Gå til innhold
Hundesonen.no

hund og katt

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

hvordan er det hjemme hos dere??? for dere som har både hund og katt hjemme! hvordan går dette?? går de sammen eller er det en kattastrofe uten like???

Skrevet

hvordan er det hjemme hos dere??? for dere som har både hund og katt hjemme! hvordan går dette?? går de sammen eller er det en kattastrofe uten like???

Vi har en hund og en katt :lol:

Og dette går kjempe fint ;)

Luna(hunden) vil veeldig gjerne leke med katta innimellom men hun forstår ikke at hun er så mye større.. :P

Men ellers går det kjempe fint :P

Dem ser ikke på hverandre engang...lever "different" lifes begge to :P

Skrevet

Vi fikk eldstekatten vår fra noen som hadde en cocker. Katten og hunden i det huset var veldig gode venner. Så det kan definitivt gå kjempebra :P Men vet ikke om jeg kommer til å støtte katastrofe forslaget om et halvt års tid, når jeg skal ha min cocker hjem til pusen hos foreldrene mine. Hun har ikke vært nær en hund siden hun var kattunge, og er en veldig bestemt dame :unsure:

Skrevet

Jeg fikk Pito i hus når katten var 10 uker gammel og det er beste venner ute like :P Kunne ikke gått bedre sammen :P Katten tror hun er hund og Pito tror hun er katt :P

Skrevet

Gikk riktig ille. Like før hunden drepte både katten, og meg og samboers forhold, da han var redd for at katten skulle klore hunden, og jeg redd for at hunden skulle spise katten.

Nære på et par ganger. Begynte fint, de koste, og så slikket hunden katten, noe katten synes var skummelt (siden tungen var større enn katten), katten freste og klorte hunden på nesen. Og så var krigen i gang...

Den neste tiden levde de på separate rom, noe som funket dårlig i lengden.

Nå bor katten hos min far med 3 andre katten og STORkoser seg. De har også hund, og de er venner. Ikke noen ny katt på en stund her nei... :P

Skrevet

Går kjempe fint her også, Gizmo og katten er bestevenner og det fungerer utmerket :o Syns alltid det er morsomt å se dem sammen..

Skrevet

her så går det ikke så bra!

kattene er redd odin..den eneste som godtok hunder var veslepus,men etter at han kom litt for nærme odin mens han spiste så sa odin virkelig ifra, så nå er veslepus redd for odin også! er så trist syntes jeg!! <_< lurer på hvordan jeg skal få gjort så de kan bli godtatt...ikke være redd for odin ihvertfall!

Skrevet

Et bilde sier mer en 1000 ord sies det?

pusfotsnuko1.jpg

Her er alle venner. Det er eldstekatta som er sjef, så kommer bikkja (Eldar) og deretter di 5andre kattene.

Den katten som er jevn gammel med Eldar og den som ble født året etter vi fikk Eldar har et kjempe forhold. Yngstemann kan være litt vel klengete til tider, men di er bestevenner. Eldar passer også godt på sine puse venner, jager både fremmede katter og rev!

Han kan jage kattene litt på lek og vi har sett minste mann bli med på leiken og jage ham også. Det ser jo ikke særlig dumt ut da. Store 90kg tunge sankt berharden med en katt løpende etter seg ha,ha,ha...

Skrevet

Katten min ble jaget av en hund når han var liten, så han hater hunder. Når første hunden min kom i hus ble han borte i noen dager, men han er en liten koseklump og matklump, så hjem kom han. Hvis hunden kom for nære var det ut med klørene. Etterhvert skjønte han at hunden bare gikk i visse rom og aldri gikk over dørterskelen til kjøkkenet, så da satt han og mobbet den. Nå når vi har en helt ny valp og ikke den andre er han litt mer skeptisk, men kjempeflink. Valpen er litt større enn han (ikke liten valp, men stor katt=P) Han må nå leve i samme rom som den. Nå kan valpen komme helt inntil han og snuse uten at han gjør noe, men ikke på hodet.

Så det går jo egentlig veldig bra, forventer ikke at de skal bli bestevenner og ligge i samme krok heller :wub:

Skrevet

Skal ikke klage...Spesiellt ikke med tanke på at bikkja egentlig er en kattejager uten like som måtte lære seg å omgås pusekatter lynkjapt :)

Lillith og Loke kan knuffe noen ganger..det går mest i at Loke hele tiden skal leke politi og passe på gamle pusemor Lotte (som hun trenger det :rolleyes: ) Hver gang han hører noe som kan minne om kattekrangling så løper han for å drive litt "pinning" på Lillith.. (for det jo være hennes feil i hans hode)

Men stort sett er di sånn :wub: :

20060905_0088.jpg

Skrevet

jeg har 2 katter og 1 hund. det går ganske greit med den ene katta og hunden.

bea vil gjerne jage de så jeg må passe på hele tiden.

den andre katta er ill sint på bea så de får ikke lov nærme seg hverandre. er redd for at den katta skal klore ut øya på hunden.

men det går litt bedre for hver dag som går.

• 3 weeks later...
Guest Just me!!
Skrevet

Her er det katta som bestemmer, rett og slett. Ikke er de venner, ikke er de fiender.. :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...