Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyremishandling

Margrete

Recommended Posts

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1486611.ece

Her har altså en hund ligget i en omsorgsbolig i TRE hele uker med sine døde eiere... Denne hunden var vist av typen som varslet når noen kom i heisen, så at noen har klart å unngå å skjønne at her var noe galt siden ingen lukket opp, mens hunden var i leiligheten, dag etter dag. Artig greie, det var svikt i rutinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt horribelt, med tanke på både menneske og dyr. Men, hvis de har trodd at menneskene var bortreist og hunden er en "varsler" - så er det jo ubegripelig at de ikke har reagert.

Jeg får vondt og blir usigelig lei meg når jeg leser om slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, regjeringen har virkelig gjort det stort denne gangen! Og for all del, IKKE privatisèr hjemmehjelpstjenester! De gamle og syke har det så mye bedre når folk bare "antar" at de er bortreist, så slipper de å bruke tid på de, og kan bare rase videre til neste person som ligger i leiligheten sin og råtner.

Men dette er forresten ikke dyremishandling, i alle fall er det uaktsom dyremishandling.

Jeg skal forresten aldri, aldri bli gammel. Men hvordan døde disse menneskene egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Huldra at dette ikke er direkte dyremisshandling.

Men tragiskt at noe slikt skal kunne skje i Norge i år 2006. Dessverre er ikke dette en enkelttilfelle heller, men det dukker jo opp slike saker med jamne mellomrom. Nedover i Europa, så hører man jo om folk som ligger død hjemme i ÅR før de finner ut av det. At man ikke tar inn post, ikke betaler regninger og at det mest sannsynelig lukter mindre pent utenfor en slik leilighet, er visst ikke nok til å reagere...

Når jeg blir gammel skal jeg bli forbryter... Trur det faktisk er bedre å sitte i fengsel enn disse omsorgsboligene... Der ser de inn til deg hver dag i hvert fall (og man får enerom...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir gammel skal jeg bli forbryter... Trur det faktisk er bedre å sitte i fengsel enn disse omsorgsboligene... Der ser de inn til deg hver dag i hvert fall (og man får enerom...).

Utrolig lurt! :P Har alltid tenkt at jeg måtte finne en måte å dø på før jeg ble sytti, men at jeg kunne bli kriminell har jeg ikke tenkt på før! Det er jo luksus å bo i fengsel i forhold til aldershjem eller annet tullball. Har også vurdert å bli funksjonshemmet eller utviklingshemmet, men det er det litt vanskelig å gjøre noe med.. Det er jo genialt å bli kriminell! Snakkes om ca femti år, da..! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å støte noen, men er det ikke litt merkelig at den sultet halvt ihjel sammen med 2 lik? :o

Ja, akkurat det tenkte jeg på også, men det stod da egentlig at hunden var dehydrert, ikke utsultet? Jeg tviler iallefall ikke et halvt sekund på at Felix hadde tatt noen biter av meg om jeg var død...

(håper som Annette at vi ikke støter noen her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det tenkte jeg på også, men det stod da egentlig at hunden var dehydrert, ikke utsultet? Jeg tviler iallefall ikke et halvt sekund på at Felix hadde tatt noen biter av meg om jeg var død...

(håper som Annette at vi ikke støter noen her)

Hunden var så dehydrert og avmagret at den måtte avlives Og med tanke på at et menneske inneholder noe sånt som 2/3 vann? :o

Jeg tror og håper at Loke hadde forsynt seg av meg istedet for å sulte ihjel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden var så dehydrert og avmagret at den måtte avlives Og med tanke på at et menneske inneholder noe sånt som 2/3 vann? :o

Jeg tror og håper at Loke hadde forsynt seg av meg istedet for å sulte ihjel :P

Okei da, skal sjekke teksten på nytt før jeg prøver å sitere helt selv neste gang:p Men, ja, jeg ikke bare håper, men er rimelig sikker på at felix hadde tatt meg istedet. hvilken hund ville ikke det da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da, skal sjekke teksten på nytt før jeg prøver å sitere helt selv neste gang:p Men, ja, jeg ikke bare håper, men er rimelig sikker på at felix hadde tatt meg istedet. hvilken hund ville ikke det da vel?

Kan jo være den ikke hadde noe særlig til tenner... hmmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å støte noen, men er det ikke litt merkelig at den sultet halvt ihjel sammen med 2 lik? :o

Akkurat det slo meg og! :P

Det logiske hadde vel vært om den hadde forsynt seg av dem? Eller? :unsure:

Men så kan det jo være at den var på et annet rom enn der eierne var da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...