Gå til innhold
Hundesonen.no

Seriøs Chihuahua oppdretter, hjelp!

Scarlet

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Jeg vet at det er Chi eiere her på sonen :D Kan dere være så greie å gi meg en liste over skikkelig seriøse Chi oppdrettere. Send meg gjerne en PM om dere ikke ønsker å gå offentlig ut med det :D:D

Vil jo også ha tips om hvem jeg bør holde meg langt unna :P

Guest Gråtass
Skrevet

Sjekk kennel bayogi i danmark, både kort og langhår.

Lykke til i vrimmelen!

Skrevet

Jøss gunn! skal vi ta inn chi'er i scarlet red!? :D

(da er det ingen grunn til å vente med min bosten terrier heller :D)

Skrevet

Jøss gunn! skal vi ta inn chi'er i scarlet red!? :D

(da er det ingen grunn til å vente med min bosten terrier heller :D)

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Skrevet

:D Neida kjære Silje har ingen planer om å starte med Chi, men datteren til Linda har vel egentlig bestilt Chi av hun som oppdrettet Salsa og det liker jeg dårlig, derfor lovet jeg å spørre folket her på Sonen. Boston Terrier er helt greit det, bare de blir hos deg :-D

Til dere andre: Tusen takk for hjelpen:-D

Har ei venninne som har Chi, kan sikkert spørre henne... :D

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kontakte raserepresentanten/ valpeformidleren som du finner på NKK sine sider. Unngå å se på annonser på finn.no og dyrenett. no + alle andre annonsesteder, det kan være vanskelig å skille ut de seriøse.. Vil opplyse om at prisene mest sannsynlig vil synke om kort tid, kanskje en omplasseringshund ville vært noe?`Nå vet ikke jeg hva du vil bruke hunden til, kos eller utstilling? Les i hvertfall rasestandarden nøye, det er mye rått og røti i markedet.

Vet at kennel chi-cago leter etter vaslpekjøpere nå, så du kan kontakte Karin :D

Ellers kan du bare sende en PM hvis du har noen spørsmål, kan ikke uttale meg om oppdretterne som er nevnt over her pga personvern ol...

Ellers har du kennel Kavaleren, kennel Dyrdal, Cezcal, Chilito, Sipikira og min kjære kennel MiniMorris. (Mange flere så klart;) Men det er disse jeg kan gå god for! :rolleyes:

Skrevet

Hoppsann folkens, husk det ikke er tillatt å linke til andre forum :D

Kommentarer til moderering sendes pm og tas ikke opp i trådene, det medfører advarsel, les gjerne Retningslinjene.

Skrevet

Jeg kan anbefale ¨å gå inn på norsk chi forum, der finnes det mye info om rasen, og tror det er noen der inne som har laget en liste over useriæse og seriøse oppdrettere, send meg en pm så kan du/dere få link :)

Skrevet
Ramoco holder til i Sandnes.

Vet de holder til i Sandnes. :wub: Bor der jeg også :)

Til dere andre :D Tusen takk for hjelpen, både her og på PM :D

Skrevet

Det er forsåvidt bare 15 minutter unna Stavanger da. S

Ditt spørsmal, jeg bare bekreftet det mer utfyllende... :rolleyes:

Håper chi-jakten blir vellykket Scarlet. Du har MSN'n min hvis det er noe :D

Skrevet

Ditt spørsmal, jeg bare bekreftet det mer utfyllende... :rolleyes:

Håper chi-jakten blir vellykket Scarlet. Du har MSN'n min hvis det er noe :D

Takk skal du ha :( Lover du hører fra meg på MSN om det er noe jeg lurer på :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...