Gå til innhold
Hundesonen.no

Leking og belønning


Nirm

Recommended Posts

Skulle gjerne ha ønsket at Vida var litt mer heitere på leken sin. Bruker kong / ball i snor, eller liten bitepøse, men virker som om det er førstnevnte hu liker best. Da jeg fikk hu var hu på nivå at leke var kjekt, sånn av og til, men nå er hu mye ivrigere. Men. Jeg skulle hatt det enda mer kult.

Hu er en rolig type, med lite stress. Men likevel er det fart i hu. Men hu mangler liksom det lille ekstra...

Eks å belønne sittende med kongen i stryta med litt kos i tillegg, synes hu er veldig gjevt, men det gir jo ikke akkurat fart da...

Noen gode tips på å få den til å bli litt kulere? Slik at hu gir litt ekstra for å få mulighet til å leke med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer du leken du belønner med ofte nok? Ask feks. går relativt fort lei av en spesiel leke, kong feks. da "gjemmer" jeg den en stund, bruker den ikke på flere uker, han får ikke se denen gang. Kun andre leker, og helst ikke av samme type (kategoriserer snorleker, ballleker osv) Når kongen da kommer frem igjenn, er den det kuleste i verden, og vel verdt å jobbe for :) Pipelke er det eneste jeg har funnet som hittil er eviggøy..har du prøvd det?

Siden du bruker kong, kan du jo også putte litt leverpostei inni av og til, slik at hun kanskje forbinder den med noe godt, og dermed får med lyst til å få tak i (leke med) den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun er litt førermyk eller "dannet", så kan det jo være at drakamp blir litt sterkt for henne også? Særlig hvis hun liker kosebiten like godt...

Men dette med å bygge opp til en "supergjenstand" er jo et prosjekt i seg selv; da etablerer man en bestemt leke, som så gjøres gjev. En jeg trente med, hang sin høyt opp så hunden ikke kom til den, og stoppet og plukket litt på den først, så hunden ble kjempenysgjerrig. Så fortsatte han med å bare bruke den iblant, uventet etc.

Den ene her er helt vill etter drakamp, den andre har litt for "snille" ører til at jeg tror det egentlig ER så stilig for henne - hun liker derimot å jage ting, og kanskje at jeg "later" som jeg jager henne men ikke får tak i henne. Da jeg runderte, måtte figurantene først belønne med godbit for å få henne inntil, så kastet de en ball og måtte skutte litt rundt etter henne og "late" som hun var uovervinnelig :) Var litt hardt når det var mannfolk som var fig, de begynte å prøve å kommandere henne til å komme tilbake med ballen så de

kunne kaste den en gang til - men da gikk hun.

Minsten fikk jeg hjelp av en IPO/Sch-fyr til å trene, komplett med hunden i bånd og fig som løp og dro en ministriepølse etter seg. Han liker drakamp, og å vinne og få stå og knurre litt.

Men midt oppi alt, så er et harry pipedyr det beste i verden. Så det har jeg alltid med meg, men de får det sjelden.

Har du ikke flere hunder? Jeg bruker iherdig dette med å kappes om en gjenstand for å bygge den opp. Bare én hund får den, så inndrar jeg den. Det "sitter" til jeg tar den frem når jeg trener enkeltvis også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...