Gå til innhold
Hundesonen.no

rødt utslett

Tonje

Recommended Posts

Ike har fått noe utslett-lignende på ryggen,som jeg ikke vet hva er.Har prøvd med forskjellige salver,men ingenting har hjulpet.Skal ta han med til veterinæren i neste uke,men tenkte å spørre her inne,kanskje noen har sett noe lignende og kanskje vet hva det kan være?

prøvde å ta noen bilder,ble ikke så bra,men som dere ser er det ganske stort,og vises godt gjennom pelsen,selvom det nå har begynt å vokse igjen litt etter at jeg klipte han.

utslettike002-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ike har fått noe utslett-lignende på ryggen,som jeg ikke vet hva er.Har prøvd med forskjellige salver,men ingenting har hjulpet.Skal ta han med til veterinæren i neste uke,men tenkte å spørre her inne,kanskje noen har sett noe lignende og kanskje vet hva det kan være?

prøvde å ta noen bilder,ble ikke så bra,men som dere ser er det ganske stort,og vises godt gjennom pelsen,selvom det nå har begynt å vokse igjen litt etter at jeg klipte han.

utslettike002-2.jpg

Kanskje en allergisk reaksjon mot midd eller en annen type parasitt?

Har han hatt dette tidligere?

Har noe forandret seg i forbindelse med utbruddet (bytte av fôr, liggeunderlag etc)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han har ikke hatt dette før. Og jeg kan ikke komme på noen forandringer som kan ha medført dette heller.Vi har ikke byttet for,liggeunderlag eller noe lignende. Håper bare det ikke er en allergisk reaksjon mot noe som gjør at han må medisineres resten av livet hvertfall.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne siden så interessant ut, om du ikke har sett den før:

http://www.lowchensaustralia.com/health/skin.htm

Hudproblemer kan tydeligvis ha veldig mange årsaker, ofte med de samme symptomene - så jeg vil ikke gjette på noe. Krysser fingrene for at det lar seg behandle raskt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis byttet vaskepulver/vaskemiddel i det siste? Har sett noe lignende på en hund som reagerte på Kiwis billige såpepulver. Forsvant når liggeunderlagene ble vasket i omo sensitiv...

Veterinær er alltid lurt å kontakte når hunden blir syk, selvsagt :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har vi vært hos veterinæren. Han kunne ikke si hva det var,og syntes det var litt merkelig,men vi fikk resept på ei savle som vi skal prøve i 10dager.Blir det ikke bedre da skal han gå på en tablettkur. Så da får vi bare krysse fingre og håpe på at det blir bra nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...