Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra hund til sommerfugl.


SoppenCamilla

Recommended Posts

Jeg tror ikke lenger jeg er egnet for å ha hund. Jeg har fått høre det såå mange ganger, her på sonen, ingen som noen gang har sett meg holde på med hund har noen gang sagt det, men dere er da mye mer erfarne enn alle andre? Jeg har tenkt igjennom saken, og tatt i betrakning at to bikkjer har flydd på hverandre mens de var i min varetekt, de samme to hundene har rivd meg over ende og tilført meg en del skrubbsår, min nåværende hund kommer ikke på inkalling med mindre han ser det ytterst nødvendig. Når jeg alt i alt tenker igjennom mitt hundehold, vil jeg nå si meg enig i at jeg ikke er en egnet hundeeier. Det at de fleste hunder liker meg, og at de fleste katter hater meg, ser jeg på som dumskap, og er nok noe jeg kan trene på. Allikevel vil jeg ikke se på meg selv som en egnet katteeier heller, siden jeg trolig vil mishandle katten ved å tulle den inn i et håndkle og legge den på ryggen over fanget mitt for så å putte i den en tablett. Noen vil si det var for dyrets eget beste, jeg sier nei. Dette var mishandling på det groveste, og jeg vil herved frasi meg alt ansvar fra slike dyr. Allikevel føler jeg en sterk trang til å ha et dyr jeg kan stelle med. Jeg har tenkt mye på sommerfugler. Er det noen som har noen tips i forhold til sommerfugler? Hvordan steller jeg de? Hva spiser de? Noen som kanskje har andre dyr de vil anbefale meg? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok dessverre at de som driver med sommerfugler stort sett samler på døde som de setter en nål tvers igjennom før de fester den på et slags brett! Kanskje den er levende når de stikker den og det er kanskje ikke så snilt mot sommerfuglen:: :D .

Ikke mist motet av førståsegpåere som ikke tror du egner deg som hundeeier eller hundepasser! Stå på og ikke gi opp, selvom det medfører noen turer i asfalten. Du har vel plaster??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du har skjønt det.. Tok jaggu mye tid men du klarte og se hva alle andre har sett hele tiden du også.. Bravo!

Sommerfugl anbefales ikke, den er mer skrøplig, og man kan ikke kose med den..

Kjøp en leke hund fra Ringo, de bjeffer,spiser,lærer,sover,koser osv.. Jaggu kan du sikkert bade den også..

Lurer på om jeg burde investert i en slik også. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..? :D Hvor kommer disse tankene fra da?Jeg har ikke fått noe inntrykk av at du er uegnet til å ha hund,men du vet vel best selv,eller :P

Blir litt for mye tenking når jeg sitter her aleine.. Og dette skal altså foregå helt til fredag.. :(

Tror nok dessverre at de som driver med sommerfugler stort sett samler på døde som de setter en nål tvers igjennom før de fester den på et slags brett! Kanskje den er levende når de stikker den og det er kanskje ikke så snilt mot sommerfuglen:: :D .

Ikke mist motet av førståsegpåere som ikke tror du egner deg som hundeeier eller hundepasser! Stå på og ikke gi opp, selvom det medfører noen turer i asfalten. Du har vel plaster??

Tss.. Plaster er for pyser! :o

Flott at du har skjønt det.. Tok jaggu mye tid men du klarte og se hva alle andre har sett hele tiden du også.. Bravo!

Sommerfugl anbefales ikke, den er mer skrøplig, og man kan ikke kose med den..

Kjøp en leke hund fra Ringo, de bjeffer,spiser,lærer,sover,koser osv.. Jaggu kan du sikkert bade den også..

Lurer på om jeg burde investert i en slik også. :unsure:

Men lurte du på hvor jeg fikk slike tanker fra, Tonje?

