Gå til innhold
Hundesonen.no

Phoebe - Toller


Toller

Recommended Posts

Nå har jeg endelig fått Toller jenta mi i hus! Veldig hjemlengsel fortsatt da :) Håper det går over snart!

Dette er da en liten avls jente fra Tollerstemmen Kennel. Hun står i mitt navn, men kennelen skal ha et kull på henne. Faren er NUCH, og også fra Tollerstemmen. Gina, moren, er en meget snill ung dame som hadde sitt første kull nå. På slutten var hun litt FOR snill, hun lot valpene drikke melk selv da de var 8 uker gamle! Hun greide heller ikke slappe av ordentlig, hun skulle hele tiden passe på valpene. Så da vi hentet Phoebe så vi at hun var SINNSYKT sliten.

Phoebe, eller Tollerstemmen's Janca om du vil, er en liten tulle som ble født 23.juli 2006. Hun var en av de fem i kullet, hvorav 4 var tisper. Oppdretterne fallt for hennes personlighet, og utseende, noe som gjorde at dette ble hun de ville avle på. Må innrømme at jeg fallt for henne nokså fort selv! Hun er en nysgjerrig liten skrue og skal teste ut det meste! :wub:

mer kommer når jeg er blitt bedre kjent med henne..

Phoebes hjemmeside

phoebehentes0700.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub: Syns jo så klart hun er verdens nydeligste selv!

Nå har hun endelig roet seg litt.. Men er helt ferdig! Er så sinnsykt sliten... Hun er en liten sutrehøne til tider altså! Går rundt og syter uten grunn. Skjønner henne jo da, hun savner nok den gamle flokken sin. :) Jeg må bare passe på at hun ikke oppnår noe med syting. Det er spesielt vanskelig om natten, når hun hyler som værst. Jeg kan jo ikke gjøre noe før hun er stille. Håper hun lærer snart!

Likevel er hun blitt mye mer husvarm nå! Hun kan fint greie å slappe av nede i stua (som er ganske stor og lys) osv. Men det er et slit som natten! Dere har sikkert vært der med deres hunder...

Her slapper hun av på rommet mitt

http://i85.photobucket.com/albums/k47/jean...bevalp001-1.jpg

phoebevalp002.jpg

Endret av moderator; For store bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en ny ladning med bilder..

Blir bare mer og mer glad i denne tulla! Hun er så utrolig skjønn, og veldig kosete :) Tollerstemmen har gjort en meget god jobb, så hun er nesten ikke redd for noe! Hilser mer enn gjerne på fremmede, kjempe spennende :) Skikkelig oppmerksomhets barn..

Men medaljongen har sin bakside. Hun greier ikke være alene et halvt minutt! Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Hun er nødt til å venne seg til det før eller siden, og vet at den prsosessen konner til å bli fæl :)

men her er bilder altså:

09.jpg

09-1.jpg

09-2.jpg

09-3.jpg

09-4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi vært ute i hagen, og Phoebe har stått i bånd (mens jeg har vært ute i hagen og gjort noe annet). Det var ikke så gøy! Hun vill egjøre det samme som meg, hun ville også rake! Ikke ligge i bånd og se på.. Men gikk veldig fint etterhvert :P

phoebevalp012.jpg

phoebevalp017.jpg

phoebevalp021.jpg

Bebissen :P

Phoebe fant seg en smukk å leke med! :P

phoebevalp036.jpg

Her må det bades! Gravd litt i jorda...

phoebevalp043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar bilder på løpende bånd her, så legger inn noen på sonen også.

Siden sist har vi fått komplimet av både Mira Craig og Dronning Fjellrose (blåfjell). De stoppet opp for å si at Phoebe var så nydelig ;) *stolt!"*

Her er noen høstbilder foreløpig :) :

Phoebe hilser på hest for første gang. Meget spennende! ;)

hstbilderphoebe005.jpg

Ingen skal komme her å si at jeg ikke er god på innkalling i allefall!

hstbilderphoebe022.jpg

hstbilderphoebe048.jpg

hstbilderphoebe061.jpg

Brrr... Kaldt vann! Utti der skal i hvertfall ikke jeeeg!

hstbilderphoebe038.jpg

Ble likevel en tur utti vannet (ufrivillig fall). Og det var IKKE gøy! Her i full tørke prosess:

hstbilderphoebe047.jpg

hstbilderphoebe051.jpg

* DELT INNLEGG *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hstbilderphoebe053.jpg

Nei dette var IKKE gøy!

hstbilderphoebe067.jpg

Men hun var likevel kvikk og rask etterpå :)

hstbilderphoebe071.jpg

hstbilderphoebe072.jpg

hstbilderphoebe074.jpg

hstbilderphoebe077.jpg

Lurer på hvor mange ganger hun løp opp og skled ned den bakken der ;) Var veldig søtt i begynnelsen.. Men ble etterhvert litt kjedelig. Lille sjarmtrollet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

En stund siden jeg har tatt bilder nå, men fikk tatt noen på turen i dag! :D Det blir bare vanskeligere og vanskeligere å ta bilder av henne! :D I farta stort sett hele tiden.. Hun har begynt å skjønne at det er gøy å snuse! (som man ser tegn av på noen av bildene ;) )

Er ikke så fornøyd med disse bildene, men det er da bedre enn ingenting! :D

dndfgjnfg.jpg

dvzdv.jpg

pobbe007.jpg

pobbe011.jpg

pobbe015.jpg

pobbe019.jpg

pobbe020.jpg

pobbe027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da var det på tide å oppdatere litt om Tollerjenta mi!

