Gå til innhold
Hundesonen.no

skremt etter å ha vært alene hjemme


rian

Recommended Posts

Jeg opplevde noe skremmende i går.

Knerten var alene hjemme når jeg var på trening med Felix. Knerten er vant til å være alene hjemme (når jeg er på jobb), siden han har vært alene hund i mange år.

Thomas måtte jobbe overtid og kom hjem samtidig med meg og Felix. Thomas låste opp døren og det vi er vant til er en spinn vill og glad Knerten.

Men den Knerten vi fant når vi kom hjem var en liv redd Knerten med halen hengende ned og krypende til gulvet ;)

Når Thomas bøyde seg ned for å hilse så krøp han helt sammen og jeg kunne se reddselen i øynene hans. Jeg lokket han bort til meg og samme skjedde når jeg skulle hilse.

Siden jeg hadde vært på tening hadde jeg ennå pølsebiter i lomma. Tok ut en bit for å gi han, og han bruker å bli spinn vill når han får god biter, men nå luktet han på den og lot den være ????

Jeg gikk ut med kun han for at han skulle få tisse, han løp bak en rosenbuske og gjemte seg, jeg måtte sette meg ned å lokke han frem. Da søkte han trygghet hos meg. Jeg løftet han opp og vi gikk inn. Da vi kom inn døren skal han som et aspeløv. ;)

Thomas kom til og han søke trygghet hos oss begge to. Han er en skikkelig sussegutt, men nå la han bare snuten mot munnene våre.

Thomas tok Knerten med seg og satte seg i stolen og koset. Etter hvert roet han seg. Og etter en time var han som normal igjen.

Hva kunne ha forårsaket dette? Ingen kunne ha kommet seg inn til han for alle dører og vinduer var låste...

I dag er han helt normal igjen, men..... Er redd for hva som har skremt han og om det kan skje igjen...

Det var helt forferdelig å se sin egen trygge, snille og gode hund så redd.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tantes lille gullgutt da! Uff, fikk helt tårer i øynene jeg nå.. Det første jeg tenkte på var at han kanskje fikk vondt av ettellerannet...! Han er jo en gammel mann...! Kanskje ringe til dyrlegedamen og få sjekket han, det ligner jo ikke Knertegutt å være sånn! ;)

Godt at han er bedre nå! Gi han en stor klem og en suss fra meg og jentene da!

En annen ting.. Var kattene inne? Virket de noe anderledes når de evt kom inn igjen? Snakket med noen naboer som kanskje var hjemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Tantes lille gullgutt da! Uff, fikk helt tårer i øynene jeg nå.. Det første jeg tenkte på var at han kanskje fikk vondt av ettellerannet...! Han er jo en gammel mann...! Kanskje ringe til dyrlegedamen og få sjekket han, det ligner jo ikke Knertegutt å være sånn! ;)

Godt at han er bedre nå! Gi han en stor klem og en suss fra meg og jentene da!

En annen ting.. Var kattene inne? Virket de noe anderledes når de evt kom inn igjen? Snakket med noen naboer som kanskje var hjemme da?

Kattene hadde vært ute, men kommet inn en eller gang løpet av ettermiddagen. De virket helt fine, de lå å sov...

Han er den gode gammle nå, men skal ringe å prate med dyrelegedamen jeg!

Skulle gi en suss tilbake til tante og jentene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...