Jump to content
Hundesonen.no

Fremadsending & Touch


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Posted

HiHi..Okei, jeg innrømmer det! Jeg har virkelig blitt stukket av et innsekt eller to som har hatt lydighet-veske som er virkelig smittsom i seg!

Vel, nå har vu begynt og satse mer på lydigheten, og vi viser mer eller mindre fremskritt.

Noen tips til hvordan jeg kan lære inn en "enkel" fremadsending? Har hatt en del fremadsending på hopp over hinder, men er egentlig ikke fornøyd.

Også Touch da. Har jo lært det inn for lenge siden(Touche hånda)men vi har liksom ike prioritert dette, og det ligger laaaangt bak i skallen til hunden min. Så hvordan kan jeg gå fram med Touch? Vil ha han til og touche en kjegle f.eks. Bør jeg bruke target? Om ja, hvordan lære inn?

Håper på svar :D

Posted

Disse LP insektene er her med jevne mellomrom også gitt..kjan ikke fatte hva de skal være godt for :(

i hvertfall..fremadsending har jeg trent en del på ved hjelp av værsegod kommandoen. Lær Milo (om han ikke kan det) at væresegod, eller at annet ord, gir han lov til å løpe fram til en belønning. Jeg har trent dette både uten og med hinder, da fremadsending over hinder faktisk er en øvelse :D Du kan også øve inn det å løpe fram til musematte (target) som igjenn kan bli kjekt om du kommer dit hen at du skal lære inn det å løpe fram ig inn i ruten.

Targeting kan du trene både med post-it, stick eller hva som helst annet :o siden nå klikkeren også har bitt deg i rompa, er det en forholdsvis enkel sak :D Klikk og belønn først hver gang hunden viser interesse for gjenstanden den skal klikke. så øker du osv, til den berører gjenstanden, så legger du på kommando og alt det der. ( jeg, som alltid trener på ting slik de ikke bør trenes, legger på kommando med en gang..feks på innlæringen av stigen, sa jeg stige i det jeg lot han løpe over stigen..funker det og altså..)

Kjøp klikkertrening for din hund, eller lån den av en av gjengen..jeg hadde den for en stund siden, men den er tilbakelevert nå,,der er det meget gode, detaljerte beskrivelser på hvordan du skal lære inn dise to tingene, og en heeel del mer, og den er mye enklere å forstå enn din hund fortsetter, så ikke gi opp før du har åpnet boken :P (en smule intern..)

Guest Christine
Posted

Disse LP insektene er her med jevne mellomrom også gitt..kjan ikke fatte hva de skal være godt for :P

i hvertfall..fremadsending har jeg trent en del på ved hjelp av værsegod kommandoen. Lær Milo (om han ikke kan det) at væresegod, eller at annet ord, gir han lov til å løpe fram til en belønning. Jeg har trent dette både uten og med hinder, da fremadsending over hinder faktisk er en øvelse :o Du kan også øve inn det å løpe fram til musematte (target) som igjenn kan bli kjekt om du kommer dit hen at du skal lære inn det å løpe fram ig inn i ruten.

Targeting kan du trene både med post-it, stick eller hva som helst annet :P siden nå klikkeren også har bitt deg i rompa, er det en forholdsvis enkel sak :D Klikk og belønn først hver gang hunden viser interesse for gjenstanden den skal klikke. så øker du osv, til den berører gjenstanden, så legger du på kommando og alt det der. ( jeg, som alltid trener på ting slik de ikke bør trenes, legger på kommando med en gang..feks på innlæringen av stigen, sa jeg stige i det jeg lot han løpe over stigen..funker det og altså..)

Kjøp klikkertrening for din hund, eller lån den av en av gjengen..jeg hadde den for en stund siden, men den er tilbakelevert nå,,der er det meget gode, detaljerte beskrivelser på hvordan du skal lære inn dise to tingene, og en heeel del mer, og den er mye enklere å forstå enn din hund fortsetter, så ikke gi opp før du har åpnet boken :P (en smule intern..)

Føler meg truffet på denne siste setningen din altså :rolleyes:

Vel, takk for tips.

Du tar feil angående en ting, klikkeren har ikke bitt meg i rompa..Den har bitt seg fast hardt i rompa, og den komemr til og sitte lenge altså.. :P

Ja, planen er og bruke klikkeren i innlæringen nå :D

Om noen har mer og komme med så bare rop ut :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...