Gå til innhold
Hundesonen.no

Spore "på orntli".

ida

Recommended Posts

I går skulle jeg møte Ane og Solo oppe i skogen. De hadde gått ca tre kvarter før oss og sto og ventet ca en kilometer inn fra toppen på en lang skrent. Da vi kom til toppen av skrenten (å så svett! :D ), ga jeg instruks "finn Solo". Fibi virra fært rundt og jeg skjønte jo fort at hun fulgte Solos noe usymetriske ferd i lyngen ;).

Da hun kom innom meg en tur, endret jeg instruksen til "finn Ane" og Fibi satte nesa ned og fulgte deretter riktig sti helt fram til der Ane sto! Bortsett fra de siste femti meterne, holdt hun et tempo jeg fint kunne følge uten å løpe! Dette var første gang jeg prøvde en godt innarbeidet søksrutine i en "orntli situasjon" og det var morsomt å se at hun kan finne noe annet enn baller eller minstebarnet som står bak et tre hundre meter unna! ;)

I dag var vi også i skogen, da Solo ble litt lenge borte. Jeg instruerte "finn Solo" og Fibi spurta etter sporet der Solo hadde gått. Etter to minutter "leverte" hun mora si elegant! ;)

Det kan jo være tilfeldigheter, men jeg velger å tro at Fibi er veldig veldig flink, selvom hun ikke har sele og langline som tilsier jobbing! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...