Gå til innhold
Hundesonen.no

Møtesituasjon

Mud

Recommended Posts

I dag under treningen ble Loke brått overfalt av 2 ridgbacker som kom susende.. De tilhører naboen og vi har aldri truffet de skikkelig før, de har bare kjeftet på hverandre over gjerdet. Men i dag var altså "uhellet" ute og de to (tispe og hannhund, kastererte) kom byksende mot oss over jordet. Jeg tok opp kameraet og knipset i vei..

Her ser dere møtesituasjonen (kommer noen strandbilder først). Synes det ble spennende å se på sånn i ettertid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :huh: Det var en liten stund hvor det kunne gått begge veier som du sikkert ser av bildene..Men de var 2 ærlige sjeler, Loke dempet fint og sist men ikke minst, ingen av oss eierene begynnte å kjefte og bære oss.. Vi roste de bare rolig og lot de finne ut av ting :D Nå er de bestiser og vi har avtalt å la de leke sammen så ofte som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Loke er så tydelig og viser underkastelse, for noen ganger kan RRene - også disse - virke riktig stivbeinte og provoserende. Det ER ganske sterkt når to hannhunder som bor sammen "bruker" dette når de hilser på andre hunder, og løper bort og står der og glor to på en gang - det var derfor jeg, da jeg hadde store hunder, lot dem hilse først en, så en.

Så det er nok like mye det at hunden din rullet vakkert inn, som at dere eiere var fredelige, som gjorde susen... tror jeg.

Hehe, så to store hunder av en ikke helt ulik rase som var riktig så kjekke, hannhund og tispe, da de ankom parken. Veldig sånn "vi er sterkest" her.... men så var det to mindre hunder, av samme rase, som var riktig så freidige og mye mer iltre, som bestemte seg for at "nei jaggu, vi tar'em". Riktignok tok disse to mindre gutta for seg den brautende tispa... men det var artig å se. Skulle gjerne hatt kamera da - for den store tispa var vant til å braute seg frem her i verden, og hadde nok ikke regnet med at de tynne små villmenner av noen mindre hunder rotta seg sammen og tok til motmæle mot mobbingen hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Ja, det skal Lokeliten ha...han har et nydelig språk og er en mester i å unngå konflikt. Det er jo også derfor jeg kan tillate meg å ha litt is i magen i slike situasjoner (derimot er han en verbal bråkebøtte når han har på bånd) - der jeg med 2 av mine tidligere hannhunder hadde mått beinfly for å plukke opp restene av bikkja.

Nå skal det sies at disse 2 naboene var noen særdeles fornuftige eksemplarer av rasen, de kom kanskje litt voldsomt på - men var utrolig tålmodig med min lille svarte masekopp når de først hadde avgjort at han var en grei og fredelig fyr. Skikkelig trivelige hunder som ga et ærlig inntrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange fine bilder Anette! Jeg må innrømme at jeg forventet meg mer "action" ut ifra startinnlegget ditt, men så flott at de fant tonen så kjapt! Det går vel som regel greit så lenge vi eiere "oppfører" oss og hundene er løse. Men, man vet jo aldri :)

Men kom til å tenke på følgende, det er vel ikke snakk om at denne naboen og eieren av hundene kanskje er en singel, flott og fornuftig fyr vel? *knis* Det hadde jo vært super praktisk, romanse over gjerdet liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange fine bilder Anette! Jeg må innrømme at jeg forventet meg mer "action" ut ifra startinnlegget ditt, men så flott at de fant tonen så kjapt! Det går vel som regel greit så lenge vi eiere "oppfører" oss og hundene er løse. Men, man vet jo aldri :)

Men kom til å tenke på følgende, det er vel ikke snakk om at denne naboen og eieren av hundene kanskje er en singel, flott og fornuftig fyr vel? *knis* Det hadde jo vært super praktisk, romanse over gjerdet liksom...

Hadde det blitt mer action hadde jeg lagt fra meg kameraet rimelig kjapt.. :D For meg var det mer enn nok action en liten stund, kanskje ikke så voldsomt fysisk sånn ved første blikk, men som du ser av positur og haleføring var det fryktelig mye som foregikk på et litt annet plan enn det vi mennesker rekker å få med oss som oftest.

Naboen er en dame med godt voksne barn så no such luck <_< :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...