Gå til innhold
Hundesonen.no

Holdt på å bli påkjørt i går...

meg123

Recommended Posts

Skrevet

Dette skjedde: I går skulle bestefaren min begraves. Vi var først i kirken å hørte på en rørende trompetsoloer og hørte presten snakke. Så skulle vi kjøre i sånn prosesjon til gravplassen(et lite stykke unna)

Jeg kjørte nesten rett bak gravbilen å hadde sånn kors på biltaket å sånn pga jeg bærte blomsterkransene å sånn.

Det gikk sakte og fredelig helt til vi kom til en rundkjøring.

I trafikkreglene står det at man skal ikke hindre begravelse prosesjoner,korps++,så begravelsesbilen kjørte,å folk stoppet.

Så plutselig er det en idiot på andre siden av runkjøringa som begynner å tute på folk.Plutselig legger han seg i andre fila å skjener nesten inn i begravelsesbilen,så det ble bråstopp. Masse tuting og han mannen ga fingeren til folk!

Begravelsesbilen fikk startet igjen åkjørte vidre,å da jeg skulle følge på gjorde jammen meg den idioten det samme. Der var bare en håndsbredd fra at han smelte inni meg!

Jeg ble så fylt med raseri der jeg satt,at jeg bbare kom meg vidre,men hadde jeg tenkt klart skulle jeg tatt nummeret hans å ring politi.

Det værste var at han liksom ikke viste noen som helst respekt verken for døde eller sørgende. Han skulle bare komme seg fortest mulig frem.Åsså at han viste oss fingeren !

En respektløs handling,og veldig vondt for oss sørgende egentlig. Er ikke akkurat det man venter seg når man kjører i prosesjon med klump i halsen å tårene som renner.

Måtte bare få blåst litt ut,å høre hva ville dere gjort i en sånn situaston?

Vansligvis hvis folk tuter og sånn gidder jeg ikke å bry meg,eller jeg bare rister litt på hodet,men i går ble jeg så forbannet at jeg kjenner jeg dirrer litt av raseri fortsatt!

Hvil i fred bestefaren min :)

Skrevet

Uff, så leit! Det kan jeg skjønne var utrolig opprørende, jeg ville blitt kjempesint og kjempelei meg. Muligheten er vel at denne mannen ikke er kjent med disse lovene og normene som er tilknyttet begravelsesfølger.. Utrolig talentløs oppførsel iallefall!

Skrevet

Kondolerer, det var trist å høre.

Jeg har opplevd å kjøre bak et slikt følge og da kom det plutselig en fyr og kjørte inn og ut mellom bilene i følget (med dunk-dunk musikk selvsagt). Det var bare en fil i hver retning og han gasset på og heiv seg mellom bilene. Gasset på og heiv seg inn litt lenger frem. SYnes det er utrolig frekt og veldig synd at noen ikke skjønner at man faktisk skal ta hensyn til prosesjoner. Det er så leit og veldig unødvendig.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...