Gå til innhold
Hundesonen.no

2 Hamsterhunner som har gått tomme:(


meg123

Recommended Posts

Første kullet mitt SavannahXBirk resulterte i 14 vakre små.

Når min andre hvite hansterhunn Bella fylte 4 mnd ble hun parret med Flurry. Etter 20 dager kunne jeg konstantere at hun var tom :P

Bindie 4,5 mnd parret med stevo hadde termin på søndag. Er nå på dag 18,å fått beskjed fra andre hamsteroppdrettere at har det ikkekommet noe etter dag 18 kommer det ikke noe.

Så plutselige hadde jeg ingen kull lenger. Lurer på om noen har opplevd dette/vet hva det kan komme av. Av andre hamsteroppdrettere har jeg fått vite at alderen på hunnen jeg har satt i avl er helt perfekt og di har vært friske. Så sitter som et lite spørsmålstegn her nå.

Har hele tiden åsså fått vite at hamstere er noen av di letteste gnagerene å avle på siden di får så lett unger liksom.

Å første parringen savannahXbirk resulteret jo som sagt i 14 stk,som kom frem dag 18 .

Noen som vet noe hva dette kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett ikke peiling, men jeg leste at hamsterene kan bli tomme pga stress!

jeg leste følgende også: Hvis du flytter hamsteren rundt i andre bur mens hun er drektig kan det være en stor sjanse for at du kan ødelegge for hun og at hun kan gå tom! det kan også hende at hun føder omkring i buret.Buret hun bor i og bodde i da hun ble drektig skal hun være i hele tiden. skal ikke flyttes!

Men det er også forskjell på hamstere som det også er med oss mennesker..

Og du bytter jo bur en del da :) senest i går ;)

Fra dagboken din :)putta veldig gravide Trixiebell oppi "fødeburet"

Men som sagt jeg har rett og slett ikke peiling, dette er noe jeg har lest og hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett ikke peiling, men jeg leste at hamsterene kan bli tomme pga stress!

jeg leste følgende også: Hvis du flytter hamsteren rundt i andre bur mens hun er drektig kan det være en stor sjanse for at du kan ødelegge for hun og at hun kan gå tom! det kan også hende at hun føder omkring i buret.Buret hun bor i og bodde i da hun ble drektig skal hun være i hele tiden. skal ikke flyttes!

Men det er også forskjell på hamstere som det også er med oss mennesker..

Og du bytter jo bur en del da :D senest i går :D

Fra dagboken din :Pputta veldig gravide Trixiebell oppi "fødeburet"

Men som sagt jeg har rett og slett ikke peiling, dette er noe jeg har lest og hørt!

:P blæ,neida. Jastemmer at jeg bytta bur i går. Var fordi jeg fikk kjøpt ny sagflis åmåtte skifte buret,så da bytta jeg like godt. I natt dukket jo 15 små opp da hos trixie så det gikk heldigvis bra :)

Bindie er drektig på nytt åsså,å hun bor i buret hun alltid har bodd i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei !

Jeg har selv drevet litt oppdrett. Resulterte i 3 kull hvor kullstørrelsen lå fra 8-10 :D

Hadde forskjellige farger på mine avlsdyr å var alltid spennende og følge med hvilken farge barna fikk :D

Kan prøve å gi deg noen råd da.

Først: vist du bruker samme avlsdyr la henne hvile før neste kull. De bør få rundt 1-2 mnd hvile før neste kull.

Jeg ville anbefalt og lage en diett for hamsteren du vil avle på.

F.eks til min hunnhamster kokte jeg ris, egg, kylling (ofte rester fra middag, MEN vær 100% sikker det er ukrydret!)

Frukt og solsikkefrø, vitaminer etc.

Begynn med denne dietten ett par uker før du setter henne sammen med hannen.

Etter paringen plasser buret hennes ett sted som er rolig. Ingen høy musikk eller besøk av venner som kan være bråkete og kanskje dunke borti buret etc :D

Du kan ofte merke etter en uke at hun begynner å legge på seg. (jeg hadde en liten vekt jeg puttet min hamster på hver dag)

Finn ut datoen sånn ca når hun skal føde og skift på buret en eller to dager før. Du må absolutt ikke gjøre dette når barna fremdeles bare er inne i bolet.

Ellers..la hamsteren hvile, ikke stress henne under graviditen :P fred og ro !

Hvilken rase avler du?

Har du en hjemmeside kanskje?

Sverami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvilken rase avler du?

Har du en hjemmeside kanskje?

Sverami

så ikke dette før nå da :D Driver med syrisk hamster,langhåret :P Hadde en egen hjemmeside en stund,men orka ikke å drive med begge,så det ligger bilder og info om hamsterene ine på hjemmesiden min(trykk på banneret i signaturen)men driver å trapper ned litt,da jeg syns det ble litt mye en stund.Nå har jeg 6 stykker og 10 små :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...