Gå til innhold
Hundesonen.no

orkdal hundeklubb`s årlige utstilling.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Regner mmed det er flere enn meg som skal til orkanger i november? :huh:

Hvilken hund stiller dere, og i hvilken klasse?

Jeg stiller Ask i åpen klasse, for den samme dommeren som ga oss gult og drittkritikk i fjor... :rolleyes: kanskje hun har lest standarden siden sist, det er mitt lille håp hvertfall! :)

Dommer: Agnes ganemim israel...

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi stiller en Am.Akita valp og ei i AUK. Gleder meg til å få prøvd hun eldste igjen, hun er på slankern nå -litt tykk rundt midja, men regner med at det lille ekstra er borte innen november :huh:

Skrevet

Ja, vi håper å komme oss oppover!

Skal stille Saeta, fremdeles i AUK tispe. Dommer er Benny Blid, Sverige. Ikke stilt for ham før, og håper han lever opp til navnet sitt :huh:

Skrevet

Ja, vi håper å komme oss oppover!

Skal stille Saeta, fremdeles i AUK tispe. Dommer er Benny Blid, Sverige. Ikke stilt for ham før, og håper han lever opp til navnet sitt :huh:

dømmer han collien også eller :)

hehe

nei.. er ikke gammel nok da vi :D

Guest Christine
Skrevet

Skal jo på fuglehundutstilling på Lørdag, men om jeg kommer meg opp på Søndag, så kommer jeg :huh:

Skrevet

Vi vurderer om vi skal droppe den som er her (Kongsberg og stille orkdal istedet).

Dommer er Anders Lyrholm <3

Aris fikk 1AUK, 1AUKK, HP, 2VK, CK, 3BHK for han i Moss :huh:

Satse på og kanskje kunne ta et cert :rolleyes:

Guest Christine
Skrevet

Det går busser :huh: Regner med vi tar buss...

Så har det noe med at bussen går sååå sjeldent på Søndager, og at jeg hater og ta nye busser :) (Alt blir vanskelig for meg..)

Meen, kanskje- Kanskje ikke? :D

Guest Christine
Skrevet

Vi stiller på søndag, så da bør du komme:D

Meg det? :huh:

HeHe..Neida. Får nok overtalt fattern til og kjøre :rolleyes::)

Skrevet

Vi vurderer om vi skal droppe den som er her (Kongsberg og stille orkdal istedet).

Dommer er Anders Lyrholm <3

Aris fikk 1AUK, 1AUKK, HP, 2VK, CK, 3BHK for han i Moss :huh:

Satse på og kanskje kunne ta et cert :rolleyes:

Skal vi kjempe om BIR da? :-)

Skrevet

jeg skal stille Taika

HeHe..Neida. Får nok overtalt fattern til og kjøre :rolleyes::)

Du kan da ta tog med oss :D

Eller hvis du blir kjørt sitter jeg gjerne på om det er plass :D

Skrevet

ORKDAL HUNDEKLUBB

ønsker velkommen til Utstilling og Valpeskue(alle raser)

i Orklahallen, 11. - 12. november 2006.

Påmeldingsfrist 20. oktober

Lørdag:

Gruppe 1: Alle unntatt border collie. belgiske fårehunder, collie:

Anders Lyrholm, Sverige. Pon, schipperke, shetland sheepdog:

Benny Blid, Sverige. Øvrige: Leif R.Hjorth, Norge.4

Gruppe 3: Alle: Bengt Nilsson, Sverige.

Gruppe 5: Alle unntatt jagende spisshunder, norrb.spets og finsk

spets. Akita: Leif.R.Hjorth, Norge.Faraohund, etnahund, podengo:

Benny Blid, Sverige. Eurasier, vestgøtaspets, kleinspitz, keeshond:

Leif H.Wilberg, Norge. Øvrige: Agnes Ganami, Israel.

Gruppe 7: RUR: Agnes Ganami, Israel.

Gruppe 8: Alle. Flat coated retr, golden retr, kooiker: Anders

Lyrholm, Sverige. Øvrige: Leif H.Wilberg, Norge.

Gruppe 10: Alle: Benny Blid, Sverige.

Søndag:

Gruppe 2: Alle. Rottweiler, dobermann, schnauzerrasene, howavart,

boxer, pincher, affenpincher: Anders Lyrholm, Sverige. Grand

danois: Leif R.Hjorth, Sverige. St. bernard: Leif H.Wilberg, Norge.

Øvrige: Benny Blid, Sverige.

Gruppe 4/6: Dachshunder: Leif H.Wilberg, Norge. Bassetrasene,

blodhund, rhodesian ridgeback, dalmatiner, RUR: Agnes Ganami,

Israel.

Gruppe 9: Alle. Pudler: Leif H.Wilberg, Norge. Cavalier

king charles spaniel, tibetansk spaniel, bichon frise,chinese

crested,chihuahua, king charles spaniel: Leif R.Hjorth, Norge.

Øvrige: Agnes Ganami, Israel

Påmelding sendes: OHK, Pb. 26, 7321 Fannrem. Eller; elektronisk på www.kulesider.net

Betaling på konto 4270.13.53719. Innen 20.oktober. Betaling MÅ merkes med REG.NR Hvis ikke, blir ikke betaling registrert og et gebyr

på 50% innkrevd. Dette gebyret blir også beregnet ved betaling etter 20.oktober. Vi gjør også oppmerksom på at hunder kjøpt utenfor

Norge må være omregistrert til NKK.

Priser: Eksteriør kr. 280,-. Valper kr.150,-. Veteraner kr. 140,-.

Fra og med hver 3.dje hund, med samme registrerte eier gis 50% rabatt på laveste påmeldingsavgift (gjelder ikke valper.)

Vi tar forbehold om evt. dommerendringer.

Skrevet

Det går ikke tog forbi Orkanger?

Mente egentlig buss :P

Men vet ikke om det går...? Så kanskje jeg sitter på med Christine, hvis det blir plass ( :P )

eller så får jeg pappa til å kjøre :P

Skrevet

Ser ut som det er mange som kommer :)

Du skulle vist hvor godt er å bo bare 10 min unna du!

Iallefall når man skal stille mange hunder :)

Danny skal ikke stilles på den utstillingen, S

å tror det blir bare st.b Som skal stilles på denne utstillingen fra oss.

Skrevet

Ser ut som det er mange som kommer :)

Du skulle vist hvor godt er å bo bare 10 min unna du!

Iallefall når man skal stille mange hunder :)

Danny skal ikke stilles på den utstillingen, S

å tror det blir bare st.b Som skal stilles på denne utstillingen fra oss.

Du skulle vist hvor godt det er å bo bare 3-4 min unna du ;):P

Skrevet

Jeg kommer i alle fall på søndag og skal stille Grand danois for dommer Leif R.Hjorth, Sverige

Dette blir min og Balder's andre utstilling. Vi stiller i JK. Gleder meg kjempe masse.. God å være på "hjemmebane". :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...