Jump to content
Hundesonen.no

Påmelding til Fitjar og Stord hundeklubbs utstilling i november

trevi

Recommended Posts

Hei hei! Lurte bare på hvordan man melder seg på utstillingen til Fitjar og Stord hundeklubbs utstilling. Var inne på siden deres på nettet, men der var det bare et banner... Ingenting annet... Må man sende inn skjema i papirform med "snail mail" på gamle A4 skjemaer!? Skulle ikke forundre meg... <_<

Jepp!! :) Du får melde på du og!

Det er jo litt vanskelig å gjøre det på nett når hjemmesiden er nede, og påmeldingsfristen er 4 oktober...

Er så jæ*** trangt der nede :S Om du finner ut hvordan får du si fra så kan jeg heller hive meg rundt. Men da stiller du!

Edit: det spørs når den blir, jeg skal til Hamar og har et lite småtroll *gruble*

De jobber for harde livet med å få ut annonsen til hundeklubben. De har hatt problemer med hjemmesiden, og dommerfrafall i siste liten som gjorde dem litt forsinket. Akurat nå prøver de for harde livet å spre annonsen i papirformat, så jeg kan jo få tak i en på mandag, og poste her i tråden.

Sendte mail til klubben igårkveld og har fått svar :) Knallservice *hehe* fikk beskjed om at jeg kunne sende påmelding via mail! Så da er det bare å kjøre på! Kontonummer for betaling står på terminlisten fra NKK

http://www.nkk.no/cmnkk/public/openIndex/t...D=1093436943389

så da er det bare å sette igang vips! ;) jeg stiller dyret for deg. hun er jo så snill og rolig atte!

Crizpo: har du belger?

Fikk mail ang. utstillingen idag:

Annonse til Stord kom ikke med i nr.9 sender dere annonse i tilfelle det er av interesse.

Du kan sende påmelding til : [email protected] eller du kan sende påmelding pr post til : Fitjar/Stord Hundeklubb, bokd 570, 5403 Stord. Legg ved kopi av annonsa til utst.

Hva som er ment med Legg ved kopi av annonsen skjønte jeg ikke helt da men...

Jeg skal stille Grand Danois og Leonberger. ¤gulp¤ ;) Blir spennende. Har ikke så stor peiling på Leonbergeren akkurat. Eigeren er gravid, så da trår jeg til :)

Sendte mail til klubben igårkveld og har fått svar :) Knallservice *hehe* fikk beskjed om at jeg kunne sende påmelding via mail! Så da er det bare å kjøre på! Kontonummer for betaling står på terminlisten fra NKK

så da er det bare å sette igang vips! ;) jeg stiller dyret for deg. hun er jo så snill og rolig atte!

Crizpo: har du belger?

Nei, men stiller en terv og ei malle tispe for noen venninner av meg ;)

Info i mail: regnr, navn, rase, det er det?

Annonsen:

Fitjar/Stord hundeklubb ønsker velkommen til utstilling, valpeskue (alle raser) og lydighetsprøver i Fitjar kultur- og idrettsbygg 4 og 5 november 2006. Påmelding og betalingsfrist 10 oktober 2006 til Fitjar/Stord hundeklubb, boks 570, 5403 Stord.

Schæfer og alle klasser LP utendørs.

Påmeldingsavg. Eks og lp kr 280. Vet og valp kr 150. Eks/lp samme hund 380 kr. F.o.m 3 hund med samme eier 1/2 avgift. Alle innbetalinger merkes med hundens reg.nr, rase og navn. 50% tillegg ved for sen betaling. Bankgiro 3546 29 01060.

Utstillingen holdes etter NKK sine regler, det tas forbehold om dommerendringer. Påmelding sendes på gammelt skjema til FSHK, boks 570, 5403 Stord, eller på mail til [email protected].

tror ikke det skal ha så mye og si, men du kan jo høre med klubben for sikkerhetsskyld hvis du er i tvil.

Det går an å stille valper som er uregistrerte helt til den dagen de fyller 9mnd og går over i junior klassen, da må de være registrert.

Hvilke raser skal stilles på hvilken dag? Det stod det jo ingenting om...?

Prøve denne linken her, gå inn på utstillinger i menyen til venstre, Hundeguiden

Her er det også elektronisk påmelding. Jeg slikter litt med å komme inn på sidene av og til, men vet ikke om det er min data eller alle sin...

