Gå til innhold
Hundesonen.no

Sinnsforvirret plante?

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe sansen for å pusle rundt med planter og greier, men nå har jeg tross alt fått meg stor hage så da har jeg noen buskevekster og. Denne lille rosen har sett vissen og kjedelig ut i hele sommer/ høst. Men nå som kulda har begynnt å komme snikende har den plutselig begynnt å blomstre av hjertens lyst. Er det normalt?

Jeg har prøvd å kikke litt rundt i folks hager og alle de andre rosebuskene jeg ser er nakne og høstslitne..

20061003_0076.jpg

20061003_0074.jpg

20061003_0075.jpg

20061003_0073.jpg

Skrevet

Hadde en lik en i fjor.. i november.. ;)

Alt annet i hele hagen hadde sagt takk for seg for lengst,

da kom busken med sin første rose for året. :rolleyes:

Skrevet

:P Nei det er ikke normalt, men nå er det vel kanskje ikke normalt å plukke 6 markjordbær fra krukken og 3 agurker fra kassa, (begge har stått ute i hele sommer) men det gjorde jeg idag! :P

*mumle noe om drivhuseffekten osv...* ;)

Skrevet

Men det er jo pisskaldt her! ;) Og den lille rosen som er så treig i oppfattelsen står stort sett i skyggen.

Rare greier... alt det andre her har jo dødd..tilmed tyttebærene har råtnet. :unsure:

Skrevet

Men det er jo pisskaldt her! ;) Og den lille rosen som er så treig i oppfattelsen står stort sett i skyggen.

Rare greier... alt det andre her har jo dødd..tilmed tyttebærene har råtnet. :unsure:

*kremt* hvis tyttebærene har råtnet så tyder det kanskje på at dere har hatt litt for mye regn eller?

Skrevet

Roser blomstrer til frosten tar dem. Jeg har roser på flere busker i hagen, det er ikke så unormalt på denne tida. Et år plukket moren min en bukett med flere ulike rosetyper i desember, DET er litt unormalt ;)

Skrevet

*kremt* hvis tyttebærene har råtnet så tyder det kanskje på at dere har hatt litt for mye regn eller?

Og noen sier det er ille i Bergen...

Kanskje de bare er årstidsforvirra? Rhododendronen *tungen beint i munnen* blomstrer igjen her nå :rolleyes:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...