Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags musikksmak har du?


Aya

Recommended Posts

Trance er livet mitt. Det er musikk jeg alltid har likt. Helt siden jeg begynte å høre på musikk som barn. Det er få som får samme følelsen av trance, og det er ubeskrivelig. helt herlig. Det er medisin for sjelen og rus for kroppen. Musikke har vært en god støttespiller opp gjennom tiden og hjulpet meg med å takle harde tider. Og det som er så fint er at musikken passer til alt! Er nok derfor jeg har vært så kjær av musikken siden begynnelsen. Onkelen min er også fan av blant annet trance, men har har aldri fått den følelsen. Det er litt synd, for det er helt spesiellt.

Og tror nok de aller færreste her inne har hørt på orntlig trance, men har fått inntrykk av det som går på radioen osv. er "trance" vi entusiaster hører på. :D

Dessuten er det ikke alle som er like mottagelige, ut fra en undersøkelse fra USA om musikken. Det er mange stoffer som skilles ut i hjernen, som gir velbehag og ro. Litt samme følelse som forelskelse. Litt hypnotisk. Enten får du det, eller så får du ikke det. hehe. (helt sant. så det på en dokumentar på tv :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker alt (veldig klassisk å si men snat uansett)!

Kan høre på alt fra hip hop, til jazz, til techno, til pop, til R&B til Rock osv osv.. Jo forresten; hører lite på heavy metal, opdra og country.

Er vel mer av den typen som hører på musikk etter humøret. Jeg har mine perioder. For øyeblikket går det i Rosenborg sanger, Margaret berger, Bertine Zetlitz og Beyoncè.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en musikkfanatiker men klarer ikke å beskrive musikksmaken min egentlig..det går og har alltid gått mest i rock..type: litt hardere enn de fleste liker :D Jeg foretrekker musikk som kanskje ikke er så tilgjengelig ved første lytting men som sniker seg inn på sjelen din til den blir som en del av ditt eget lydbilde. Musikk som har fenget meg mest er kommer fra Jane`s addiction, Ministry, Iron Maiden, violent femmes, Panthera, Pj Harvey etc... dette er folk som har laget låter jeg nesten føler har formet meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Vet ikke hvor lurt det er av meg å svare her, men vi gjør det for det :D

Jeg liker mye rart, bare ikke metall, Lokerock, trance eller heftig country. Jeg finnes ofte kjørende mens jeg vræler med til Shania Twain, Celine Dion, Mariah Carey eller Kelly Clarkson. I tillegg takker jeg gjerne ja til popmusikk fra den dagen jeg faktisk fulgte med på musikklistene, altså fra 98 til 02 elns. Ellers liker jeg mer enkeltsanger enn hele cder og kan ikke fordra Bertine Zetlitz, Margaret Berger og Idolgutta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også musikkfanatiker, og har musikk på omtrent hele tiden. Har hatt mange forskjellige perioder, men to store "grupper" musikk har jeg alltid hørt på; puddelrock, "Love-mteall" (ja, idiotisk navn) og trance/dance (hey- elisa- se jeg kan navnene nå;D). Jeg har skrevet særemne om musikken på 60 og 70tallet, og- ja. Innen disse tre sjangrene er det TNT, Alice Cooper og Guns'N Roses (puddelrock), HIM og Placebo, og diverse forskjellige artister som har vært viktigst. Så er det jo enkeltsanger som fester seg og som går på repeat noen døgn også:D

Jeg kan opplve noe av det samme som Elisa av trance, det er helt ubeskrivelig. Musikken bringer frem så mange følelser, får deg til å gråte, le.. Det passer grytidlig om morgenen, og før man legger seg om kvelden.. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på litt forskjellig, men det meste kommer under rock-sjangeren.

Er veldig glad i punk. Av de litt større bandene hører jeg på Ramones, Sex Pistols, the Clash og Buzzcocks i tillegg til mange litt mindre band som jeg sjelden husker navnet på. Også hører jeg på Jokke og Raga Rockers

Hører litt på noen mer alternative band og funk også.

