Gå til innhold
Hundesonen.no

julemarsipan

Fillerya

Recommended Posts

Guest Christine

Er netopp ferdig med og lese diverse juletråder på et annet foum også. Det er jo over 2 mnd igjen!

Synes det blir mer og mer tamt jeg...

Men påskeegg i lilla kartonger kan de godt begynne og selge nå! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske enig med deg at butikkene selger juleting altfor tidlig - vi er jo bare i oktober :P

Jeg synes ikke juleting skal være i butikken før 1.desember jeg, i det minste ikke før helt i slutten av november.

Julestemninga skal ikke komme før i desember, og så klart ødelegger det litt når butikkene allerede selger juleting. Det er som at jula blir som med mor - og farsdagene, der disse dagene blir brukt for markedets skyld. Og det er jo synd, fordi jula er en så fin og koselig tradisjon, og bør ikke bare handle om dyre gaver, godterier og ting man kan få..

Man får nok bare gjøre det beste ut av det, i alle fall jeg klarer å skape litt julestemning for det;)

...Når det gjelder marsipan, så kan det godt finnes hele året det(behøver ikke være julefigurer og julepose), for det er jo så godt :rolleyes::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke marsipan, så akkurat det bryr meg ikke så mye. Men det er allikevel alt for tidlig med sånt nå! Jeg drikker aldri julebrus før 1. desember, og pepperkaker spiser jeg som oftest ikke før på bursdagen min (5. desember).

Jula starter alt for tidlig... Man kommer jo ikke i julestemning når det er såpass varmt at man ikke trenger å bruke ytterjakke engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er enig med at det blir for tidlig med julegodt nå :P

Ødelegger julestemningen når jula kommer, og jeg har ikke så mye stemning lenger fra før av.

Men om en "sesong"-godisting skal komme tidlig og vare lengre enn høytiden, så må det være en ting fra påsken: de herlige eggene i eggekartong, sjokolade, fylt med melkekrem (litt OT) men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Jula starter alt for tidlig... Man kommer jo ikke i julestemning når det er såpass varmt at man ikke trenger å bruke ytterjakke engang.

Veel, hvis det er ytterjakka som er tingen er vi godt på vei mot jul her :D . Var is på vanndammene i dagmorres...

Neida, er helt enig i at juleting settes i gang altfor tidlig. Marsipanen kan man jo bare overse da, men at de begynner med julegater osv. allerede i november vanner ut mye av julestemninga for meg. 1. desember, da kan man begynne med jule-glede-seg-ting som kallender og julegater. Men det er nå min mening. Alle som skal tjene penger på oss er vel av en annen mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• I dag er det fire måneder siden jeg mistet min kjære Ariel, og det er nå jeg virkelig begynner å kjenne på livet uten hund. Å være uten hund i svarteste mørketida når vinterstormen kommer inn sidelengs fra alle kanter er nå en ting, men nå når våren kommer og det begynner bli fint å være ute er savnet helt ubeskrivelig grusomt. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle ha ny hund i det hele tatt, mest på grunn av den økonomiske belastningen, men også for å få "leve litt". Jeg var alene med hund i nesten 14 år, så det begrenset jo en del. Og som mamma sier; "nå kan du gjøre akkurat det du vil". Men etter fire måneder uten hund viser det seg at det eneste jeg vil er relatert til nettopp det å ha hund. Turer, kurs, konkurranser... Det var det livet jeg ville leve. Jeg vet ikke hvem jeg er engang uten hund. Dere som har vært gjennom dette, hvordan tok dere den endelige avgjørelsen om ny hund? Noen tips og tanker til en fortapt sjel?
    • Her ser det ca slik ut. Chrome eller Duckduckgo på Android.
    • Samtlige linker til prøv/bestill går til samme side, som ser slik ut: 
    • Først. Aldri la barnet klemme hunden hunden har vist usikkerhet rundt barnet og da kan en klem fort føre til bitt!  Har selv 3 barn, to bhg barn.  Når valpen bjeffer på barna, prøver jeg med avledning.  Men.. Hunder gir fra seg mikro signaler, for å vise redsel, uro, aggresjon ect. Mye tror vi er søt relasjon mellom barn og hund, men det er d sjeldent. Barn beveger seg og oppfører seg uforutsigbar for hunden dar av ofte litt skummelt for hunden.  Jeg hadde fått inn en skikkelig hundetrener, noen som kan hund. For å se på forholdet, hjelpe deg å lese hunden.  Min valp/unghund er i valpebingen når det er bråk i hjemmet. Hunden trenger ikke å engasjere seg i leken og barna fortjener å leke fritt uten småbiting/bjeffing.  
    • Vi fikk oss valp for litt over en uke siden. Har en sønn på 4,5 år. De første tre dagene var valpen veldig redd barnet. Det har gått seg til og valpen klarer stort sett å legge seg i buret, eller sengen for å sove i samme rom på tross av barnelek eller dans. Får ligge i fred, selvfølgelig.   Valpen snuser på barnet og er nysgjerrig innimellom når barnet er rolig, og ikke viser valpen interesse.    Til tider bjeffer valpen på barnet mitt. Jeg prøver å overse, opptre normalt for å vise at det er ufarlig når barnet leker og/eller er litt høylytt.    Vi trener med godbiter og lykkes med det innimellom ved at valpen tar godbit i hånden til barnet.    stort sett bryr ikke barnet seg om hunden. Men ved legging har det vært vanskelig å forhindre en klem, og rolig klapping, etterfulgt av en godbit mens jeg har hunden i fanget mitt. Barnet får ikke bære valpen, og får heller ikke ha den i fanget før den eventuelt blir trygg på barnet.    Syns det er vanskelig. Vil ikke kjefte for mye på barnet, men vil heller ikke ødelegge for valpens erfaring med barn. Er det håp for at dette kan bli bra? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...