Og Solsikke: Takk for tips ang. sommerfugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er i samme båt! men jeg kan bare si deg at du må ikke gi opp! jeg kjenner jeg er lei jeg også, og føler at jeg er en dårlig hunde eier pga kunnskap osv. nå vet ikke jeg hvorfor du tenker slik. jeg har ikke fått inntrykk av at du er en dårlig hundeeier. da jeg gikk å leita etter hunden i dag tenkte jeg på en ting... hvis ei gammel dame fint kan klare å ha hund, så må jo jeg også klare det! men jeg har da ikke to schæfere.

du må stå på! ikke gi opp! ikke stress for å være den beste hundeeieren men bare sørg for at hundene har det godt!

du er nok en god hunde eier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode inntrykk av hundeholdet ditt :D Så nå forstår jeg ingenting :unsure:

Heh.. Hele greia var vel på en måte ment som et "utrop" mot alle de som finner på å slenge dritt om de som har en uheldig dag. Som feks de ukene jeg var på gården og passet hunder, og den ene fløy på den andre, og antibiotika og blablabla, eller da de dro meg over ende og jeg gikk på snørra så det sang på grusen, eller i sommer, da min egen hund (som forøvrig ble mishandlet i valpetiden, ikke det at DET bør væreen unnskyldning) skremte livskitten ut av en guttunge som tassa inn på hennes "territorium" (det skal sies at ho bare bjeffa stygt, men vettaskremt ble han). Hvis jeg finner på å poste det på et forum (noe jeg forøvrig har gjort) må jeg jo selvsagt stemples som dyremishandler, og hva verre er. Jeg har selvsagt ikke tenkt til å starte med sommerfugler av den grunn, det er bare for å få fram et poeng. :(

vi er i samme båt! men jeg kan bare si deg at du må ikke gi opp! jeg kjenner jeg er lei jeg også, og føler at jeg er en dårlig hunde eier pga kunnskap osv. nå vet ikke jeg hvorfor du tenker slik. jeg har ikke fått inntrykk av at du er en dårlig hundeeier. da jeg gikk å leita etter hunden i dag tenkte jeg på en ting... hvis ei gammel dame fint kan klare å ha hund, så må jo jeg også klare det! men jeg har da ikke to schæfere.

du må stå på! ikke gi opp! ikke stress for å være den beste hundeeieren men bare sørg for at hundene har det godt!

du er nok en god hunde eier!

Jeg håper da iallefall at hundene mine har det godt, og at hvis de IKKE har det, at noen sier ifra til meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten som å høre meg jo :D (har fått høre det MANGE ganger at jeg ikke egner meg som en hundeeier)

hm, hva med å lage en maurlandsby? ellers har jeg sett at Tamagotchi har kommet tilbake. Og de er jo supre. legg den i lomma når du skal på tur, slipper alle utgiftene til mat, bæsjeposer, osvosv. Ikke river den deg over ende heller. Men (huff) tenk hva folk sier til deg den dagen den dør :D

"glemte du å mate den, tok du ikke opp bæsj, gikk du aldri til veterinæren med den`???, nei skjønner godt at du ikke egner deg som hundeeier"

Men så en ny type idag, og da kan man ha flere også koble de til hverandre, også danser de sammen. Vi kan kjøpe en hver og møtes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten som å høre meg jo :D (har fått høre det MANGE ganger at jeg ikke egner meg som en hundeeier)

hm, hva med å lage en maurlandsby? ellers har jeg sett at Tamagotchi har kommet tilbake. Og de er jo supre. legg den i lomma når du skal på tur, slipper alle utgiftene til mat, bæsjeposer, osvosv. Ikke river den deg over ende heller. Men (huff) tenk hva folk sier til deg den dagen den dør :D

"glemte du å mate den, tok du ikke opp bæsj, gikk du aldri til veterinæren med den`???, nei skjønner godt at du ikke egner deg som hundeeier"

Men så en ny type idag, og da kan man ha flere også koble de til hverandre, også danser de sammen. Vi kan kjøpe en hver og møtes :(

Vi gjør det da.. Skal bare omplassere bikkja sånn at jeg får penger til en først.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi det jeg tidligere har påpekt! NOEN folk her er så opptatt av å slenge dritt at det er helt kvalmenede! :D Dette skal liksom være et sted hvor man skal dele erfaringer, spørre om råd osv. Hvis man evt gjør noe feil en gang blir man øyeblikkeleig stemplet som "drålig hundeeier", det er helt latterlig!

Det er jo blant annet derfor vi har forumet, for at vi skal spørre om hjelp hvis det er noe! Jeg merker meg veldig her hvem som slenger dritt og ikke... Og jeg merker meg også veldig hvem man bør holde seg laaaaangt unna! Jeg tror ikke det er noen her inne som kan alt om hunder! Derfor syns jeg vi kan hjelpe hverandre :D

Jeg syns ingen av de som her har skrevet at de "har hørt flere ganger at jeg ikke egner meg som hundeeier" virker som noen dårlige hundeiere! Og hva er det for en kommentar å sende da??? Hvis du syns det bør du helder gi råd om hva den personen kan gjøre for å forbedre seg! Ikke smelle den kommentaren i trynet på personen at "du egner deg ikke som hundeeier". Vi vil da alle hundener beste her vil vi ikke?

