Gå til innhold
Hundesonen.no

Din drøm

Synne

Recommended Posts

Skrevet

hva er din drøm? har den allerede gått i oppfylelse eller er det noke mer ? :P

Her er da min mongo drøm :

Den er da å reise til AMISH folke og bo litt med de :P .. Mongo ikke sant :P

klem :P

Guest Christine
Skrevet

Min drøm var vel og få en hest og en hund. Hunden fikk jeg i en alder av 10 år. I fjor sa mamma ja til at jeg kunne gå sammens med noen og kjøpe den beste hoppa i verden, men jeg takket vel nei til slutt, og bestemte meg for å satse mer på hunden :P

Så ja, begge mine drømmer har vel gått i oppfyllelse. Jeg kunne ha kjøpt hesten,men det var jeg som stoppet det hele.. :P

Skrevet

MIN drøm er ganske egoistisk vil jeg si, og det er at JEG skal bli lykkelig. Blir lykkelig og være fornøyd med meg selv. Kunne leve hver dag som om det var den siste.

Og det å få en hund til da. :P (selvfølgelig)

Skrevet

Haha! Amish-paradise videoen ja... Den har jeg sett mange ganger før :P Veldig morsom!

Har flere drømmer... Men hvis det er snakk om for livet må det bli:

Ha en stor gård, ikke så langt fra Trondheim (kommer opprinnelig derfra). Med en del hester, og en til to hunder :P Jeg vil helst være ridelærer, så hvis jeg hadde funnet med en perfekt mann som kunne betalt mye så hadde jeg blitt det. Ellers blir det vel veterinær, trenger cash når man skal ha hest!

Ellers er jeg litt på bcRex sin drøm, om det å bli lykkelig og fornøyd med seg selv :P

Skrevet

Jeg drømte om eget hus som skulle ligge litt landelig til...

Jeg drømte om drømmemannen, han fant jeg da jeg var 22år (han var 20)

Da jeg var 24år kjøpte vi hus (som ligger landelig til)

Jeg drømte om drømmebrylluppet mitt og det fikk jeg.

Jeg drømte om å bli mamma, det ble jeg i 04

drømmen gjentok seg og jeg ble mamma for nr2 nå i Mai.

Drømte jo om katter og hunder (er jo godt på vei der)

Drømmebilen kjøpte vi i Januar i år (Subaru forrester)

Jeg har alltid drømt om et småbruk der vi kan ha noen flere dyr (høner,hest, gjeiter, kaniner osv), Nå tror jeg at det blir det i løpet av noen år også, fått tilbud om å kjøpe sviger sitt småbruk.... Huset vi har nå blir da leid bort, vil ikke gi slipp på det.

Jeg er lykkelig og kjempe fornøyd med det jeg har oppnådd i livet.

Drømmer jeg vidre nå skulle jeg gjerne hatt mere penger og ingen gjeld :P

TRO PÅ DINE DRØMMER..... FOR DRØMMER KAN BLI SANNE

Skrevet

jeg drømte om hund i 13 år før jeg fikk meg en liten puddel.

nå drømmer jeg om å gifte meg og kjøpe mormor sitt hus. jeg ønsker å være aktiv i hunde miljøet og lære masse om hund. jeg vil ha også ha mer enn en hund:)

jeg ønsker å være lykkelig! håper at eirik er den rette for meg:)

Guest Just me!!
Skrevet

Vil egentlig kunne få flytte ut tidlig, og enten ha med meg Archie eller skaffe meg enda en hund. Etterhvert vil jeg bo på landet/eller Gudbrandsdalen og ha gård med hester, hunder og andre gårdsdyr :)

Først og fremst gjøre det jeg liker å gjøre, leve med dyr og være glad! :D

• 3 weeks later...
Skrevet

min drøm/håp er vel å få leve lenge.. ha hunden min lenge og de jeg er glad i lenge.. så drømmer jeg om å bli kvitt angsten min så jeg kan leve normalt. ha ett hus med stor plass ute til hunder.. drive oppdrett og være ett "hjem" for hjemløse hunder..

Skrevet

Drømmer om å komme meg ut i en jobb jeg vil trivest i få flere hunder, drive ett lite oppdrett... Gifte meg og få unger senere i livet :D Har vel masse drømmer så jeg håper noen vil gå i oppfyllelse :(

Skrevet

Mine drømmer er å svømme med delfiner, dra til Lofoten på hvalsafari, dra til New Zealand.. Og at jeg og Jenna får premiering i agility.. Jeg ønsker meg veldig et lite hamster også.. :D

Ellers er nesten alt oppfylt, skal få en aussie til sommeren :( *Glede seg*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...