Gå til innhold
Hundesonen.no

Påkjørte katter

millis

Recommended Posts

Skrevet

I dag da jeg kjørte hjemmefra, lå det en død overkjørt katt midt i den andre kjørefila. Jeg snudde og dro tilbake å fant meg ei busslomme. Lot barna bli i bilen og jogga frem til den stakkars pusen. Jeg orka ikke se noe særlig på den, for det var langt i fra et pent syn! Jeg dro den over sidestripa slik at ingen fler ville kjøre over den, men den vil fremdeles være synlig så ev eier eller noen andre kanskje kjenner igjen katten.

Nå sitter jeg å er sinna på alle som kjører på katter og bare lar dem ligge!

Syns det er hjerteløst å gjøre slikt. Hadde jeg vært så uheldig å kjøre over en katt hadde jeg vært helt knust. Hadde stoppa så fort som mulig for å flytte den vekk.

Hadde katten vært i live,hadde jeg selvfølgelig tatt den med til dyrlege.

Vet mannen min flere ganger har flytta katter ut av veien også...

Hva er deres tanker/meninger om dette?

Skrevet

I dag da jeg kjørte hjemmefra, lå det en død overkjørt katt midt i den andre kjørefila. Jeg snudde og dro tilbake å fant meg ei busslomme. Lot barna bli i bilen og jogga frem til den stakkars pusen. Jeg orka ikke se noe særlig på den, for det var langt i fra et pent syn! Jeg dro den over sidestripa slik at ingen fler ville kjøre over den, men den vil fremdeles være synlig så ev eier eller noen andre kanskje kjenner igjen katten.

Nå sitter jeg å er sinna på alle som kjører på katter og bare lar dem ligge!

Syns det er hjerteløst å gjøre slikt. Hadde jeg vært så uheldig å kjøre over en katt hadde jeg vært helt knust. Hadde stoppa så fort som mulig for å flytte den vekk.

Hadde katten vært i live,hadde jeg selvfølgelig tatt den med til dyrlege.

Vet mannen min flere ganger har flytta katter ut av veien også...

Hva er deres tanker/meninger om dette?

Mine tanker er at om man kjører på en katt eller noe annet som kan minne om et husdyr, så ville jeg tatt den med til en veterinær uansett. Kanskje den er ID merket og da får i det minste eieren vite hva som har skjedd!

Skrevet

uff...skjønner ikke hvordan folk kan kjøre på en levende ting og så bare kjøre videre :) hadde jeg sett en katt i veikanten hadde jeg tatt den med til dyrlegen...man vet aldri om den er idmerket eller chipet...da får ivhertfall eieren vite hva som har skjedd, selv om det er fælt!! :)

Skrevet

Man bør stoppe å ta den med til dyrlegen mener jeg.

Jeg stoppet og tok med katten til eieren en gang jeg..

Jeg mistet hunden min på samme måte for et år siden, ingen stoppet, så jeg vet hvor trist det er.

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri kjørt på noe dyr. Men, jeg har plukket med meg enormt mange påkjørte katter og ildere. Samtlige har jeg tatt inn i bilen uansett om de er i live eller ei. Og levert til en dyrlege. Dette fordi jeg ikke har noen avleser hos meg, og hvis dyret er merket-så får eier beskjed.

Synes det er fryktelig at folk ikke "rydder opp" etter seg!

Skrevet

Jeg kjørte forbi ulykkes stedet i dag også, men nå var den borte...

Jeg skal holde øya oppe etter ev oppslag eller avis innlegg etter forsvunnet katt, i tilfelle eieren ikke veit at katten er død.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...