Trådstarter (og dere andre som har sagt at dere har fått høre det samme):

Virkelig ikke hør på de osm slenger dritt! De som slenger dritt har en forferdelig vrangforestilling på hva det vil si å være en god hundeeier! Uhell kan skje! I naturen skjer det jo ulykker blant ulvene også (litt lousy eksempel men :o ), man kan ikke alltid unngå at fæle ting skjer. Vi kan ikke alltid forstå hundens språk...

Blir så sint når jeg leser sånt som dette (ikke på dere stakkars fortvilte som sender inn, men på de som slenger dritt), at jeg ikke får ordentlig fram hva jeg mener... Håper folk skjønner poenget mitt i dette innlegget :P

Stå på! Ikke gi opp! Hvis det er noe som blir vanskelig, så er det bare å spørre de "snille" her på sonen om hjelp. Det er mange som er flinke og hjelpsomme her! :(

Flott at du har skjønt det.. Tok jaggu mye tid men du klarte og se hva alle andre har sett hele tiden du også.. Bravo!

Hva mener du med dette?

*Endret av mod. Flash - dobbeltpost*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det da.. Skal bare omplassere bikkja sånn at jeg får penger til en først.. :D

Jeg kan jo alltids prøve å omplassere han da. Eller folk står vel i kø for å få han, bare for at han fortest mulig skal komme unna dyremishandleren som aldri i verden skulle eid en hund :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg hadde gledet meg til å få mange og lange msn samtaler om sommerfugler som flyr hit og dit og ikke vil gå pent og slett ikke er så lett å plukke opp bæsjen etter <_< ! Nei, stå for det du sier og la Solsikke ta over hundeholdet! :D

Nei, det er vel ikke alltid så lett å komme med hjertesukk her inne, for det er noen som syns de er i sin fulle rett til å dømme andres hundehold nord og ned etter å ha lest en liten snutt! Skulle ønske noen av dem hadde sett oss på søndag, men de gjorde de nok ikke, for det sprutregna i skogen! Vil dere ha historien? Ikke så spennende, da, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

! Nei, stå for det du sier og la Solsikke ta over hundeholdet! :D

Må være det smarteste jeg har hørt på lenge.. For JEG er jo sååå flink med bikkjer, alle bikkjer burde bodd hos meg.

Ok :D

Ble litt lettere irritert her... :(

Selvfølgelig mente jeg det! Hvert ord!

:o Neida, jeg kjenner Camilla så jeg mente ikke det, ikke ett ord! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg hadde gledet meg til å få mange og lange msn samtaler om sommerfugler som flyr hit og dit og ikke vil gå pent og slett ikke er så lett å plukke opp bæsjen etter <_< ! Nei, stå for det du sier og la Solsikke ta over hundeholdet! :D

Nei, det er vel ikke alltid så lett å komme med hjertesukk her inne, for det er noen som syns de er i sin fulle rett til å dømme andres hundehold nord og ned etter å ha lest en liten snutt! Skulle ønske noen av dem hadde sett oss på søndag, men de gjorde de nok ikke, for det sprutregna i skogen! Vil dere ha historien? Ikke så spennende, da, men...

Jeg skal nok fortelle deg om sommerfugler histen og pisten, jeg!

Btw, så vil jeg veldig gjerne høre historien! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg hadde gledet meg til å få mange og lange msn samtaler om sommerfugler som flyr hit og dit og ikke vil gå pent og slett ikke er så lett å plukke opp bæsjen etter <_< ! Nei, stå for det du sier og la Solsikke ta over hundeholdet! :D

Nei, det er vel ikke alltid så lett å komme med hjertesukk her inne, for det er noen som syns de er i sin fulle rett til å dømme andres hundehold nord og ned etter å ha lest en liten snutt! Skulle ønske noen av dem hadde sett oss på søndag, men de gjorde de nok ikke, for det sprutregna i skogen! Vil dere ha historien? Ikke så spennende, da, men...

Jeg vil høre historien :D

Samma om den er spennende eller ikke, gøy å høre andres historier uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...