Gå til innhold
Hundesonen.no

Bygdøy


Toller

Recommended Posts

Skrevet

Hei dere!

Jeg har flyttet til Oslo nå nylig. Gikk meg en tur i nærområdet i går kveld og så meg litt rundt. Må jo sjekke terrenget til hunden kommer. :D

Da gikk jeg forbi kongsgården (som er 5 min unna huset mitt) på Bygdøy. Det stemmer at de har rideskole der fortsatt? Selv om klubbene er kastet ut? Har hørt mange forksjellige ting, men jeg vil gjerne høre fra noen som går, prøvd å ridd eller har gått der. Det virker så utrolig hyggelig der at jeg veldig gjerne vil prøve å begynne på ri der, privattimer eller hva som helst egentlig, vil bare komme i gang igjen!

Leste en artikkel om gården hvor det sto at de hadde kastet ut klubbene for å slippe unna de store konkurrentene og de største snobbene, eller noe? Hmmm...

Noen som vet? Eller noen som vet om noen som vet? :D

Skrevet

Hei dere!

Jeg har flyttet til Oslo nå nylig. Gikk meg en tur i nærområdet i går kveld og så meg litt rundt. Må jo sjekke terrenget til hunden kommer. :D

Da gikk jeg forbi kongsgården (som er 5 min unna huset mitt) på Bygdøy. Det stemmer at de har rideskole der fortsatt? Selv om klubbene er kastet ut? Har hørt mange forksjellige ting, men jeg vil gjerne høre fra noen som går, prøvd å ridd eller har gått der. Det virker så utrolig hyggelig der at jeg veldig gjerne vil prøve å begynne på ri der, privattimer eller hva som helst egentlig, vil bare komme i gang igjen!

Leste en artikkel om gården hvor det sto at de hadde kastet ut klubbene for å slippe unna de store konkurrentene og de største snobbene, eller noe? Hmmm...

Noen som vet? Eller noen som vet om noen som vet? :D

Snobbene blir man ALDRI kvitt på Bygdøy det ER et snobbe sted :D

Jeg vet ikke om de har rideskole der, men det er jo mange privat hester der som du sikkert kan få ri på privat time.

Har du vært på noen av stallene her i Bærum? Veldig mye koselig her også :)

Skrevet

Snobbene blir man ALDRI kvitt på Bygdøy det ER et snobbe sted :)

Jeg vet ikke om de har rideskole der, men det er jo mange privat hester der som du sikkert kan få ri på privat time.

Har du vært på noen av stallene her i Bærum? Veldig mye koselig her også :)

Og du snakker om snobb! Bærums-snobb der du er! :D

Neida... Men mener at det er rideskole der altså. Og det er så utrolig nært der jeg bor! Hadde vært utrolig koselig å kunne ri der. Har vært og sett i stallen på hestene, og syns de er utrolig skjønne! Virker som om de trives, noe som jeg syns er veldig viktig! På de fleste boksene sto det at hesten var eiet av "Bygdøy kongsgård" og "Norsk folkemuseum" Så da må de vel være skolehester? For det er jo Norsk Folkemuseum som eier gården nå..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...