Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund på for..


Tyson

Recommended Posts

Heisan!

Skal kanskje ha hund på for, men hvordan fungerer det egentlig? Hvordan ser den ideelle foravtale ut på papiret? Skal det å ha hund på denne måten lønne seg for eier eller oppdretter?

Bare lurer jeg, for er blank på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg skulle ha hund på for! men tispa var tom.. akkuratt nå er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. jeg har nå fått meg en eldre hund som er bare min:D men det betyr ikke at du trenger være glad hvis du ikke gjør det;)

gå inn på denne siden: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1086684462767

det er NKK sin standard avtale! slik ser vanlighvis en forvert avtale ut. men oppdretter kan forandre på den..

denne avtalen skal være bra for både deg og oppdretter! hvilken rase er det? er det tispe eller han hund?

tispene skal ha 2 eller 3 kull innen en tid. han hundene skal parres. jeg ville ikke hatt ei tispe på for, fordi da må tispa hjem til oppdretter for å føde å ha valpene der.

oppdretter får alle valpene og selger de. du får da hunden gratis.

mens han hunden er borte noen dager og kommer hjemm lykkelig og fornøyd;)

jeg har ikke tid til å skrive mer, men bare spør hvis du lurer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill!

Oppdretter ha 2-3 kull? Da har jo denne tjent inn "min hund" maaange ganger? Skal sjekke linken til nkk. Det er forresten tispe jeg skal ha..

ja, det er jo nettopp det! oppdretter tjener jo på det når du har hunden! men du slipper jo faktisk å betale 10.000 kr! mer eller mindre.. men hunden må gå på utstillinger og du kan være med hvis du vil, men oppdretter betaler. vaksiner, mat og alt annet må du betale. hunden er som din, men er ikke din på papiret.

du må også tenke på at konflikter KAN oppstå mellom deg og oppdretter.

hvilken rase er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg skulle ha hund på for! men tispa var tom.. akkuratt nå er jeg glad for at jeg ikke gjorde det. jeg har nå fått meg en eldre hund som er bare min:D men det betyr ikke at du trenger være glad hvis du ikke gjør det;)

gå inn på denne siden: http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/v...D=1086684462767

det er NKK sin standard avtale! slik ser vanlighvis en forvert avtale ut. men oppdretter kan forandre på den..

denne avtalen skal være bra for både deg og oppdretter! hvilken rase er det? er det tispe eller han hund?

tispene skal ha 2 eller 3 kull innen en tid. han hundene skal parres. jeg ville ikke hatt ei tispe på for, fordi da må tispa hjem til oppdretter for å føde å ha valpene der.

oppdretter får alle valpene og selger de. du får da hunden gratis.

mens han hunden er borte noen dager og kommer hjemm lykkelig og fornøyd;)

jeg har ikke tid til å skrive mer, men bare spør hvis du lurer!

Det er ikke nødvendigvis at en foravtale er sånn som beskrevet her... Har selv foravtale, og tispen skal ha 8 valper eller to kull. Men hun blir hos meg når hun er drektig, og føder og her. Og så får jeg 1000 kr for hver fødte valp. Så sånn sett kan du si at jeg får hunden gratis pluss 8000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...