Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing


anrah

Recommended Posts

Nå er ikke jeg noen mester, men jeg ville oversett valpen og ventet med å gi h*n mat til h*n ble stille! Det er vel sikkert bare mas fordi h*n veit at maten kommer, så ved å vente med å servere maten får h*n en belønning for å være stille!

nå forklarte jeg fryktelig vanskelig tror jeg... er litt trøtt! ;) men håper du skjønte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt total ignorering på sånn type innebjeffing og det forsvant ganske fort. Passer på at vi ikke så mye som ser på han, men snur oss demonstrativt vekk. Vår har hatt en tendens til å bjeffe for oppmerksomhet eller rett og slett når det oppstår situasjoner som han syntes var knallstilig. Som sagt, demonstrativ ignorering har vært effektivt her.

(nå har vi ikke fått helt kontroll på annen type bjeffing :P - så jeg burde kanskje ikke si så veldig mye :P;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt hunden negativ respons, iform av korreksjon og kommandert hunden rett på plass feks.. Ingen mat da ihvertfall. (ventet en stud før hunden fikk mat) Jeg tillater ikke bjeff for å få respons, da får den ihvertfall negativ respons fra meg. Overse kan godt funke det også, men lite hjelper det hvis hunden bare står der og bråker bak ryggen din når du snur deg bort og går feks. Men på noen kan det hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen: det gjelder en 14 UKER gammel valp, ville du korrigert fysisk for bjeffing da? Det er jo bare masing, som fra en oppmerksomhetsyk unge. Å kommandere en valp på plass er vel heller ikke noen god løsning, som regel kan jo ikke valpen denne kommandoen når den er så liten.

Jeg ville oversett, snudd ryggen til, og belønt med mat når valpen var stille. Når man er i tlf o.l. er det bare å overse. Mange valper er sånn all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, også negativ, så det ville jeg igrunn ikke prøvd, tror jeg.. Trene doggie zen (søk på forumet) kan være kjempegreit hvis man har en liten masekopp;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...