Det går veldig bra med oss for tiden :kiss: Bortsett fra at Phoebe er i trassealderen! :hug: 6.mnd gammel nå.. tiden går fort :shocked:

Vi har gått to kurs (valpekurs og grunnkurs) og har planer om¨å gå minst to til (hverdagslydighet og brosnemeke). Hun har sluttet å løpe etter bil, men sykkel og hopping på forbipasserende er fortsatt et problem.

Følg gjerne med på hjemmesiden vår og bloggen min for å se hva som skjer med oss ;)

Oppdatert en del på "Phoebe" på siden hennes. Siden er å finne HER

Her er noen bilder jeg tok i dag :ahappy: :

Jeg vil ha scäfer-ører!

gdags001.jpg

Plutselig kom det tre Pommer i full fart

gdags002.jpg

gdags016.jpg

gdags046.jpg

*DELT POST*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder:

Finner du no Phoebe?

gdags056.jpg

Vi møtte en mops på turen også. Phoebe syns han var skikkelig kjip! Han var skikkelig treig, og kunne nesten ikke puste :kiss: Dakkaj..

gdags060.jpg

Syns dette bildet var litt morsomt... Helt vill i blikket! :hug:

gdags064.jpg

gdags066.jpg

gdags067.jpg

gdags069.jpg

gdags073.jpg

gdags076.jpg

gdags081.jpg

*DELT POST*

Når man først skal ta bilder så får man ta en del :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Takk :)

Da var det eeeeeeendelig på tide å oppdatere her! :D

Phoebe er blitt stor jente nå! Jeg mistenker at løpetiden er på vei nå. Litt trist siden vi skal ta Bronsemerket på mandag. Men men... Hun er blitt ganske flink da :D Og instruktøren min mente jeg var GAAAL hvis jeg ikke begynte å konkurere med henne :P Det er ingen dårlig tilbakemelding å få bra avdelingsleder på Oslo Hundeskole :)

Uansett.. hun er som sagt blitt stor, 8 mnd gammel nå! :shocked: Og jeg tror ikke hun kommer til å vokse så veldig mye mer.

Ny film også:

Ny og ny... Det er tre uker siden nå, men nyeste film da :D

Slenger inn noen bilder!

(okey da.. en del bilder...)

Pobbe, tidligere i vinter:

gdags087.jpg

photoshootphuk004.jpg

SHOOOOTING019.jpg

Elwira og Phoebe:

jeaa016.jpg

Tøff som hun er hoppet hun ut i vannet, men fant ut at det var isende kaldt denne gangen også :P Så her står hun og ser på Elwira som bader i vannet.

jeaa064.jpg

photoshootphuk109.jpg

photoshootphuk128.jpg

*delt post*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Phoebe badet for første gang i går! FULL FEST :P:P

Hun som har vært SÅ redd for vann! De som kjenner henne skjønner hva jeg mener :P

Hun har gått fra:

phoebereddvann.jpg

Til, på rekordttid!:

phoebejaaaaaaaaaaaaaaaaa.jpg

Bading i går :ermm: :

phoebebaderfr.jpg

pobbelobbedobbe.jpg

Bading i dag, med søster Josie :P :

badingsja.jpg

bejdgvdglfsdjfhjfds.jpg

jdbsfagsygasdslkvsfdjfds.jpg

nfdjhgfkljfhhjh.jpg

phoebbbeee.jpg

phoebejosie.jpg

Her i gården er det ingen ting som heter "min" pinne :P

phoebejsoiebaderhuk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe Phoebe som har lært seg å bade! Hun svømmer vel også? Det er så utrolig bra trening, gleder meg til isen går her.. :)

Hun svømmer nesten nå faktisk! :) Litt igjen da.. hun er litt pyse når det komme rtil vann :) Men hun svømte halvveis i dag (altså bare med forbeina).

Bilder fra i dag:

Bading i Drammenselva med Elwira :D

IMG_9398.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden jeg har lagt inn bilder nå, så:

Phoebe er 1 år nå rett rundt hjørnet(23.juli)!

12-1.jpg

12-2.jpg

12-3.jpg

PhoebeJosieEkebergtrenings019.jpg

PhoebeJosieEkebergtrenings030.jpg

Mor skal prøve å blåse på en løvatann.. Phoebe er derimot ikke helt enig :) :

Sammenkomsthosmegmai07491.jpg

Sammenkomsthosmegmai07536.jpg

treningstreff15.jpg

*delt post*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Så moro at du er her inne! Hyggelig å treffe deg i går :ahappy:

Er hun ganske lik Josie i hodet, eller er det bare jeg som synes det? Nydelig er hun i hvert fall!

Takk i lige måde! :drool:

Ja, de er generelt veldig like. Josie er vel litt bredere enn Phoebe noen steder, og det er litt forskjell på pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...