Gå til innhold
Hundesonen.no

Fôring av lat hest


lille_christine

Recommended Posts

Har aldri vært reseren i stallen når det gjelder fôr men... Du kan jo kanskje prøve å ringe en veterinær for å spørre? Havre var det noen på stallen som pleide å gi de late hestene... men de var ikke proffe hestefolk, så anbefaler å spørre fagfolk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale og øke arbeidsmengden litt, selvfølgelig øke foret i henhold til hva hun bruker, men min erfaring er ofte at late hester er utrente hester. Noen økter med løping i sandtak for eksempel, bakkearbeid, flere treningsøkter på en dag osv. Etterhvert som hun kommer i bedre form så vil hun orke mer.

Vitaminer regner jeg med hun får det hun trenger?

fridager innimellom er viktig, men på utrente hester blir det lite forskjell selv om de har fri en uke, på trente hester merkes det godt om de har hatt fri dagen før :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan òg prøve soyaolje til henne.

Piffer henne opp en god del, og er samtidig veldig bra for både pels og hover.

Havre og chamion gull er noe som og funker når man vil piffe de opp litt, men er enig med den som skrev lengre opp.. Late hester, er som oftes dårlig trente hester.

Gi henne for all del ikke masse havre for å piffe henne opp, men i små mengder.

Soyaolje holder bare med noen få dl. for dagen. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

tror IKKE jeg ville ha prøvd å pøse på med for ( havre)

ville heller prøve å trene henne og se om hun blir "sprekere" da... hvis du varierer treningen så hun synes det er gøy og jobbe kan det også hende hun blir "sprekere" hvis ikke dette hjelper hadde jeg nok ringt fagfolk for å høre hva de mener om saken. er ingen ekspert jeg, men tror nok dette er det jeg ville ha gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det Shy Feeder i Norge? For meg har det fungert bra på både hunder og hester. Samtidig som det gir ökt apetitt og fin pels.

Er hun alltid lat eller er hun det feks bare i brunst eller röyteperioder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...