Gå til innhold
Hundesonen.no

Kveldsturen og hvor lenge å holde seg?

Renate A

Recommended Posts

Skrevet

Hvor lang er den siste kveldsturen deres og hvor mange timer er det da før hunden kommer ut igjen om morgenen?

Chicka får ca 1/2times tur før vi går å legger oss og det er to forskjellige runder vi bytter på, jeg går kun de rundene til kveldsturer, så hun vet at det er siste turen før natten og hun gjør skikkelig fra seg.

Hun trenger å holde seg i toppen ca 9 timer før morgentur, men sier i fra dersom hun er dårlig i magen, det skjer heldigvis skjelden. :)

Skrevet

Hundene får løpe løse i hagen i ca 15 min før jeg skal legge meg.

Går hjemme med datteren min så det varrierer veldig når jeg legger meg.

Mannen min slipper ut hundene 05.00. om morgenen før han skal på jobb, da får de også løpe løse i hagen.

Så er det turer utenom da. :)

Har hatt noen netter her med dårlig hundemage å ut vert 15 min, det er utrolig slitsomt.

Ozzy har sensetiv mage. :(

Skrevet

Sidste turen avhenger mye av Espen og meg. Hvor langt vi gider og gå.. Men han får ikke mindre end 30 min. Noen ganger går vi en tur på 1.5 timer. Rocky kommer ut sidste gang kl 21.30 og så kommer han ut igjen kl 07.30-08.00 neste morgen.

Skrevet

Aro går på do rett før vi legger oss, og kommer ut igjenn etter ca 8 timer pluss minus... Men han kan holde seg lenger... Elsker å sove lenge i helgen, Aro altså :wink:

Skrevet

å de får vell ca 5 min i hagen før vi inntar horisontalen.

og da kan de ligge i tolv timer før de finner det for godt til å lage leven og vil ut, men de er sjelden de ligger så lenge (da skal vi være veldig trøtte eller syke) de er så flinke så. =D> :mrgreen: Banana

Skrevet

Våre hunder har kvar sin "bås" i kjelleren så de blir lufta på vei dit. (max 5 min) De står ikke opp igjen før ca kl 9-10 neste dag. Har ingen fast leggetid på de, kommer alt ann på når vi selv legger oss... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...