Gå til innhold
Hundesonen.no

hund og katt


swimzy

Recommended Posts

hvordan er det hjemme hos dere??? for dere som har både hund og katt hjemme! hvordan går dette?? går de sammen eller er det en kattastrofe uten like???

Vi har en hund og en katt :lol:

Og dette går kjempe fint ;)

Luna(hunden) vil veeldig gjerne leke med katta innimellom men hun forstår ikke at hun er så mye større.. :P

Men ellers går det kjempe fint :P

Dem ser ikke på hverandre engang...lever "different" lifes begge to :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk eldstekatten vår fra noen som hadde en cocker. Katten og hunden i det huset var veldig gode venner. Så det kan definitivt gå kjempebra :P Men vet ikke om jeg kommer til å støtte katastrofe forslaget om et halvt års tid, når jeg skal ha min cocker hjem til pusen hos foreldrene mine. Hun har ikke vært nær en hund siden hun var kattunge, og er en veldig bestemt dame :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk riktig ille. Like før hunden drepte både katten, og meg og samboers forhold, da han var redd for at katten skulle klore hunden, og jeg redd for at hunden skulle spise katten.

Nære på et par ganger. Begynte fint, de koste, og så slikket hunden katten, noe katten synes var skummelt (siden tungen var større enn katten), katten freste og klorte hunden på nesen. Og så var krigen i gang...

Den neste tiden levde de på separate rom, noe som funket dårlig i lengden.

Nå bor katten hos min far med 3 andre katten og STORkoser seg. De har også hund, og de er venner. Ikke noen ny katt på en stund her nei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her så går det ikke så bra!

kattene er redd odin..den eneste som godtok hunder var veslepus,men etter at han kom litt for nærme odin mens han spiste så sa odin virkelig ifra, så nå er veslepus redd for odin også! er så trist syntes jeg!! <_< lurer på hvordan jeg skal få gjort så de kan bli godtatt...ikke være redd for odin ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde sier mer en 1000 ord sies det?

pusfotsnuko1.jpg

Her er alle venner. Det er eldstekatta som er sjef, så kommer bikkja (Eldar) og deretter di 5andre kattene.

Den katten som er jevn gammel med Eldar og den som ble født året etter vi fikk Eldar har et kjempe forhold. Yngstemann kan være litt vel klengete til tider, men di er bestevenner. Eldar passer også godt på sine puse venner, jager både fremmede katter og rev!

Han kan jage kattene litt på lek og vi har sett minste mann bli med på leiken og jage ham også. Det ser jo ikke særlig dumt ut da. Store 90kg tunge sankt berharden med en katt løpende etter seg ha,ha,ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min ble jaget av en hund når han var liten, så han hater hunder. Når første hunden min kom i hus ble han borte i noen dager, men han er en liten koseklump og matklump, så hjem kom han. Hvis hunden kom for nære var det ut med klørene. Etterhvert skjønte han at hunden bare gikk i visse rom og aldri gikk over dørterskelen til kjøkkenet, så da satt han og mobbet den. Nå når vi har en helt ny valp og ikke den andre er han litt mer skeptisk, men kjempeflink. Valpen er litt større enn han (ikke liten valp, men stor katt=P) Han må nå leve i samme rom som den. Nå kan valpen komme helt inntil han og snuse uten at han gjør noe, men ikke på hodet.

Så det går jo egentlig veldig bra, forventer ikke at de skal bli bestevenner og ligge i samme krok heller :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke klage...Spesiellt ikke med tanke på at bikkja egentlig er en kattejager uten like som måtte lære seg å omgås pusekatter lynkjapt :)

Lillith og Loke kan knuffe noen ganger..det går mest i at Loke hele tiden skal leke politi og passe på gamle pusemor Lotte (som hun trenger det :rolleyes: ) Hver gang han hører noe som kan minne om kattekrangling så løper han for å drive litt "pinning" på Lillith.. (for det jo være hennes feil i hans hode)

Men stort sett er di sånn :wub: :

20060905_0088.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2 katter og 1 hund. det går ganske greit med den ene katta og hunden.

bea vil gjerne jage de så jeg må passe på hele tiden.

den andre katta er ill sint på bea så de får ikke lov nærme seg hverandre. er redd for at den katta skal klore ut øya på hunden.

men det går litt bedre for hver dag som går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...