Red Hot Chli Pepper liker jeg veldig godt, men stort sett det de har gitt ut før 1991. Babyshambles og Libertines er bra. Og Bare Egil Band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm vanskelig å beskrive musikksmaken min, men går mye i den lettere delen av metallsjangeren. Sonata Arctica er vel det bandet som jeg hører mest på, og får mest ut av samt Metallica. Theater of tragedy liker jeg og, de passer best midt på natten syns jeg. Herlig musikk, og av alle ting blir jeg rolig av dem. Guns and roses kan jeg og høre på i perioder, men passer best på fest syns jeg. Iron maiden er en klassiker, James Marsters har og et par sanger jeg liker. Og så er det et band fra hjemplassen min jeg liker, rocketboys (er rakettskytefelt på Andøya :D ) men de har ikke gitt ut så masse. En hel ep tror jeg det er hehehe. Stort sett samme gutta satte sammen et band som het(er) Taliban airways, og de spiller jo seff å ganske bra, men jeg har bare hørt dem på lokale spillinger. Nirvana har og mye bra, og jeg liker spesielt godt sangen Polly. Fin og vond på samme tid. Får ganske mye følelser av den sangen. Blir god-trist kan man si. Jeg liker også Tracy Champman. Ellers er det mest enkeltsanger som jeg plutselig liker å høre på. Noen sanger treffer bare så godt, selv om bandet i seg selv kanskje ikke er så bra. Og så noe i en helt annen sjanger: Hans Rotmo. Han har bare sneket seg inn i musikksmaken min, og blitt der.

Jeg kan og høre på en del moro-sanger. Noen ganger får jeg Øystein Sunde kick og synger av full hals til hest er best som pålegg, forbikjøring og kjekt og ha. Men er mest for gøy. Og enkelte sanger igjen passer best på spinningtimer, eller fest. Men trance takler jeg ikke, og blir rett og slett stresset av det (ja elisa, "skikkelig" trance også :D ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker mye forskjellig, men bandene som går igjen er mye Rammstein og noe Iron Maiden. Jeg liker også New Order (80-talls tecno eller noe sånt? Må høres :D) Genesis er utrolig deilig musikk å slappe av til :D

Ellers så hører jeg mye på house. Og liker også musical-musikk som musikken til Chess, Les Miserables og Cats. Generelt liker jeg best sanger som jeg ikke liker med en gang :D Men når jeg har vendt meg til dem, går jeg aldri lei...Sanger som hørtes fine ut første gangen, blir fort kjedlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel få "sjangerbegrensninger", men smaken har en tendens til å helle mot alternativ rock.

Har akkurat nå et kick på det som kalles "post-punk", snål, energisk og kantete musikk fra perioden 1978-85 sånn omtrent; The Fall, Talking Heads, Devo, Associates, Joy Division m.fl.

Ellers varierer det veldig fra jazz og country (IKKE Heidi Hauge & co., men skikkelige folk som Bright Eyes, Jayhawks, Lambchop) til metall (Maiden, Satyricon, Slipknot)

Ellers er selve grunnsteinen for smaken min The Beatles. Ingen over, ingen ved siden - ever! Alle som klarer å komme i nærheten av deres måte å lage fantastiske melodier på, får en stjerne i boka fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at musikksmaken min har forandret seg ganske mye oppover tidene. Det første bandet jeg likte veldig godt var Aqua(ikke le :( jeg var veldig ung), deretter Christina Aquilera, Savage Garden og i begynnelsen av ungdomsskolen Evanescence. Før Evanescenceperioden, hadde jeg en lang periode da jeg elsket trance og techno, og jeg fikk meg alle Replaycd`ene.

