Gå til innhold
Hundesonen.no

orkdal hundeklubb`s årlige utstilling.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

ikke sant :wub: syns det nesten bare er jeg som skal dit på lørdag... flere som stiller da? er jo langt fra ell jeg har møtt, så jeg kan stifte nye bekjentskaper.. :D:)

Jeg skal stille på lørdag, men skal også oppover på søndag - uten hund.

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Joda, hvis man vil ha katalog er det ikke ille... Men i vår rase er det bare 2 påmeldte, min og hennes halvsøster... Trenger ikke katalog for det...

Inngang er inkludert i startnummer på alle andre utstillinger, så det er litt snikete å si at man får inngang også i parkering/katalog-pakken...

Og da blir det dyr parkering.... Synes man burde få velge selv om man vil kjøpe katalog eller ikke!

PS Hvor lang tid må jeg beregne fra Trondheim?

Jo, selvfølgelig, det er jeg helt enig med deg i. Er ikke alltid jeg pleier å kjøpe katalog når jeg drar med andre heller så...

Er vel rundt 5 mil fra Trondheim, så i underkant av en time må man vel beregne ja!

Skrevet

Jeg skal stille på lørdag, men skal også oppover på søndag - uten hund.

så kult! når har du oppmøte, og i hvilken ring? gidder ikke gå ned å sjekke pm selv :wub:

Skrevet

så kult! når har du oppmøte, og i hvilken ring? gidder ikke gå ned å sjekke pm selv :wub:

Hehe, husker ikke helt selv. Orker ikke å springe opp å sjekke, men tror det var ring 4 og oppmøte var vel i 10-11 tiden. Enn du da?

Skrevet

Hehe, husker ikke helt selv. Orker ikke å springe opp å sjekke, men tror det var ring 4 og oppmøte var vel i 10-11 tiden. Enn du da?

Jeg orker :D

Labrador retriever har oppmøte halv 11 i ring 3 :wub: (valper i ring 4 klokka halv 11 ca.)

Buhund er i ring 7 klokka 10.

Jeg skal se på dere begge :)

Vi har oppmøte klokka 9 i ring 4 på søndag.

Skrevet

Takk Mona :wub: Hvis du skal se på oss, kan du få stå sammen med meg og fortelle meg når jeg skal inn i ringen. For jeg skjønner aldri helt når jeg skal inn i ringen (dette hvis vi da er så heldige å komme videre :))

Skrevet

Takk Mona :wub: Hvis du skal se på oss, kan du få stå sammen med meg og fortelle meg når jeg skal inn i ringen. For jeg skjønner aldri helt når jeg skal inn i ringen (dette hvis vi da er så heldige å komme videre :))

hehe, jepp :D

Hvilken klasse stiller dere i?

Skrevet

Vi stiller i AUK. På sist utstillling, den på Steinkjer, var det ei jeg kjente som satt der og fortalte meg når jeg skulle inn og hva som skulle skje. Jeg har ikke peiling jeg også, må nok bare lære meg det :wub:

Guest Christine
Skrevet

Vi stiller i AUK. På sist utstillling, den på Steinkjer, var det ei jeg kjente som satt der og fortalte meg når jeg skulle inn og hva som skulle skje. Jeg har ikke peiling jeg også, må nok bare lære meg det :wub:

Hihi, da er vi to.. :D

Lykke til dere som skal stille i morgen :) Vi kommer som sagt på Søndag...

Skrevet

Vi har forøvrig oppmøte 10.30 i ring 6, men kommer til å være der litt før 9 da. Må få med meg de voksne også. :wub:

Skrevet

Det var i fjor.. Lånte bort Jóga da :)

Får håpe det er i år også da, og at det er i morgen. Min bror har nemlig fått litt sansen for det :wub:

Skrevet

Noen som har PM fremfor seg som gidder å sjekke dommeren for Cavaliervalper?

Ring 6 kl 11.00

Husker ikke og er ikke hjemme nå nemlig..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...