Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyremishandling

Margrete

Recommended Posts

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1486611.ece

Her har altså en hund ligget i en omsorgsbolig i TRE hele uker med sine døde eiere... Denne hunden var vist av typen som varslet når noen kom i heisen, så at noen har klart å unngå å skjønne at her var noe galt siden ingen lukket opp, mens hunden var i leiligheten, dag etter dag. Artig greie, det var svikt i rutinene.

Skrevet

Dette er helt horribelt, med tanke på både menneske og dyr. Men, hvis de har trodd at menneskene var bortreist og hunden er en "varsler" - så er det jo ubegripelig at de ikke har reagert.

Jeg får vondt og blir usigelig lei meg når jeg leser om slikt.

Skrevet

Joda, regjeringen har virkelig gjort det stort denne gangen! Og for all del, IKKE privatisèr hjemmehjelpstjenester! De gamle og syke har det så mye bedre når folk bare "antar" at de er bortreist, så slipper de å bruke tid på de, og kan bare rase videre til neste person som ligger i leiligheten sin og råtner.

Men dette er forresten ikke dyremishandling, i alle fall er det uaktsom dyremishandling.

Jeg skal forresten aldri, aldri bli gammel. Men hvordan døde disse menneskene egentlig?

Skrevet

Enig med Huldra at dette ikke er direkte dyremisshandling.

Men tragiskt at noe slikt skal kunne skje i Norge i år 2006. Dessverre er ikke dette en enkelttilfelle heller, men det dukker jo opp slike saker med jamne mellomrom. Nedover i Europa, så hører man jo om folk som ligger død hjemme i ÅR før de finner ut av det. At man ikke tar inn post, ikke betaler regninger og at det mest sannsynelig lukter mindre pent utenfor en slik leilighet, er visst ikke nok til å reagere...

Når jeg blir gammel skal jeg bli forbryter... Trur det faktisk er bedre å sitte i fengsel enn disse omsorgsboligene... Der ser de inn til deg hver dag i hvert fall (og man får enerom...).

Skrevet

Uff, så trist:( Utrolig tragisk at sånt kan skje i Norge, det SKAL ikke skje, absolutt ikke..

Skrevet

Når jeg blir gammel skal jeg bli forbryter... Trur det faktisk er bedre å sitte i fengsel enn disse omsorgsboligene... Der ser de inn til deg hver dag i hvert fall (og man får enerom...).

Utrolig lurt! :P Har alltid tenkt at jeg måtte finne en måte å dø på før jeg ble sytti, men at jeg kunne bli kriminell har jeg ikke tenkt på før! Det er jo luksus å bo i fengsel i forhold til aldershjem eller annet tullball. Har også vurdert å bli funksjonshemmet eller utviklingshemmet, men det er det litt vanskelig å gjøre noe med.. Det er jo genialt å bli kriminell! Snakkes om ca femti år, da..! B)

Skrevet

Bare en ting å gjøre: gratulere norsk helsevesen for en strålende innsats i å ta vare på mennesker og dyr..................... Argh!

Skrevet

Hunden var blitt blind av skadene den ble påført av utsultingen :P Det er fælt at dette kan skje i dette rike landet her..

Skrevet

Ikke for å støte noen, men er det ikke litt merkelig at den sultet halvt ihjel sammen med 2 lik? :o

Ja, akkurat det tenkte jeg på også, men det stod da egentlig at hunden var dehydrert, ikke utsultet? Jeg tviler iallefall ikke et halvt sekund på at Felix hadde tatt noen biter av meg om jeg var død...

(håper som Annette at vi ikke støter noen her)

Skrevet

Ja, akkurat det tenkte jeg på også, men det stod da egentlig at hunden var dehydrert, ikke utsultet? Jeg tviler iallefall ikke et halvt sekund på at Felix hadde tatt noen biter av meg om jeg var død...

(håper som Annette at vi ikke støter noen her)

Hunden var så dehydrert og avmagret at den måtte avlives Og med tanke på at et menneske inneholder noe sånt som 2/3 vann? :o

Jeg tror og håper at Loke hadde forsynt seg av meg istedet for å sulte ihjel :P

Skrevet

Hunden var så dehydrert og avmagret at den måtte avlives Og med tanke på at et menneske inneholder noe sånt som 2/3 vann? :o

Jeg tror og håper at Loke hadde forsynt seg av meg istedet for å sulte ihjel :P

Okei da, skal sjekke teksten på nytt før jeg prøver å sitere helt selv neste gang:p Men, ja, jeg ikke bare håper, men er rimelig sikker på at felix hadde tatt meg istedet. hvilken hund ville ikke det da vel?

Skrevet

Okei da, skal sjekke teksten på nytt før jeg prøver å sitere helt selv neste gang:p Men, ja, jeg ikke bare håper, men er rimelig sikker på at felix hadde tatt meg istedet. hvilken hund ville ikke det da vel?

Kan jo være den ikke hadde noe særlig til tenner... hmmm..

Skrevet

Ikke for å støte noen, men er det ikke litt merkelig at den sultet halvt ihjel sammen med 2 lik? :o

Akkurat det slo meg og! :P

Det logiske hadde vel vært om den hadde forsynt seg av dem? Eller? :unsure:

Men så kan det jo være at den var på et annet rom enn der eierne var da?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...