Jump to content
Hundesonen.no

Dårlig/løs mage

Mailin

Recommended Posts

Når hunden har dårlig mage gir mange melkesyrebakterier for å hjelpe. Noen gir yoghurt og andre zoolac. Ryddet i førstehjelps-skrinet mitt og fant Ido-Form (ikke gammel). Dette hjelper på dårlig (treg/løs) mage på mennesker, kan det brukes på hunder?

Det som står på boksen er:

Ido-Form inneholder gunstige melkesyrebakterier som bidrar til å balansere magen. For å unngå løs/treg mage: 2kapsler daglig. Ved løs/treg mage: 4-5kapsler daglig. Svelges hele.

Den syrestabile kapslen oppløses først i tarmen-dermed sikres effekten. Kan også brukes av laktoseintolerante og barn.

Ingredienser: Bifidobacterium longum, enterococcus faesium, gelatinkapsel, glukose, gjærekstrakt, johannesbrødkjærnemel, laktulose, overflatebahandlingsmiddel (metakrylsyrekopolymer, polyetylenglykol, E472), fargestoff (titandioksid), antiklumpemiddel (magnesium sterat, talkum, soyaolje).

Mailin, som vet temmelig lite om legemidler;)

Jeg har brukt både Idoform og Immodium (begge deler til mennesker) flere ganger på mine - og det har fungert helt fint.

Jeg fikk i alle fall høre om disse tingene av en veterinær for noen år siden, så da har jeg brukt det.

Har det alltid med meg i tilfelle man får en hund med dårlig mage.. Og tro meg - en bearded med diarrè, campinglivet og lite vann er en meget dårlig kombinasjon.

Neppe ideelt å bruke på særlig regelmessig basis, men jeg har aldri merket noen andre bi-effekter enn at hunden har blitt bra i magen på nærmest et blunk. (Ok, det er kanskje ikke SÅ fantastisk, men nesten..)

Susanne

Jeg har brukt både Idoform og Immodium (begge deler til mennesker) flere ganger på mine - og det har fungert helt fint.

Jeg fikk i alle fall høre om disse tingene av en veterinær for noen år siden, så da har jeg brukt det.

Har det alltid med meg i tilfelle man får en hund med dårlig mage.. Og tro meg - en bearded med diarrè, campinglivet og lite vann er en meget dårlig kombinasjon.

Neppe ideelt å bruke på særlig regelmessig basis, men jeg har aldri merket noen andre bi-effekter enn at hunden har blitt bra i magen på nærmest et blunk. (Ok, det er kanskje ikke SÅ fantastisk, men nesten..)

Susanne

hehe :D ok :) Det er ikke så genialt med en aussie med litt skjørt som skal gjøre fra seg med rompa høyest heller... :) Jeg er (heldigvis) nesten aldri dårlig i magen, så jeg har ikke testet hvor god pillene er selv.. Det hadde vært fint om de funket på et blunk innimellom ;)

Fikk anbefalt Zoolac av veterinær og det har funket VELDIG bra.

Gjerne med 1 døgns faste og deretter litt ris hvis det er riktig ille.

Spørs om ikke hun må få en runde med det nå.. hun satte til livs 2 boller med smågodt og en bolle potetgull, mens mor var på konsert i går.. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...