Gå til innhold
Hundesonen.no

Vokser hår på øyet, hjelp!


mariadyb

Recommended Posts

Hei, her er jeg ny med innlegg, lest lenge, syns det er gøy å lese ulike meninger og diskusjoner ang hund.

Men jeg har et spm, jeg har ei napolitansk mastiff-jente på 4 mnd som har hår på øyet, dvs det ser ut som en øyevipp som vokser helt i kanten på selve iris på det ene øyet.

Ringt vår faste dyrlegeklinikk i eidsvoll og de sier det nok går over av seg selv, mente hun brygget på noe. Vi ringte for snart 2 uker siden, da vi oppdaget det da, sjekket øynene hennes jevnlig, men ikke sett dette, ikke dyrlegene vi har vært hos med vaksiner og uvi heller, enda de også har sett på øynene hennes, ringte også jessheim dyreklinikk der det er øyespes, men som da selvsagt er på 3 ukers ferie akkurat nå, der mente de at det muligens må opereres, begge råd er tlfrådgivning da.

Har avventet litt vi da i og med det ikke er så alvorlig, og øyespes er vel tilbake til uka en gang da. Noen som har hørt om, eller vært borte i noe lignende?? I så fall blir jeg meget glad om dere deler deres erfaringer med meg.

mvh

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, jeg hadde plutselig fått flere svar så jeg nå.

Det er ikke lett å se, så jeg tror ikke et bilde får det frem, jeg ser det ikke ordentlig med mitt blotte øye engang, mann min ser det da, men så ser han litt bedre enn meg. Øyespesialisten på jessheim var fortsatt borte på ferie når vi ringte i går. Vår faste dyreklinikk her i eidsvoll, blir nok ikke brukt mer av oss, etter et par skikkelige feilskjær, en MÅ kunne stole på dyrlegen sin. Men ble henvist av jessheim å ringe oslo dyreklinikk og øye-ekspertisen der, en av vetriærene der ringte oss tilbake sent i går kveld, han satt diagnose over tlf, kalte det cormio dermoid, og det bør opereres, så da skal vi snakke litt med forsikringsselskapet, tror det dekkes, men en kan aldri være for sikker. Så da skal jenta til pers etterhvert.

Takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...