Gå til innhold
Hundesonen.no

kattesand

swimzy

Recommended Posts

hva slgs kattesant bruker dere...hva kan dere anbefale på det sterkeste og hva kan har dere ev erfaring med kattesant dere aboslutt hater...fortell fortell!! jeg har enda ikke funnet rette kattesanden for meg...

jeg brukte før katteperler og var stråeldens fornøyd, men etter vi fikk så mange katter så er det ikke no særlig å bruke...kjekt når man har 2 puser, men ikke nå særlig flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare det billigste jeg finner. Nå er kattene flinke til å gå ut hele våren, sommern og høsten, men når kulla setter inn så er det værre å få dem ut. Så siden det er 6katter som gjør det inne så bruker jeg billig sand i 2doer. Skifter ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everclean er og blir kattesanden her i huset.

Prøvde Olivers en kort tid, men det lukter for mye av den. Den klumpet seg kjempe bra osv, og kunne tilsvare Everclean på den måten, men lukta var for sterkt hos meg. Så her blir det nok for alltid Everclean.

Mener du at Olivers sin lukter eller at den ikke tar lukten på kattenes "drop -ins"?

Jeg bruker fyringspellets av alle ting. :)

Fungerer utmerket her i huset, suger til seg urinen så det er bare å fjerne det som er smuldret opp også fungerer det kjempebra mot lukt også. ;)

Og ikke minst så er det BILLIG! ;)

Hehe, ja, hvis du også hadde hatt en liten rist i bunnen av kassen som ledet til en ny lav kasse, så kunne du jo faktisk bare "dyttet" ned smuldringen der ;)

Men altså, hvor kjøper du fyringspellets da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at Olivers sin lukter eller at den ikke tar lukten på kattenes "drop -ins"?

Hehe, ja, hvis du også hadde hatt en liten rist i bunnen av kassen som ledet til en ny lav kasse, så kunne du jo faktisk bare "dyttet" ned smuldringen der :)

Men altså, hvor kjøper du fyringspellets da?

Felleskjøpet bl.annet. ;) 36 kr for 16 kg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felleskjøpet bl.annet. :) 36 kr for 16 kg. ;)

Oi, det var da voldsomt billig!! Kanskje jeg skal vurdere å "løpe og kjøpe" ;)

Men, får du ikke mye "sagflis" utover det hele da? Jeg har langhårete katter og de har iallefall hatt en lei tendens til å få sånt sittende fast i pelsen, slik at det er over det hele til slutt? Har nemlig vært borti noe lignende "kattesand" men da, noe jeg har kjøpt i dyrebutikken (og da slett ikke til samme pris ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tar ikke lukten på møkka, og jeg syns den generelt lukter litt mer enn everclean.. Eller, om det er evercleanen som er tilsatt noe som lukter bedre, og Olivers ikke er det er jeg usikker på.. Men den tar ikke lukta av møkka iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var da voldsomt billig! Kanskje jeg skal vurdere å "løpe og kjøpe" :)

Men, får du ikke mye "sagflis" utover det hele da? Jeg har langhårete katter og de har iallefall hatt en lei tendens til å få sånt sittende fast i pelsen, slik at det er over det hele til slutt? Har nemlig vært borti noe lignende "kattesand" men da, noe jeg har kjøpt i dyrebutikken (og da slett ikke til samme pris :D).

Jeg har også langhåret katt, men har absolutt ikke det problemet. :huh: Da er det verre med vanlig kattesand som strøs utover hele huset. :o

Og til den prisen må det vel uansett være verdt å prøve mener jeg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også langhåret katt, men har absolutt ikke det problemet. :huh: Da er det verre med vanlig kattesand som strøs utover hele huset. :D

Og til den prisen må det vel uansett være verdt å prøve mener jeg. :)

*knis* Jeg skal ikke late som om jeg er så fryktelig fin på det heller altså :(

Nei, jeg får ta turen til Felleskjøpet og se hva de har her i Bergen! Tusen takk for tipset iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Everclean først. Var veldig førnøyd med den. Kjøpte den hos vetrinær og de har ikke samme åpningstider som zoobutikker.

Så da jeg var tom og vætrinæren stengt måtte jeg prøve en annen.

Fikk anbefalt Pestell Easy Clean, og ble faktisk enda mer førnøyd enn med Everclean!

Kattetoalette vårt står på badet hvor det selvsagt er varmekabler.

Pestell sine klumper "holder" bedre når jeg gjør reint. Den er også drøyere enn Everclean.

I vinter når det var tele i jorden over lang tid, brukte begge kattene toalettet flittig...en 15 kg sekk holdt i litt over 3 mnd!

Da blir den faktisk meget billig i bruk + at det er ingen lukt på badet våres!

