Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er symtomene på diabetes/nyreproblemer?


meg123

Recommended Posts

Vel,som overskriften sier. Lurer på symptomene på diabetes/nyreproblemer på hund.

Hvordan kan man merke at noe er galt med nyrene?

Har lukt og farge på urin noe betydning?

Hei, er det den samme hunden som har problemer med undervekt?

Ta en titt på denne siden http://www.forimport.no/Foringsrelaterte%20problemer.html

Der står det litt om både undervekt, sukkersyke og bukspyttkjertelsvikt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det den samme hunden som har problemer med undervekt?

Ta en titt på denne siden http://www.forimport.no/Foringsrelaterte%20problemer.html

Der står det litt om både undervekt, sukkersyke og bukspyttkjertelsvikt.. :P

Det stemmer ja. Hun har begynt å drikke veldig mye di siste dagene å tisse mye,å lukter veldig av det,så fikk et tips om at det kunne værenoe m sukkersyke:S

Bukspyttkjertelen ble sjekket når hun var litt yngre,men skal i hvertfall til vet igjen Takk for link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer på sukkersyke er hvertfall å tisse mye og drikke mye. Et annet viktig symptom er vekttap! Urinveisinfeksjoner kan også være et symptom. Sukkersyke kan avsløres ganske enkelt med en urinprøve.

Sånn er det hvertfall på mennesker. Regner med at det er ganske likt.

Kan jo høres ut som noe du burde sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer på sukkersyke er hvertfall å tisse mye og drikke mye. Et annet viktig symptom er vekttap! Urinveisinfeksjoner kan også være et symptom. Sukkersyke kan avsløres ganske enkelt med en urinprøve.

Sånn er det hvertfall på mennesker. Regner med at det er ganske likt.

Kan jo høres ut som noe du burde sjekke ut.

Hm ja akkurat. Ja skal snakke med veten i dag jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der er klassiske symptomer på UVI - urinveisinfeksjon. Ikke særlig godt for hverken folk eller fe.

Okei,så det kan hende det "bare"er urinveisinfeksjon da? Håper det ikke er noe verre. Men skal få sjekka det .Time til Mandag,så da finner vi det vel ut. Takk for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...