Niks... kommer inn på siden men ikke videre til hundeklubben. Ingen som vet hvilke grupper som stiller altså? Jeg har jobbehelg og må bytte dag dersom jeg skal stille der. Fristen går ut i uka som kommer så det haster med å finne ut av det...

Niks... kommer inn på siden men ikke videre til hundeklubben. Ingen som vet hvilke grupper som stiller altså? Jeg har jobbehelg og må bytte dag dersom jeg skal stille der. Fristen går ut i uka som kommer så det haster med å finne ut av det...

Eneste jeg vet er at gr. 3 skal være på lørdag. Hvilken gr er dere i?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• At de aldri har hatt syke hunder synes jeg høres rart ut. Men det er ikke alt man kan se på forhånd, og at en hund utvikler en plage som er vanlig hos rasen er nok en risiko dere må ta. At hunden ikke er registrert på dere er en annen sak. Det burde dere jo få ordnet, og jeg synes det er noe NKK burde rådgi dere om hva dere skal gjøre når oppdretter ikke responderer. 
    • Hei. Det ligger tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere både på facebooksiden til kennelen og på googlesiden. Kennel har drevet i flere år og har mange hunder registrert i NKK. Ja, valpen hadde vetattest og chip. Vi kontaktet Dyreid også og der hadde de ingenting registrert på Idnummeret som fulgte helseattesten, men de begrunnet det med at ikke alt var i orden med NKK-registreringen. Nå som det er ordnet så har Idnummeret dukket opp hos dyreid, men valpen står da på oppdretter. Vi ble ikke informert om risiko for utvikling av noen helseproblemer i det hele tatt. Oppdretter sa mens vi stadig fikk svar at hen aldri har hatt syke hunder noen gang. 
    • Hva mener du med registrert oppdretter og anmeldelser? Hvor er disse anmeldelsene fra, har dere snakket med tidligere kjøpere?  Det er ikke oppdretter som er registrert i NKK, men foreldrehundene. Dette bør man såklart sjekke på forhånd, men ser også ut til å stemme i dette tilfellet siden valpene omsider er registrerte. Det kan også være lurt å sjekke om oppdretter er registrert hos raseklubben og kullet er godkjent etter deres retningslinjer, eventuelt hvorfor ikke. De fleste raseklubber har rimelige krav som de fleste seriøse oppdrettere følger, men det finnes unntak både når det gjelder krav og seriøsitet der også. Hadde valpen veterinærattest og chip ved levering? Hvis valpen hadde anlegg for å utvikle sykdom da så skal det være dokumenter, og kan være grunnlag for avslag i pris eller heving av kjøp. Har dere kontaktet Dyreidentitet om dette? 
    • Hei. Lang historie kortet ned. Kjøpte valp i starten av desember av nkk-registrert oppdretter med gode reviews. Hen virket seriøs og svarte ”riktig“ på det vi hadde av spørsmål. Eneste var at stamtavle skulle ettersendes pr post pga en feil i registreringen til far. Tiden gikk og ingen stamtavle kom. DyreId vi fikk med helseboken dukket heller ikke opp ved søk og vi tok kontakt med NKK som sa vi måtte ta det med oppdretter. Valpen vår (en corgi) fikk påvist short ulna syndrom tidlig og vi hadde store problemer med å få svar/responser fra oppdretter ang dette, så vi hadde ikke rare håpet om svar ang manglende registrering og der står saken vår nå 6 mnd etter kjøp. Kullet er omsider registrert i nkk, men med oppdretter som eneste eier. Hen står da også som eier hos DyreId fant jeg ut i dag. Meldte hen på nytt i dag morges og fikk ikke svar, så har nå informert om at vi kommer til å anmelde for svindel om ikke forholdet blir rettet innen utgangen av morgendagen. Vi har kjøpt en valp på falske premisser når oppdretteren ikke sørger for å ordne ting i henhold til kontrakten. Det er en rimelig fortvilet situasjon. Vi ønsker å være registrerte eiere hos NkK og DyreID slik at alt er i orden. Hva mer/annet kan vi gjøre? Føler vi ikke har en sak når ikke oppdretter gjør det hen skal og NkK ikke vil hjelpe. Er det bare tull da at det lønner seg å kjøpe valp fra registrert oppdretter? 
    • Dra på utstilling og få en dommer til å bedømme henne. Trolig har hun steil front, og det er det ingenting å gjøre med. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...