Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippet for mye av kloen..

C.J

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helt, det stopper av seg selv. Men selv om det stopper av seg selv kan du jo hjelpe det litt på vei med å enten ta en fystikk å sette borti kloa der det blør eller ta på litt potetmel (det har jeg ikke prøvd selv). Setter du borti en fyrstikk stopper det med en gang.

Det viktigste er at du later som ingen ting og ikke syns synd på hunden og trøster når du klipper feil. Jeg har klippet feil to ganger og hverken jeg eller bikkja brydde oss noe i det hele tatt.

Skrevet

Har også hørt om du tenner ei frystikke blåser den ut og rett på kloa, hadde ikke gjort dette selv da, men det er en del som gjør dette.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Har også hørt om du tenner ei frystikke blåser den ut og rett på kloa, hadde ikke gjort dette selv da, men det er en del som gjør dette.

ja, var det jeg mente også :) . Jeg var litt kjapp i svingene med forklarings mi, men dette funker fint! Gjorde det ene gangen jeg klipte for langt. Første gangen lot jeg det bare blø til det stoppa av seg selv.

Skrevet

Dette har jeg også lært. Hvorfor ville du ikke gjort det?

Skrevet

ja, var det jeg mente også ;) . Jeg var litt kjapp i svingene med forklarings mi, men dette funker fint! Gjorde det ene gangen jeg klipte for langt. Første gangen lot jeg det bare blø til det stoppa av seg selv.

Oki kanskje jeg gjør det neste gang da ;)

Dette har jeg også lært. Hvorfor ville du ikke gjort det?

Syntest det virker så vondt bare hehe, men det er sikkert ikke så vondt da :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Syntest det virker så vondt bare hehe, men det er sikkert ikke så vondt da ;)

Tror ikke det er så ille. Hunden min rykka litt i labben i det jeg satte den innpå, men det var eneste reaksjonen jeg så. På samme måte som at hun rykker til seg labben iblandt når jeg klipper pelsen der fordi hun er kilen. Jeg har en hund som tåler en del før hun sier i fra da, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det er vondt. Etterpå så jeg ikke noen antydning til at det skulle være vondt eller ubehaglig i det hele tatt. Og så slipper du alt blodet rundt i huset. Men du kan jo prøve potetmel også da. Jeg har ikke prøvd det, men det sies å skulle stoppe blodet.

Skrevet

Jeg har klippet litt for langt et par ganger og da stoppet blodet med potetmel. Det fungerer utmerket. Bare å ha litt potetmel på fingeren og holde mot kloa.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men det står ikke hva forskjellen mellom disse to rasene er i ett hundeleksikon eller hjemmeside.
    • Max har blitt veteran🙃 Gratulere til Max som ble 8 år den 06.04. I desember var vi på jakt etter gulsløyfa, stang ut første dagen, men dagen etter sjarmerte han dommeren nok til den blå, og han har nå bevis på at han er en "very good" gutt.
    • Siste helgen i mars hadde vi ett stort løft etter mye stang ut. Lørdag i AG ble det bare disk på vanskelige baner, men søndag ble det 2 x 2. plass og 1 x 1. plass og 2 napp i hopp, med en liten miskomunikasjon unna 3. Vi hadde ett fra før så nå er han klar for klasse 2 hopp. Og etter en liten forsinkelse pga påske fikk vi godkjent vår første mellomtittel   Og i desember var vi på utstilling for å prøve å fange gulsløyfa til Max, men kan ikke klage på resultatet til Yoshi, nå mangler vi bare stor-cert.
    • Igjen, sjekk raseklubben i hjemlandet. Kooiker er som du sier, en spaniel, fra Nederland opprinnelig. Ingen hunder må brukes til jakt, men hunder som er avlet for å jobbe krever mer enn selskapshunder, og bør brukes aktivt til hundesport eller arbeid for å trives. Kromfohrlander er en tysk selskapshund som har blant annet terrier i linjene. De skal visstnok ikke ha så mye jaktinstinkt, det er jeg skeptisk til. Det er veldig få av dem i Norge. Er du bare nysgjerrig på raser, eller ser du etter en rase som kan passe deg? Det kan være enklere å starte en tråd med hva du ser etter og hva slags livsstil du har og hundetype som passer, enn å spørre om hver enkelt hunderase. Hvis du bare er interessert i informasjon om hunderaser så anbefaler jeg et bra hundeleksikon og å bruke hjemmesidene til raseklubbene i hjemlandet til rasen.   
    • Australian shepherd = aussie, er en amerikansk rase. Blir ikke inkludert i de australske gjeterhundene. @indie; om du er interessert så arrangerer klubben for australske gjeterhunder (ANG) rallykonkurranse i pinsen, på Galterud. Der dukker det opp cattledogs og kelpie iaf
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...