Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær?

Cec

Recommended Posts

Jeg har ingen seriøse tanker om å kjøpe klær til kattene mine, men jeg må innrømme at jeg blir rimelig lattermild med tanke på å kle på Simba en slik:

PF_BlingBlingSkull_stort.jpg

eller en slik...:

KB_sweat_bad_stort.jpg

eller kanskje en SLIK:

PF_travelwear_dyrisk.jpg

Noen som har forsøkt å kle på katten sin???

Har en følelse at pusene kommer til å være rimelig fornærmet en tid etterpå, men det hadde vært sååå festlig!

Kommer jo stadig festlige dyre-mail på jobben, og da hender det jo at man ser bilder av katter - rimelig misfornøyde sådan - med diverse utstyr... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Min favorittbutikk www.petshopgirls.no har endel bilder av katter i klær...:

kostyme21.jpg

kostyme17.jpg

kostyme18.jpg

kostyme13.jpg

Alle bildene (både katter og hunder) finner du HER:

Petshopgirls

Min definitive favoritt var Harry-Potter pusen... den ser jo rett og slett dustete ut :(

Selvfølgelig ingen hyggelig affære for dyret, men de er da ikke langsinte!

En god latter forlenger livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jøss, det var da veldig til påstander da.

Mener du at jeg er GAL når jeg gjerne skulle sett min katt med genser, for å ta bilde av den og le litt, for så å kle av den igjen og se den løpe glad og naken videre?!

Jeg mener ikke det.

Og gal er jeg definitivt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det var da veldig til påstander da.

Mener du at jeg er GAL når jeg gjerne skulle sett min katt med genser, for å ta bilde av den og le litt, for så å kle av den igjen og se den løpe glad og naken videre?!

Jeg mener ikke det.

Og gal er jeg definitivt ikke.

SERiØST?!KLÆR PÅ KATTA? :wub: Skjønner bare ikke hvordan enkelte her tenker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tror dere katter liker å bli kledd opp?

For min del har jeg de samme meningene som når det gjelder hund. hunder kan bruke dekken/klær når det trengs.

Forskjellen er at katter går løse ute og kan henge seg opp i ting og skade seg!

Hvorfor kle opp katta hvis den ikke MÅ ha varme fra klær???

Fordi det er morsomt? Finn heller ei dokke å kle ut å le av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
  • 4 months later...

Jeg syns at mennesker som kler på dyra sine ikke har respekt for dyr, rett og slett. Dyr skal da ikke ha klær.

Det er ok med regnfrakker til hunder som er langhåret, sånn at pelsen ikke blir en stor flokedott.

Jeg syns påkledning av hunder er sykt, og enda sykere å kle på katten sin. Det er ok når du er liten og ikke skjønner noenting, men jeg syns forsåvidt at foreldre også kan si til barna sine at "her går grensa", dyret liker det ikke. At man heller kan kose med dyret, ikke tvinge det til å ha på teite klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kledd ut gamlekatten min i babyklær som lita. hehe. Men da var jeg lita og syns det var morsomt.

Har gjort det et par ganger i ettertid, og her et bilde av den ene gangen *le*.

Må legge til at hun hadde det på seg KUN for bildets skyld!

n750515373_810873_612.jpg

Å ha katteklær for å kle på katten er jo sykt! Det er noe annet å 'kle på for bildets skyld'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å bli rimelig drittlei kommentarene om at jeg er så "syk" som syntes tanken på min katt i genser høres morsom ut. Jeg elsker mine katter, og behandler dem som det viktigste i livet mitt! Jeg har aldri kledd på dem, og kommer selvfølgelig aldri til å waste 400 kr i hundeklær for at katten skal ha det på seg... Ettersom jeg tydeligvis ikke får slettet post'en, så ønsker jeg nå å sette punktum. Nå er det faktisk nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Folk blir så lett fornærmet. Om en har et plagg til katten for å så le i 10 sekunder er ikke noe å bry seg så veldig opp med! Da vi steriliserte Joplin så måtte hun ha på seg en sånn "sokk" for å dekke magen. Er jeg "gal" for å ha tvunget i henne det og la henne ha den på i 3-4 dager? Synes noen går for langt ved å kalle folk navn. Smaken er som baken.

