Gå til innhold
Hundesonen.no

Legge ut film

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Noen som kan si en enkel metode for å legge ut film, og forklar det gjerne så jeg får det inn med teskje. :P

Jeg setter opp siden min i frontpage, og laster den opp på home. Bare så det er nevnt. Skal jeg laste den opp et sted på internett og legge den ut på siden? (isofal, åssen gjør man det). ELLER får jeg lagt den ut på siden med frontpage.? (isofal, åssen?)

Skrevet

Enkleste måte.

Last opp filmen som du laster opp et bilde, og lag en link til adressen til filmen på siden...

Men dersom filmen er på mange megabyte, kan det være greit å komprimere den først. Har du Windows XP følger det som regel med Windows Movie Maker (Finnes under "Tilbehør"). Der kan du tilpasse filmen for web ;)

Skrevet

Har den moviemaker, men filtypen støttes ikke :/

Lastet opp videoen på nettet der man kan, men det blir så sinnsykt dårlig, ennå det er brukt mobilkamera, og filmen er ikke lengre enn 1 1/2 minutt.

Skrevet

Har liten erfaring med filmklipp fra mobiler. Hvilket filformat er det snakk om? Hvor har du lastet den opp? (Lettere å hjelpe hvis jeg vet hva det er snakk om :D )

Skrevet

Har liten erfaring med filmklipp fra mobiler. Hvilket filformat er det snakk om? Hvor har du lastet den opp? (Lettere å hjelpe hvis jeg vet hva det er snakk om :P )

3GPP Movie Importer står det på filformat :o (aldri hørt om)

Prøvd å laste opp på photobucket og ZippyVideos. Og da blir kvaliteten så dårlig at det ser ut som om det er bilder som er satt sammen til en video, er liksom bare hakkete om du skjønner (elendig til å forklare)

Skrevet

google

Har ikke rask nok linje på mobiltelefon til å gidde å finne tak i program, men det finne mange "convertere" som gjør om *.3gp til *.wmv ...

Video fra mobil har horribel kvalitet, så ikke sikkert du får den bedre, om den ikke er bedre i samme størrelse på pcn en du fikk det på nett...

Skrevet

google

Har ikke rask nok linje på mobiltelefon til å gidde å finne tak i program, men det finne mange "convertere" som gjør om *.3gp til *.wmv ...

Video fra mobil har horribel kvalitet, så ikke sikkert du får den bedre, om den ikke er bedre i samme størrelse på pcn en du fikk det på nett...

PÅ pc`en vises filmen likt som på tlf, og i lik str.. Og da blir det ikke hakkete i det heltatt.

Skrevet

PÅ pc`en vises filmen likt som på tlf, og i lik str.. Og da blir det ikke hakkete i det heltatt.

Når du laster opp en film til Photobucket blir den automatisk gjort om til Flash-format. Den versjonen du ser av filmen da, er altså ikke den samme på pc'en din. (Hvordan det er på ZippyVideos, husker jeg ikke akkurat nå.)

Det beste er nok om du får konvertert filmen til WMV-format. Har ikke tid til å se så mye nærmere på hvordan det gjøres akkurat nå, men hvis jeg skulle komme over en genial løsning så skal jeg si ifra :)

Skrevet

Når du laster opp en film til Photobucket blir den automatisk gjort om til Flash-format. Den versjonen du ser av filmen da, er altså ikke den samme på pc'en din. (Hvordan det er på ZippyVideos, husker jeg ikke akkurat nå.)

Det beste er nok om du får konvertert filmen til WMV-format. Har ikke tid til å se så mye nærmere på hvordan det gjøres akkurat nå, men hvis jeg skulle komme over en genial løsning så skal jeg si ifra :)

ja takk skal du ha hvertfall da :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...