Gå til innhold
Hundesonen.no

Nakketak, emne 2


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Hmm... Pleier som regel ikke ta Diego i nakken.

Men de gangene han gjør noe han IKKE får lov til å gjør jeg det.

Har en så pass sta hund at å overse det nytter ikke.

Pluss han gir F*en i om han ikke får kos osv. (Overse) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Ble ikke helt det du spurte om da.

Hvis du har lest noen bøker om Positiv forsterking og negativ straff så vet du hvorfor de som ikke tar den i nakken ikke gjør det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt i orden med nakketak eller et klyp i øret :D Noen hunder er for sta og egne at å overse hjelper garantert ikke

Sikter du til Chows?? :D :D

Aussie er vel og en sta rase??

Men en ting, hvordan i huleste funke å klype hunden i øret..

Har da prøvd dette på Diego for å se hvordan det funker.

Fikk ikke en reaksjon.. Han satt å så dumt på meg, og tenkte antagelig : Hvorfor tar du på øret mitt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er noen hunder som er tøffere i psyken enn andre... kanskje spruteflaske med vann hadde hjulpet som straff? Med sitron i

Og si Nei funker helt fint på han..

Var bare det at å klype hunden i øret skulle være så forferdelig..

Også skulle jeg prøve noe annet enn å ta han i nakken..

Men funka ikke.. Han løfta nesten ikke på hodet engang..

Bare så dumt på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han er nok en veldig tøff hund med en tøff psyke... det er ikke alle metoder som virker på alle desverre :D

Off, tøff psyke.. Gruer meg til han kommer i trass alderen.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hihi... hver gang du snakker om Diego høres det nesten ut som han ER i den verste trassalderen... hihi... Diego er helt sikkert en godgutt selv om han er tøffere enn de fleste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en go gutt.. :D

Lydigere enn søsteren min sin hund.. (Som er en Bc blanding)

Og er så snill.. Spesielt med unger..

Men han er sta.. :D Og tøff psyke..

Legger seg ikke på rygg for noen.. (Utenom meg da.. :D)

Traff på en Schæfer hanne som ble fly forbanna på Diego for at Diego ikke ville underkaste seg.. Så endte jo opp med at Schæferen bare motte gå, for Diego hadde ingen planer om å underkaste seg for den..

Og han satt på plass en Rottweiler hanne på 1 år når jeg var i byn med han.. (Rottweilern sko ri på han) Og de tillot ikke Diego, så han ble sint.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

hahahahahahaha! Diego er virkelig noe for seg selv... syns det er tøft med hunder som er litt sta med egne meninger :D Det viser full inteligens :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahahahaha! Diego er virkelig noe for seg selv... syns det er tøft med hunder som er litt sta med egne meninger :D Det viser full inteligens :D

Hehe.. :D Så da er Diego og Vicky ganske smarte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Ja, jeg syns de er ganske lure :D de lar seg ikke herrse med :D De har egne meninger og baktanker bak det meste. Syns det er mye morsommere å trene en hund med egne meninger(selv om det går tregere enn med en mindre sta hund). Jeg syns det er morro å se hundene ta egne valg, selv om det er imot vår vilje :D de er noen luringer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en go gutt.. :D

Lydigere enn søsteren min sin hund.. (Som er en Bc blanding)

Og er så snill.. Spesielt med unger..

Men han er sta.. :D Og tøff psyke..

Legger seg ikke på rygg for noen.. (Utenom meg da.. :D)

Traff på en Schæfer hanne som ble fly forbanna på Diego for at Diego ikke ville underkaste seg.. Så endte jo opp med at Schæferen bare motte gå, for Diego hadde ingen planer om å underkaste seg for den..

Og han satt på plass en Rottweiler hanne på 1 år når jeg var i byn med han.. (Rottweilern sko ri på han) Og de tillot ikke Diego, så han ble sint.. :D

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt i orden med nakketak eller et klyp i øret :D Noen hunder er for sta og egne at å overse hjelper garantert ikke

Enig med vicky.. Vi reister jo ikke huden i nakkeskinnet... Tar litt harere tak på Mico enn Tini.. Men mishandler den ikke fordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...