Det er jo som sagt opp til hver eier, og ikke minst dyrene. Bestemoren min har mange dyr, og kjenner til noen av bikkjenen og en av kattene som faktisk går med hjemmelagd genser om vinteren. De liker det og bryr seg ikke...

et uskyldig lite bilde skader ikke katten mentalt, og jeg mener på det sterkeste at den ikke kommer til å hate meg om jeg setter på en av kattene mine i mine gamle dokkeklær i maks 10-20 sekunder. Skerp dere folkens! Jeg er 18 år, og synes noen av dere litt eldre er litt vel på kanten her. Det er ikke dyrplageri da det ikke påfører noe mental eller fysisk skade!

Og for moro skyld har jeg lagd ved dette bildet her...

fightcrime.jpg

http://bp1.blogger.com/_3Bphp4VaDnc/R0QBiQ6mVnI/AAAAAAAAAFk/bnGVK2j9H6s/s1600-h/fightcrime.jpg]Hva jeg "Kanskje" kjøper til jul

Ikke at jeg kommer til å gjøre det, da katten min hadde sett rimelig stygg ut, men det er lett humor. Jeg har i hvertfall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet!

Hvis katten ikke synes det er ubehagelig så er det vel greit? Tror du katten merker selv at den ser teit ut? NEI.

Jeg prøvde å ta på Fia dekkenet til Frøken, men det kom raskt av igjen siden hun ikke likte det i det hele tatt. Men hvis katten ikke har ubehag av noe slag er det faktisk verken sykt eller farlig. Skjerp dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er noe moro å se på heller jeg. En ting er hunder med dekken fordi de trenger det. Men katter trenger det ikke, så jeg ser ingen grunn til å kle på katta.

Sier jeg som kledde på pusen dukkeklær og la den oppi dukkevogna som lite, men ja, jeg var liten :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere, denne diskusjonen burde egentlig bare vært slettet, fint hvis folk slutter å legge inn kommentarer her.

Beklager hvis du ikke likte at jeg svarte, men tar jeg ikke feil var det vel du som startet den?

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis du ikke likte at jeg svarte, men tar jeg ikke feil var det vel du som startet den?

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :)

bra skrevet, kunne ikke få sakt det bedre selv.. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Forstår ikke helt hvorfor den skulle vært slettet? For folk sier meningene sine? Det er et DISKUSJONSforum...... man får lov til å si meningene sine. Og er man redd for at folk kan reagere, så får man heller bare la vær å legge tråder inn. Mener ikke du ikke skal gjøre det altså, men folk må få si meningene sine :o

"Kjære" Wigdis. Takk for "konstruktiv" tilbakemelding. Jeg er på ingen måte "redd" for at folk kan reagere.

Men - folk har en tendens til å tolke ting forskjellig, og jeg synes det ble unødvendig mye personlige kommentarer rettet til meg, på bakgrunn av et helt useriøst tema. Noen skjønte tydeligvis ikke denne formen for spøk.

Ettersom JEG startet diskusjonen, så må også jeg få lov til å si ifra når jeg synes at folk har gått i overkant langt i sine karakteristikker av meg som dårlig egnet til å ha katt osv. Der tar de grundig feil. Når du til slutt topper det hele med å legge inn det siste innlegget, så blir jeg faktisk provosert. Jeg mener at folk har overreagert i sine tilbakemeldinger her, og jeg er ikke interessert i flere tilbakemeldinger om hvor idiotisk folk syntes at innlegget mitt var. Hvis du ikke kan respektere det, så synes jeg faktisk at du kunne skrevet det til meg i en pm, og ikke fortsette med å fremtvinge forskjellige typer forsvarstaler fra min side. Hadde jeg visst at folk ville forveksle mitt forsøkt på humor for et seriøst forslag til å PLAGE katten mest mulig, så ville jeg selvfølgelig aldri lagt inn det innlegget. Jeg kan fremdeles ikke se hvorfor folk skulle reagere som de har gjort, og skjønner heller ikke hvorfor sånne som deg fremdeles må komme med velmenende råd. Det trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...