Vi har hatt masse gjester her hos oss siden tidlig i vår, og jeg har spurt alle om de kjenner noen lukt på badet...og det har ingen av dem gjort ;)

... Pestell blir ikke byttet ut her i huset :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset bruker vi Everclean (mener da det er det det heter) og det funker veldig bra! De er så flinke så!

Pga prisen forsøkte vi å bytte til billig dagligvaresand, men det var ikke snakk. da gadd ikke pusene gå i kassen, badet så ikke ut. uff uff. Er visst litt bortskjemte! hehe..

Men fått noen tips her. så får vi se! Er ikke så lett for en student med masse utgifter. Felleskjøpet neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en katt som har vært flink å gå i kassen fra dag èn, men fortsatt er helt udugelig til å grave ned bæsjen...han er så elendig at jeg orker knapt å se når han driver på. Enten graver han i andre enden, i feil retning. Eller så står han i kassen og graver på UTSIDEN av kassen, og så går han, bæsjen er igjen og det lukter herk.... :P

Min søsters katt derimot, han er kattedoens champion. Han sitter på kanten av kattedoen :P og når han er ferdig å grave ned er det ikke spor igjen av det som kom ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i Pestell kattesand? Har aldri hørt om den heller jeg... Åssen ser den ut og hva koster den i forhold til feks Everclean??

Jeg kjøper den hos Ringkøbing Dyrecenter. Vet ikke om den selges i Norge.

Jeg betaler 189 Dkr.

Når jeg kikket etter så var ikke sekken 15 kg, men 18,4 kg.

Jeg bruker den med Bakingsoda.

http://www.pestell.com/pet/cat_litter/clumping/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper den hos Ringkøbing Dyrecenter. Vet ikke om den selges i Norge.

Jeg betaler 189 Dkr.

Når jeg kikket etter så var ikke sekken 15 kg, men 18,4 kg.

Jeg bruker den med Bakingsoda.

http://www.pestell.com/pet/cat_litter/clumping/

mumle noe om at min bror har et oppdrag neste gang han skal hjem på besøk fra sitt nye bosted i danmark... :rolleyes: hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Her går det i Feline fresh....

Er kjempe fornøyd..

Er en ny kattesand/sagflis som dyrebutikken jeg jobber i har tatt inn fra amerika..wow.. det store utland..

Det er en slaks sagflis som er trukket ut all veske og olje slik at den skal trekke til seg bedre...

Den klumper kjempe bra og og kveler lukten bra..Støver ikke..

Har å hørt at sand ikke er så bra for katten.. sanden blir som sement..

Katten vasker seg jo ofte på beina der han har gått i denne sanden.. dette samler seg i katten og kan skape sement aktige klumper..

Feline fresh løser seg opp..

Har å hørt god tilbake meld fra kunder.. er selv kjempe fornøyd med denne så feline fresh i dette huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

nå har vi testet ut Husse sin kattesand i en mnd tid, og nei.. Tilbake til Everclean her. Finner ikke noe som er bedre enn det jeg. (har fortsatt igjen å finne den danske da)

Husse støver mer.... Og joda, den klumper seg bra, men tar man ikke ut klumpene på en dag, så smuldrer de like gjerne opp igjen, og da er man jo like langt. Dette er iallefall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker perler jeg. Sluttet med det fordi det var et ******* å skifte kassa med all urinen i bunn (den lukta - får jo nesten ikke puste!), men så fikk jeg vite at det er meningen at man skal røre rundt i den når man tar ut bæsj, slik at de "brukte" perlene havner litt over alt, og ikke samler seg i bunnen - etterhvert blir nesten alle perlene gule, og da er det på tide å bytte. Nå fungerer det kjempebra, ingen lukt, bortsett fra rett etter at noen har bæsjet der, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

jeg bruker everclean eller intict kattesand jeg :P begge er jeg veldig fornøyd med. Pappa gjorde et idiotisk ting når han kjøpte den største sekken han fant av "klumpefri kattesand" . så måtte bruke opp den. var noe herk å måtte bytte ut all sanden når katten hadde tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
Hvor får man tak i Pestell kattesand? Har aldri hørt om den heller jeg... Åssen ser den ut og hva koster den i forhold til feks Everclean??

Den får du kjøpt på Felleskjøpet ;) Heter Easy Clean og koster 179,- for 18kg ;)

("Pestell" er bare navnet på innehaveren som selger den i utlandet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg bruker litt forskjellig jeg egentlig. Litt ettersom hvor jeg er å handler. Noenganger er det sand fra Zoo butikken,og om jeg har litt dårlig råd på slutten av måneden så bruker jeg å kjøpe på matbutikken. Klumpsand fra Catsan tror jeg det heter,er den jeg liker best. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg bruker Easy Clean og er veldig fornøyd med den, men jeg har litt inntrykk av at den kan bli sittende litt fast under potene til katta mi.. Er det noen andre som har erfaring med denne?

Kanskje jeg skulle prøve en annen?! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...