Gå til innhold
Hundesonen.no

Lille Tia! Bilder fra besøk 6 uker gammel

Benedicte

Recommended Posts

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Alle bildene ligger her! :P

Nydelig valp, men ett lite tips - vet at du gir beskjed om at alle bildene dine skal være like store så ødelegger du bildene ved at de blir dratt og rare - en del fine bilder blir helt feil da valpen fremstår som 10 cm breiere enn det den er. Alle bilder behøver ikke være like store - men om det er sånn at du vil de skal være det så bør du lage de sånn i ett bildebehandlingsprogram først - altså sette størrelsen riktig før du laster de ut på hjemmesiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inger Lise:

Da kommer jeg nok helt sikkert til Danmark engang! :P

Nydelig valp, men ett lite tips - vet at du gir beskjed om at alle bildene dine skal være like store så ødelegger du bildene ved at de blir dratt og rare - en del fine bilder blir helt feil da valpen fremstår som 10 cm breiere enn det den er. Alle bilder behøver ikke være like store - men om det er sånn at du vil de skal være det så bør du lage de sånn i ett bildebehandlingsprogram først - altså sette størrelsen riktig før du laster de ut på hjemmesiden din.

Ja, de nederste bildene har jeg ikke satt inn riktig lengde og høyde på ennå. Skal prøve å få gjort det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så sitter jeg her da, med lille Tia i armene :D

Det har vært en veldig lang dag. Først tok jeg nattoget over til Oslo og byttet så til toget til Sandefjord. Kirsten hentet meg på togstasjonen, og DA hadde jeg sommerfugler i magen! Timene gikk fort i Sandefjord, og da var det på tide å dra hjem igjen. Denne gangen byttet jeg tog i Drammen, slik at jeg hadde god tid til å lufte henne der. Reisen gikk over alle forventninger! Hun tisset kun èn gang i buret, og var ellers flink til å holde seg til neste stopp. Hun var rolig under hele reisen. Lå litt på fanget mitt og litt i buret, men mest på fanget såklart :)

Nå er det noen timer siden vi kom hjem, og hun slo seg utrolig fort til ro. Hun dilter etter meg hele tiden og kommer løpende med en gang når hun hører navnet sitt. Jeg har også presentert henne for Cita. Etter at de hadde fått snust på hverandre begynte de å leke sammen, og selv etterpå var det helt tydelig at Tia var veeldig begeistret for den store, svarte labradoren ;)

Jeg gleder meg utrolig mye til tiden framover. Hun er utrolig miljøsterk, og veldig trygg. Hun er sosial og glad, veldig glad i mat, glad i å leke og en aktiv, liten krabat. Også elsker hun å bli kost med :wink:

ååh, er ikke valpetiden herlig dere?! :P

Takk til Kirsten og Frøydis som har gitt med en utrolig flott valp! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...