde du bruke en uten olje, da oljen tetter igjen porene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler en mascara fra Kanebo som heter 38°, tror jeg. Moren min reagerer på alt av mascaraer, men denne tåler hun. Den sitter fint på og er vannfast, men man kan vaske den avmed vann.

Ang. foundation burde du bruke en uten olje, da oljen tetter igjen porene.

Er en mascara vannfast om man kan vaske den av med vann??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hypersensitiv når det kommer til kremer og sminke. Har testet ut ACO`s sensitiv sminke og noe mer tull har jeg aldri vært borte i. Å smøre utover foundation var omtrent som maling, tettet porene og gav uren hud. *skuffet* Nå har jeg gått over til Dior sine produkter. Ja, det koster mer, men til gjengjeld holder de lenger og fungerer bra til min sensitive hud. Disse produktene er ikke merket sensitiv, men allikevell tåler jeg de. Av mascara vil jeg anbefale deg Dior`s Diorshow. Meget fornøyd over den selv. Ingen sviing og så er den virkelig lekker! :P

Det viktigeste er uansett å velge sminke tilpasset din hud og for all del bruk underlagskrem;) Spør etter prøver og test om de virker.

Du som bor i Trondheim kan jo stikke innom Estetique på Torget. Der hadde de i alle fall prøver på Diorshow for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til ang foundation. Bruk en skikkelig en. Mange inneholder olje, speiellt de billige tetter porene, imens de du handler på parfymeriene lar huden puste selv om den inneholder olje.

Mulig du bruker feil foundation for din hudtype. Hjelp til dette får man som regel ikke på H&M...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Shop? Tror de selger noe allergi greier...

Eller kan du gå til de store dyre merkene. de har som ergel fode produkter. selve er jeg ikke så glad i å kjør så SINNSYKELIG dyr sminke siden man bruker det opp så fort, men hvis man er allergisk er det jo et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til dyr sminke! Huden skal jeg ha livet ut, så synes det er viktig å kline på med ordentlige merker når jeg først skal bruke noe. Reagerer forholdsvis lett på merker som L'oreal...

Selvfølgelig er parfymeri-sminke dyrere enn "H&M-sminke", men det førstnevnte er også mye drøyere i bruk. Få hjelp på parfymeriet, si at du har ømfindtlig hud, og be de finne noe du kanskje tåler. Spør om å få litt diverse prøver du tester ut før du eventuelt kjøper, så kan du finne produktet du liker best, også unngår du bomkjøp. Mange av de dyrere sminkemerkene har serier som er laget for ung hud, mens f.eks den klassiske Dior-sminken lett blir for "tung" for oss i den yngre garden.

Good luck! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til dyr sminke! Huden skal jeg ha livet ut, så synes det er viktig å kline på med ordentlige merker når jeg først skal bruke noe. Reagerer forholdsvis lett på merker som L'oreal...

Selvfølgelig er parfymeri-sminke dyrere enn "H&M-sminke", men det førstnevnte er også mye drøyere i bruk. Få hjelp på parfymeriet, si at du har ømfindtlig hud, og be de finne noe du kanskje tåler. Spør om å få litt diverse prøver du tester ut før du eventuelt kjøper, så kan du finne produktet du liker best, også unngår du bomkjøp. Mange av de dyrere sminkemerkene har serier som er laget for ung hud, mens f.eks den klassiske Dior-sminken lett blir for "tung" for oss i den yngre garden.

Good luck! :P

Hvilken klassisk Dior sminke tenker du på? Den foundation, mascara, blush, øyekrem, fuktighetskrem jeg bruker er for ung hud... (Dvs oss under 30`) Forebyggende skal man begynne med fra 25 år, men da er det snakk om hudpleie og ikke sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt du kan jo slutte å sminke deg? :P

Ingen sminke? Tror ikke jeg hadde klart meg, ser så trøtt ut uten :)

Bruk mascara for sensitive øyne, de skal være allergivennlig, isåfall de litt dyrere. Og bruk for all del vannfast, så du slipper å få "Alice Cooper-looken" :P

Når det gjelder foundation så kommer de jo for flere hudtyper. Hvilken type hud har du? Fet? Tørr? Blandingshud? Er du sikker på du bruker rett? De på parfymeriet kan hjelpe deg med det. Billig sminke har jeg lært meg å styre unna, den er billig ja, men ødelegger huden på sikt.

Kjøp renseservietter for ansiktet, og bruk morgen og kveld. Fantastisk oppfinnelse, alt i ett, tar vekk både urenheter og sminke, og tilfører huden fuktighet. Hadde ikke klart meg uten de :P

Av de bruker jeg de billigeste fra First Price, koster 15 kr for 25-pakning, og de er faktisk bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...