Gå til innhold
Hundesonen.no

Svensk UtstillingsCh.


ka-er3

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen! Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette:

Har 3 Cert i norge, men venter fortsatt på storcertet.... Hunden er kun 1 år nå så vi har jo tid på oss.

Når man skal prøve seg på svensk cert, må hunden være Nuch i Norge allerede, eller blir det svenske certet "hvilende" til man har tatt det siste certet etter 24 mnd?

Håper noen forstod hva jeg mente :)

Og hva evnt. med danmark ?

Er det stor-cert i sverige ? eller teller hvilket som helst cert? til Such

Jeg har en dvergdachs som vi også går spor med, skal den stille i noen spesiell klasse i sverige? hørt noe om bruksklasser? eller ?

Er det noen nettside hvor utstillinger i sverige står? evnt. sporspøver?

Hilsen en som er helt fersk med utstilling!!

Skrevet

Hei alle sammen! Håper noen kan hjelpe meg med svar på dette:

Har 3 Cert i norge, men venter fortsatt på storcertet.... Hunden er kun 1 år nå så vi har jo tid på oss.

Når man skal prøve seg på svensk cert, må hunden være Nuch i Norge allerede, eller blir det svenske certet "hvilende" til man har tatt det siste certet etter 24 mnd?

Håper noen forstod hva jeg mente :)

Og hva evnt. med danmark ?

Er det stor-cert i sverige ? eller teller hvilket som helst cert? til Such

Jeg har en dvergdachs som vi også går spor med, skal den stille i noen spesiell klasse i sverige? hørt noe om bruksklasser? eller ?

Er det noen nettside hvor utstillinger i sverige står? evnt. sporspøver?

Hilsen en som er helt fersk med utstilling!

Utstillingsreglene for SKK finner du her:

http://www.skk.se/pdf/regler/utstbest03.pdf

I Sverige deles certene kun ut i jakt/bruksklassen - og for dachs tildeles ALLE hunder som får CK i jakt/bruksklassen cert. Så her kan det altså deles ut flere cert. MEN - for å delta i jakt/bruksklassen i Sverige må hunden din ha et WCC fra Norge (working class certificate). Jeg vet ikke hva som kreves fra Norge for å få tildelt et slikt WCC for dachs. Jeg finner ikke noe om hvilende cert i reglene - men så har jeg heller ikke orket å lese hele blekka ( :) ).

Skrevet

Takk Takk :)

Da vet jeg jo at jeg behøver ikke å tenke på det nå, får vi vente til alderen og siste cert er klart.

Så fint at det holder med CK da :) tvi tvi kanskje vi kan greie det til slutt.

Takk for linken nå skal jeg sette meg ned å lese og finne ut hva som skal til for å ha WCC.

Skrevet

Takk Takk :)

Da vet jeg jo at jeg behøver ikke å tenke på det nå, får vi vente til alderen og siste cert er klart.

Så fint at det holder med CK da :) tvi tvi kanskje vi kan greie det til slutt.

Takk for linken nå skal jeg sette meg ned å lese og finne ut hva som skal til for å ha WCC.

Det står ikke hva som er kravene til WCC i de svenske reglene - da må du nok kontakte NKK tror jeg. Kanskje det ligger i regelverket hos dem.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...