Da en av mine venne sendte meg noen sanger av Guns`n Roses, ble jeg helt forelsket og har likt dem siden.I tillegg fikk jeg også sansen for Stage Dolls. Det var en periode da jeg forgudet rock og syntes all annen musikk ikke var noe kult å høre på. Men så fikk jeg Phil Collins cd til jul, og falt pladask for balladene hans. Etter det har det bare strømmet på med band, og jeg har kommet til konklusjonen at jeg liker best rock, ballader, duetter og pop. Noen band har falt ut av smak igjen, mens andre har blitt gode band for meg, og noen band/artister har jeg også fått smak for igjen. I dag er det disse bandene /artistene jeg hører mest på: Guns`n Roses, Stage Dolls, Roxette, Martika, Phil Collins, Gyllene Tider, Enrique Iglesias, Christina Aquilera, Savage Garden, Red hot Chili Peppers og ikke minst Michael Jackson(der pop`en kommer inn)

Jeg er i grunn ikke så glad i den moderne musikken, og holder meg som oftest til de litt eldre bandene. Er ikke så glad i Hip - hop, RnB, og metal.. Og ikke opera, jazz eller country.. Men det finnes så klart noen sanger som gjør unntak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft rock. Det er det jeg hører mest på. Litt merkelig å si at jeg hører på rock egentlig for jeg hater hard rock, men elsker soft rock. Liker ganske rolig, ofte litt melankolsk musikk. Det er deilig å høre på. Liker altså musikk som Lifehouse, Switchfoot, m.fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(IKKE Heidi Hauge & co., men skikkelige folk som Bright Eyes, Jayhawks, Lambchop) til metall (Maiden, Satyricon, Slipknot)

:( Nå har jeg en storebror som er countryentusiast ut til fingerspissene (av typen som har vært på Vinstra hvert år de siste 10 årene)og jeg vil ha meg frabedt at noen kategoriserer Bright Eyes som country tenk! <_<

Tenk hvis storebror får høre at jeg har vært på "countrykonsert"! :D Nei, nei, nei...liker jeg det er det ikke country.. jeg driter i hva artistene selv kaller det B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Nå har jeg en storebror som er countryentusiast ut til fingerspissene (av typen som har vært på Vinstra hvert år de siste 10 årene)og jeg vil ha meg frabedt at noen kategoriserer Bright Eyes som country tenk! <_<

Tenk hvis storebror får høre at jeg har vært på "countrykonsert"! :( Nei, nei, nei...liker jeg det er det ikke country.. jeg driter i hva artistene selv kaller det B)

Kan du ikke heller få han til å høre på Bright Eyes da? ;)

Mye han gjør som ikke akkurat er country da, men det ligger jo der som et bakteppe sammen med Dylan og sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller få han til å høre på Bright Eyes da? :D

Mye han gjør som ikke akkurat er country da, men det ligger jo der som et bakteppe sammen med Dylan og sånt...

Problemet er vel at han kanskje liker det:P Jeg hører av prinsipp ikke på country..(som han vet :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å beskrive musikksmaken min er så godt som en umulig oppgave.

Jeg hører på så mye rart, at jeg tror heller jeg skal ramse opp ulike grupper/artister i steden for sjangrer.

Enya, Iron Maiden, Salhus Vinskvetten, Stage Dolls, Abba, Madonna, Rammstein, Gigi D'Agostino, Green Day, Kurt Nilsen, Return, Vassendgutane, Gwen Stefanie, James Blunt, Nightwish, Pink, R.E.M, Vamp, Vestlandsfanden, Dire Straits, Gavin Degraw +++

Er kanskje ikke så mye jazz, opera eller blues det går i her, men mye annet hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det meste jeg, untatt trance, dance techno og det der...

Elsker 2pac, har betydd mye for meg oppgjennom årene.

Nå for tiden går det mest i rock og punk, men kan også sette på skikkelig 80 talls balader og sitte å leve meg helt inn i det.

Beatles er også bra(hmm.. pappa sin "skyld")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...