Gå til innhold
Hundesonen.no

Hej Alle Sammen!

smurf

Recommended Posts

Skrevet

Hej Alle Sammen!

Tak til Heidi for den venlige invitation til dette forum :)

Jeg hedder Marianne, og er den lykkelige ejer af 6 Fila Brasileiro hunde, katte, heste, og en masse krybdyr.

Så det er vist ikke nogen hemmelighed, at jeg er vild med dyr :(

Mange hilsner herfra farmen

Marianne

www.fuglsanggaard.dk

Skrevet
Velkommen!

Gøy med dansker, dere har så mange spenstige ord  :)  

"af" blandt annet...  :(

Ja det er deilig og ha noen fra sit hjemland her da :D Du vidste vel at jeg var dansk også? Det kan vel ses på mit blanding av norsk og dansk når eg skriver :wink:

Skrevet

Ja det er deilig og ha noen fra sit hjemland her da  :)  Du vidste vel at jeg var dansk også? Det kan vel ses på mit blanding av norsk og dansk når eg skriver  :wink:

Der er dejlig med lidt indflydelse fra de mange smukke piger og drenge der tar turen til vores forum :(

Skrevet
fila brasileiro er for øvrig en av disse rasene norske myndigheter klassifiserer som "farlige"...  :roll:  

For et drittland vi bor i, dere! Flaming

Er Fila brasileiro ulovlig her i Norge??

Synd, de er så fine.

Har vært inne på hjemmesiden din, Marianne og hundene dine er utrolig fine, likte Auratus godt. :lol:

• 4 weeks later...
Skrevet

Hej Alle sammen,

Tusind tak for den meget venlige modtagelse herinde, og de meget pæne ord om mine hunde :D

Og JA, Auratus er bare smuk :roll: og sjælden i sin farve.

Jeg har desværre ikke haft så meget tid til at være her da jeg har startet en meget spændende forretning med Aloe Vera produkter, både til mennesker og dyr.

Det er jo dejligt at man kan hjælpe andre mennesker og dyr, og i stedet for at proppe dyrene med penicillin osv...... så bruger jeg Aloe Vera.

Samtidig hen af vejen kan man også tjene lidt penge på at sælge det.

Jo, i Norge er Filaen forbudt desværre.

Jeg er ikke tilhænger af at man forbyder racer, men det er fint nok at starmme op på reglerne omkring hvem der skal have de forskellige racer som der kan være noget anderledes end en Labrador.

Desværre er der jo mange forkerte mennesker der køber disse hunde, og det er meget synd for hundene.

I Danmark har vi store problemer med hundehandler hunde, og det er meget kedeligt.

Har i også mange hunde handlere i Norge?

Kan i have en fantastisk søndag :D

Mange hilsner herfra farmen

Marianne

Skrevet

Jeg siger også velkommen mange gange. Hvor er det skægt med nogen der har en hunderace jeg ikke anede eksisterede... :D sådan kan man jo blive klogere :D Er der nogen der ved hvilken baggrund de er blevet forbudte i norge? Det er da en skam de ser så flotte ud og efter hvad jeg nu har læst virker de til at have et super sind???

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...