Gå til innhold
Hundesonen.no

Hej Alle Sammen!

smurf

Recommended Posts

Hej Alle Sammen!

Tak til Heidi for den venlige invitation til dette forum :)

Jeg hedder Marianne, og er den lykkelige ejer af 6 Fila Brasileiro hunde, katte, heste, og en masse krybdyr.

Så det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild med dyr :(

Mange hilsner herfra farmen

Marianne

www.fuglsanggaard.dk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!

Gøy med dansker, dere har så mange spenstige ord  :)  

"af" blandt annet...  :(

Ja det er deilig og ha noen fra sit hjemland her da :D Du vidste vel at jeg var dansk også? Det kan vel ses på mit blanding av norsk og dansk når eg skriver :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fila brasileiro er for øvrig en av disse rasene norske myndigheter klassifiserer som "farlige"...  :roll:  

For et drittland vi bor i, dere! Flaming

Er Fila brasileiro ulovlig her i Norge??

Synd, de er så fine.

Har vært inne på hjemmesiden din, Marianne og hundene dine er utrolig fine, likte Auratus godt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hej Alle sammen,

Tusind tak for den meget venlige modtagelse herinde, og de meget pæne ord om mine hunde :D

Og JA, Auratus er bare smuk :roll: og sjælden i sin farve.

Jeg har desværre ikke haft så meget tid til at være her da jeg har startet en meget spændende forretning med Aloe Vera produkter, både til mennesker og dyr.

Det er jo dejligt at man kan hjælpe andre mennesker og dyr, og i stedet for at proppe dyrene med penicillin osv...... så bruger jeg Aloe Vera.

Samtidig hen af vejen kan man også tjene lidt penge på at sælge det.

Jo, i Norge er Filaen forbudt desværre.

Jeg er ikke tilhænger af at man forbyder racer, men det er fint nok at starmme op på reglerne omkring hvem der skal have de forskellige racer som der kan være noget anderledes end en Labrador.

Desværre er der jo mange forkerte mennesker der køber disse hunde, og det er meget synd for hundene.

I Danmark har vi store problemer med hundehandler hunde, og det er meget kedeligt.

Har i også mange hunde handlere i Norge?

Kan i have en fantastisk søndag :D

Mange hilsner herfra farmen

Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siger også velkommen mange gange. Hvor er det skægt med nogen der har en hunderace jeg ikke anede eksisterede... :D sådan kan man jo blive klogere :D Er der nogen der ved hvilken baggrund de er blevet forbudte i norge? Det er da en skam de ser så flotte ud og efter hvad jeg nu har læst virker de til at have et super sind???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
    • Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
    • Det var lenge siden! Hvis du faktisk skal ha noe særlig sol og varme så er det sør-Spania som gjelder. Kanariøyene hvis du vil være værsikker. Det kan være ganske hustrig ellers i sør-Europa, og husene der er jo ofte ikke laget for vinter og ikke spesielt godt isolert. Heller ikke i Spania, forsåvidt. Kanskje se på feriehusutleiere som Novasol og den type ting?  Tenker du å fly eller kjøre? Det blir jo fort dyrt å fly tre store hunder fram og tilbake i cargo.
    • Jeg har begynt å se etter sydendestinasjoner pga helsa, og tenker at hvis jeg blir ufør så blir det å tilbringe vintrene der nede. Jeg vil ha noe veldig rolig, ei hytte ved et stille fjellvann med bare en dagligvarebutikk i nærheten hadde funka, liksom, men jeg sliter litt med å orientere meg. Er det noen som har forslag til feriedestinasjoner for ei litt pysete dame med to mellomstore (alaskan husky og storpuddel) hunder? 🙈 Pris har en del å si, jeg vil helst ikke blakke meg 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...